[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

dominikk1990, brakuje pewnie, jak w wiekszosci czujnika temp. i to jest normalne.

[ Dodano: 2012-03-20, 13:15 ]
ProFFessor pisze:WItam

Jak wymienilem rozrzad i pasek wieloklinowy to mam to samo. Jak zaczolem jazde od mechanika to pokazywal 40 l/100km teraz utrzymuje sie na poziomie 7-8 l gdzie zawsze spokojnie mialem kolo 5l/100km.


Po wymianie rozrzadu kat wtrysku byl poprawiany?
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: ProFFessor »

Podobno zablokowal pompe paliwa. CZy jakos tak.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

ProFFessor, pewnie przestawil, gdyby zablokowal to bys glowicy szukal...
k
krystiano_s1
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 05 lis 2009, 19:41

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: krystiano_s1 »

witam
mam problem ze swoim tolkiem 110 KM AHF jakieś dwa tygodnie temu podczas nagłego przyspieszenia na 3 biegu zrobiło się czarno za mną moc troszkę spadła a spalanie to wir w baku w trasie 10 l :shock: postanowiłem dać wtryskiwacze do sprawdzenia okazało się ze wszystkie lały mocno a jeden wtrysk był od innego silnika ciśnienie było 220/300 bar po wymianie końcówek i regulacji myślałem ze spalanie wróci do normy czyli ok 6 litrów w cyklu mieszanym trasa ok 5 okazało sie ze spalanie nadal jest za wysokie ok 9-10 l znajomy podpiął mi vag-a okazało sie ze kąt wtrysku sie przestawił w pozycji 2 wynosił 110 po regulacji jest 16 i ciężko pali na zimnym :shock: a powinno być chyba ok 48-51 ?? moc jest ok o wiele lepiej niz przed regulacją silnik równo pracuje ale spalanie nadal wysokie macie jakieś propozycje co jeszcze sprawdzić lub wyregulować??
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

krystiano_s1 pisze:okazało sie ze kąt wtrysku sie przestawił w pozycji 2 wynosił 110 po regulacji jest 16 i ciężko pali na zimnym :shock: a powinno być chyba ok 48-51


51-60st.

Zloguj podstawowe grupy stat. i dynam., min. przeplywke.
Michal
k
krystiano_s1
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 05 lis 2009, 19:41

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: krystiano_s1 »

grupa 000
tabela nr

1 - 043
2 - 016
3 - 000
4 - 019
5 - 098
6 - 201
7 - 066
8 - 143
9 - 165
10 - 085

jestem laikiem w temacie vag-com od niedawna uczę się obsługi możecie mi objaśnić co oznaczają poszczególne tabele oraz co sprawdza i jak ostawiać :-? bede wdzięczny za pomoc :-)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: Sony »

krystiano_s1, poczytaj: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=53752

W owym temacie masz również odnośniki do innych ciekawych wątków, które odpowiedzą na większość Twoich pytań :)
d
dominikk1990
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 03 gru 2011, 12:20
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF@143KM :)
Lokalizacja: Przemyśl

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: dominikk1990 »

Panowie, od paru dni dzieją się rzeczy niesamowite, otóż jeżdżę ostatnio często na odcinkach 50km 50% trasa 50% miasto przy delikatnej jeździe jestem w stanie osiągnąć 5,3l :shock: Wcześniej za żadne skarby nie mogłem zejść poniżej 7~8 ltr. W dalszym ciągu podczas dynamicznego przyspieszania spalanie drastycznie rośnie i nie mówię tu o spalaniu chwilowym po prostu średnie strasznie szybko rośnie, mam wrażenie, że autko chce jechać dynamiczniej ale coś je trochę dusi, to po prostu czuć :) Na postoju po dodaniu gazu słychać delikatny świst turbinki jakoś koło 1800obr, natomiast po ruszeniu takie gwizdanie, nieco nawet głośniejsze słychać już od najniższych obrotów po dodaniu gazu, czy tak powinno być, dodam że mam wyciętego kata, czy to może być jakaś nieszczelność w dolocie?? I czy może się to przełożyć na drastyczny wzrost spalania podczas przyspieszania i lekkie zamulenie?? Dodam, że auto nie kopci. Jedynie zaraz po odpalaniu troszkę.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

dominikk1990, Sprawdz w vagu kat wtrysku i dawke paliwa.
Michal
d
dominikk1990
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 03 gru 2011, 12:20
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF@143KM :)
Lokalizacja: Przemyśl

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: dominikk1990 »

szymekgd pisze:dominikk1990, Sprawdz w vagu kat wtrysku i dawke paliwa.


Kąt wtrysku i dawka paliwa wreszcie poprawione, efekt taki że autko lepiej pali na zimnym, wskazania spalania komputera cieszą oko :) no i jest moc, tolek wreszcie chce jechać. Tylko jedna kwestia pozostała, świstanie od najniższych obrotów, sprawdzałem rury od IC bo miał delikatne zapocenia na łączeniach, wyczyściłem poskładałem jak najdokładniej aby było szczelnie i dalej jest świst od najniższych obrotów w sumie przyjemny dla ucha :) nie narasta z większymi obrotami, na biegu jałowym nic nie słychać tylko delikatnie turbo po przygazowaniu. Oleju nie bierze, czy zwalić to na brak kataliztora??
ODPOWIEDZ