[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: siwy_a1 »

Panowie już drugi raz w karierze mojego Tolka odkręcają mi się śruby mocujące dłuższą (prawą) półoś do skrzyni. Ponad rok temu zgubiłem 3 z 6 śrub i usłyszałem dopiero kiedy blaszka, podkładkowa uderzyła o korpus skrzyni. Wczoraj wlazłem pod samochód w zupełnie innej sprawie, przy okazji patrzę na półoś (mam już nauczkę), a tu znów WSZYSTKIE śruby lekko poluzowane :evil: Dzisiaj pod wszystkie dałem podkładki sprężynujące. Może to pomoże... Spotkał się już ktoś z takim problemem?

Zastanawia mnie jeszcze co by było, gdyby podczas jazdy jedna półoś odkręciła się zupełnie :?: Jak zareagowałby mechanizm różnicowy? Wyleciałbym z drogi w ułamku sekundy, czy tylko straciłbym cały napęd? ;-)
siwy_a1
Awatar użytkownika
skaza24
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 17 maja 2009, 22:50

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: skaza24 »

Stracisz tylko napęd .

Chyba że półoś spadnie i narobi swoje ale z tego co mi się pamięta że trzeba było ją wyciągnąć z skrzyni trochę i tak łatwo sama nie spada .
BCB 1.6 16V 105 KM

Komp: STAG-4 eko
Reduktor: AC R01
Wtrysk: HANA 2000

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1249

Obrazek
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: OMEGA »

siwy_a1 Mogłeś użyć kleju do gwintów np.LOCTITE lub tego.
Black gold
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: tomektak »

siwy_a1 pisze:Spotkał się już ktoś z takim problemem?

...taaa miałem to samo jak wymieniałem przegub i nie dałem podkładek pod te śruby. Podkładki sprężynujące założyłem po tym jak wróciłem do garażu z tylko jedną śrubą.
skaza24 pisze:Stracisz tylko napęd .

U mnie nie koniecznie. W moim półoś bez śrub spadnie sobie i oprze się o wahacz. W związku z czym jeżeli odpadnie przy dużej prędkości to może być nie wesoło.
Było
Obrazek
Jest
Obrazek
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: bartek »

Loctite i porządnie dopierd.lić, to mocne gwinty ;-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: siwy_a1 »

Fajnie Panowie, dzięki za podpowiedzi :) Jak podkładki się nie sprawdzą, to zabezpieczę gwinty. Po pierwszym razie i tak już regularnie sprawdzam stan tych śrubek ;-)
siwy_a1
Awatar użytkownika
kebziu
Forumowicz
Posty: 197
Rejestracja: 11 lis 2011, 21:52

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: kebziu »

znam ten ból... mi się rozkręciły wszystkie i niestety stanałem w drodze... teraaz poszło na klej...
Kebziu
Polecam RB auto Olsztyn ulica Kołobrzeska 50.
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: siwy_a1 »

kebziu czyli potwierdzasz, że przy takiej awarii tracimy tylko cały napęd? ;-) Bo bardzo mnie zastanawia czy np nie ściągnie nas w ułamku sekundy w jedną stronę :-P
siwy_a1
Awatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Auto: seat toledo 1m
Model: 1.9TDI AHF
Lokalizacja: Rzeszów

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: adrian2901 »

Witam! Mam pytanie, otóż tak rozleciał się siłownik drgań(amortyzator napinacza) wylał się z niego olej i tłucze się jak cholera. I teraz tak : Strasznie drga napinacz paska alternatora, i czy powodem, aż takich drgań jest właśnie rozleciały amortyzator? Wymiana na nowy wyeliminuje drgania? Czy może to być także np problem rolki napinającej? Dodam, że koło alternatora i to duże od silnika chodzą równo. Napinacz chyba nie był od nowości wymieniany, bo pisze na nim VW Germany, mam możliwość zakupu samego amortyzatora za 50zł nowego. A napinacz cały okolo 230zł. Dodam, że przez te drgania silnik aż dziwnie chodzi, słuchowo chodzi jakby się bujał "U U U U U" i równo z podskakiwaniem napinacza mrugają wszystkie światła zaczynając od licznika kończąc na światłach głownych.
Co sądzicie?

Umieszczam filmik obrazowujący : http://www.youtube.com/watch?v=Zby3aMqC ... e=youtu.be
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: szymekgd »

adrian2901, sprawdz sprzegielko alternatora, to ono jest najczesciej przyczyna uszkodzen napinacza.
ODPOWIEDZ