remiq, o co Ci dokładnie chodzi? mam udowadniać, że są bardziej wydajne; czy opisywać różnice między 280 i 288: czy chcesz się doszukać przyczyny, że niby czemu to lepiej hamuje?
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50 www.rbauto.eu
Zapraszamy
Po pierwsze ma większą pojemność cieplną a co za tym idzie dłużej hamujesz niż ci zabraknie hamulców, po drugie patrz na obrazki klocków i tarcz 280=>288 niby 4mm na stronę lecz powierzchnia cierna jest o ok 1,5 cm większa na stronę popatrz na tarcze zaznaczyłem czerwoną linią różnica jest diametralna.
bartek pisze:czy opisywać różnice między 280 i 288: czy chcesz się doszukać przyczyny, że niby czemu to lepiej hamuje?
No właśnie o to chodzi. Nie lubię wyjaśnień typu "jest lepsze, bo jest lepsze". W mechanice nie ma dogmatów. Lubię wiedzieć dlaczego coś działa tak, a nie inaczej. Denerwuje Cię, że drążę temat?
igi84, dzięki. To chciałem wiedzieć.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Dla mnie 280 czy 288 to tylko lifting, ale jak ktoś lubi, do tego zaciski na czerwono, najtańszy płyn hamulcowy do zbiorniczka i jest git, tylko po co przy tej mocy?
macie zamiar robić jakiś swap, czy tylko tak sobie popisać....
chyba logiczne , że większe to lepiej hamuje - porównujemy dobre jakościowo zestawy klocki+tarcze
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50 www.rbauto.eu
Zapraszamy
hamulce, zawieszenie i układ kierowniczy to bezpieczeństwo Twoje i osób, które przewozisz. Lepiej jest mieć "za dobre" i na wyrost, niż małe i słabe, jak mam w serii...
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
A ja jestem zdania że mniejsze tarcze i klocki ale za to dobre, drogie i takie które szybko się kończą zatrzymają auto szybciej niż większe zestawy za powiedzmy 600-800zł
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
remiqowi chyba bardziej chodzi o to czy na prawdę jest taka różnica między 280 a 288 bo różnica w wielkości jest niewielka i jeśli tak samo nie wielka jest różnica w hamowaniu to po co to montować, lepiej od razu 312 to z pewnością będzie różnica. A pomiędzy tamtymi to chyba bardziej działa efekt placebo
Ja u siebie miałem 288 ale żeby jakoś mocniej hamował niż wiele A3 TDI (90ps i 110ps) które miałem to bym nie powiedział.
różnicę czuć jak się kilka razy w krótkim czasie skatuje hamulce od np. 180km/h do 50ciu. Ludzie zakładają też 288 tłumacząc się tym, że wchodzą 15tki fele.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50 www.rbauto.eu
Zapraszamy