[1M] Brak ogrzewania

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: mlody158 »

Kiziak pisze:Da się go nasmarować czy jest zamknięty i tylko do wymiany?
Pytam bo nie wiem czy jest sens się tam dogrzebywać. Na słuch wydaje mi się, że to tez za schowkiem.

Da się, ściągasz schowek itp i masz wiatrak, nie jest z tym dużo zabawy :)
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: Danielek. »

Czy to chodzi o takie ciche buczenie na 1 szym biegu dmuchawy?
Jesle tak to mlody158, mogl bys udzielic kilku wskazowek jak to usunac?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: Sony »

Kiziak, zapewne się da. Wystarczy rozebrać schowek i przesmarować ten nieszczęsny wiatrak.

Bynajmniej czytałem na forum niegdyś, że coś tam chłopaki grzebali. Osobiście nie miałem okazji :P
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: siwy_a1 »

Na forum jest piękny manual usunięcia stukania przy włączaniu dmuchamy :-P i tam kolega kornat pięknie opisał jak się dogrzebać do wiatraka :-)

Tu masz link:
viewtopic.php?t=2009

Roboty jest naprawdę niewiele ;)
siwy_a1
K
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: Kiziak »

O rzesz kurde napisane tam jest że smarowanie pomaga na baaardzo krótko ;( znowu kase trzeba szykować ;(

[ Dodano: 2011-10-18, 10:42 ]
OK. Przesmarowane i nie piszczy - zobaczymy jak długo. Pierwszy raz wszystko zajeło około godziny (niecała).
Awatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Auto: seat toledo 1m
Model: 1.9TDI AHF
Lokalizacja: Rzeszów

Ciężko nagrzewa się auto od -8 czy to normalne?

Post autor: adrian2901 »

Witam!
Moje pytanie jest takie, iż gdy jest np -8 (tak jak dziś) lub niżej to auto strasznie ciężko się nagrzewa(przy dmuchawie od zimnego silnika na full) po 30km dopiero, 90 stopni przy prędkości 120km/h a gdy zwolnie do 70km/h i tak jade lub stanę na światłach to temperatura spada do 80 stopni, gdy włącze dmuchawe na HI i full to temperatura spada bardzo szybko, gdy wyłącze dmuchawe całkowicie to rośnie do 90 stopni. Czy to normalne?
Dodam, że jeszcze gdy mam włączone "AUTO" na klimatroniku czyli powietrze jest rozprowadzane po całym aucie, ze wszystkich nawiewów to z dwóch środkowych nie dmucha praktycznie wogóle, tylko delikatny chłód, z bocznych, na nogi i na szybe dmucha ciepłym i mocniej. Gdy dam na dmuchanie z kratek tych 4 to normalnie ciepłym dmucha.
Czy u was też tak jest?
Proszę o odpowiedzi, bardzo dziękuje.
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: dominik »

adrian2901, tak powinno być :) nie masz się czym martwić... a jak jedziesz to ustaw sobie temp 22st. i pilnuj aby nie dmuchało mocniej niż 3-4 kreski to ci się szybciej zagrzeje i w aucie będzie ciepło
Awatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Auto: seat toledo 1m
Model: 1.9TDI AHF
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: adrian2901 »

Dzięki kolego :) zazwyczaj tak właśnie mam 22 stopnie i 3-4 kreski, chyba odruchowo tak każdy ustawia :D ale gdy wiozę pasażerów to lubią zwiększać na HI i full kreski bo im zimno i właśnie zauważyłem tą sytuację i się trochę przestraszyłem, ponieważ to, że cięzko się nagrzewa no to bo zimno, ale że spada np w korku albo przy wolnej prędkości do 80 stopni lub niżej to było dla mnie dziwne bo w Ibizie na benzynie, miałem tak, że w korku mi się chłodnica włączała nawet w zimie...

Edit by Sony

Zamiast dublować tematy dopisuj się na przyszłość do już istniejących. Temat scaliłem.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2012, 21:36 przez adrian2901, łącznie zmieniany 1 raz.
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: kornat »

Piszę w dość nietypowej sprawie.
Nie mam problemów z ogrzewaniem ale ostatnio na dnie zbiorniczka znalazłem szlam i postanowiłem przepłukać nagrzewnicę. Czy ktoś ma pod ręką taką szybkozłączkę bądź wąż dochodzący do niej? Potrzebuję jej średnicę abym mógł zakupić zakupić węża i założyć na tą szybkozłączkę, ponieważ przy płukaniu nie chciałbym chlapać po silniku tylko wypuszczę węża pod auto.
Poniżej wrzucam zdjęcie aby zobrazować dokładnie o co chodzi.
Obrazek
Awatar użytkownika
ziiksd
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sie 2012, 10:03
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 AKL
Lokalizacja: Ostrołęka

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: ziiksd »

Mam podobny problem jak w temacie tylko różnicą jest to że dmucha mi cały czas ciepłe powietrze jak sie nagrzeje auto a jak chce zmienić na chłodne nadal leci gorące. Nie mam dmuchania zimnym powietrzem(posiadam climatronic )

Co to może być też moze ten silnik od regulacji nawiewu ciepło zimno czy coś innego ?
ODPOWIEDZ