[ALL] SWAP hamulców

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

remiq, o co Ci dokładnie chodzi? mam udowadniać, że są bardziej wydajne; czy opisywać różnice między 280 i 288: czy chcesz się doszukać przyczyny, że niby czemu to lepiej hamuje?
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: igi84 »

Po pierwsze ma większą pojemność cieplną a co za tym idzie dłużej hamujesz niż ci zabraknie hamulców, po drugie patrz na obrazki klocków i tarcz 280=>288 niby 4mm na stronę lecz powierzchnia cierna jest o ok 1,5 cm większa na stronę popatrz na tarcze zaznaczyłem czerwoną linią różnica jest diametralna.

http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 12272.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/19/wsservepic.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/52 ... epic2.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... epic3.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/32 ... epic4.jpg/
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: remiq »

bartek pisze:czy opisywać różnice między 280 i 288: czy chcesz się doszukać przyczyny, że niby czemu to lepiej hamuje?

No właśnie o to chodzi. Nie lubię wyjaśnień typu "jest lepsze, bo jest lepsze". W mechanice nie ma dogmatów. Lubię wiedzieć dlaczego coś działa tak, a nie inaczej. Denerwuje Cię, że drążę temat?

igi84, dzięki. To chciałem wiedzieć.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: szymekgd »

Dla mnie 280 czy 288 to tylko lifting, ale jak ktoś lubi, do tego zaciski na czerwono, najtańszy płyn hamulcowy do zbiorniczka i jest git, tylko po co przy tej mocy?
Michal
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

macie zamiar robić jakiś swap, czy tylko tak sobie popisać....
chyba logiczne , że większe to lepiej hamuje - porównujemy dobre jakościowo zestawy klocki+tarcze
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: remiq »

szymekgd pisze:tylko po co przy tej mocy

hamulce, zawieszenie i układ kierowniczy to bezpieczeństwo Twoje i osób, które przewozisz. Lepiej jest mieć "za dobre" i na wyrost, niż małe i słabe, jak mam w serii... :(
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: Kitaj »

A ja jestem zdania że mniejsze tarcze i klocki ale za to dobre, drogie i takie które szybko się kończą zatrzymają auto szybciej niż większe zestawy za powiedzmy 600-800zł ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

Niech każdy hamuje tym na co go stać ;-) AMEN
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: jakub_bb »

remiqowi chyba bardziej chodzi o to czy na prawdę jest taka różnica między 280 a 288 bo różnica w wielkości jest niewielka i jeśli tak samo nie wielka jest różnica w hamowaniu to po co to montować, lepiej od razu 312 to z pewnością będzie różnica. A pomiędzy tamtymi to chyba bardziej działa efekt placebo :P

Ja u siebie miałem 288 ale żeby jakoś mocniej hamował niż wiele A3 TDI (90ps i 110ps) które miałem to bym nie powiedział.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

różnicę czuć jak się kilka razy w krótkim czasie skatuje hamulce od np. 180km/h do 50ciu. Ludzie zakładają też 288 tłumacząc się tym, że wchodzą 15tki fele.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
ODPOWIEDZ