[ALL] SWAP hamulców

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: siwy_a1 »

Panowie dzięki za błyskawiczne i rzeczowe odpowiedzi :-)
Mój tolek nie ma zabójczej mocy ;-) ale skoro na wiosnę i tak czeka mnie wymiana tarcz, to myślę, żeby skusić się na coś większego :-) Koszty nie są przerażająco większe, a przyznam, że jestem bardzo ciekawy wyników :-)
siwy_a1
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

siwy_a1, a czy zwrotnica będzie ta sama przy większych tarczach?
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: siwy_a1 »

bartek Etka mówi, że tak (oczywiście mówimy nadal o 256 i 280mm). Mnie osobiście to wszystko trochę dziwiło, dlatego zawiązałem dyskusję ;-)
siwy_a1
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

siwy_a1 pisze:ETKA podaje, że zaciski są tam takie same. Czy to możliwe
pytałem o zwrotnice
też mnie dziwi, że są te same zwrotnice(zespolone z jarzmem), bo teoretycznie jak zwiększa się średnica tarczy to trzeba odsunąć zacisk od piasty, żeby tarcza weszła. Robi się to zmieniając jarzmo na większe(w tym wypadku całą zwrotnicę).
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: siwy_a1 »

bartek nieprecyzyjnie się wyraziłem :) Chodziło mi o to, że wg Etki zarówno w przypadku montażu tarcz 256 i 280mm zwrotnica występuje taka sama... Dziwna sprawa :-)

[ Dodano: 2010-11-12, 00:50 ]
Panowie trochę namieszałem i chcę za to przeprosić :oops:
Otóż pogrzebałem trochę więcej w Etce i oczywiście bartek miał słuszną sugestię :)
Zarówno w przypadku tarcz 256 i 280mm zaciski są te same, ale zwrotnice (zwrotnice ze wspornikiem hamulca) są już inne.
Myślę, że teraz wszystko jest już jasne :-) Pozdrawiam
siwy_a1
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: migacz1981 »

Panowie a ja mam pytanie w sprawie swapu hamulców w modelu 1L a nie chce zakładać nowego tematu (pozdrowienia dla Sonego ;-) ) a mianowicie chodzi mi o układ z ibizy cupry bo jak mi się wydaje to teoretycznie powinno to pasować ale zawsze jest jakieś ale i prosiłbym o opinie czy pomysł jest wykonalny dysponując kompletnym układem łącznie z pompą i czy zaciski z przodu będą pasować na stare jarzma
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: remiq »

migacz1981, generalnie z tego co się orientuję, to masz tarcze 239mm, więc do swapu hampli potrzebujesz zwrotnice, jarzma, zaciski, klocki, tarcze (280/25mm 4x100 od Toledo 1,9TDI AFN), pompę (tłoczek 22mm), koła 15" i w sumie tyle. Przekładasz piastę i wszystko jest P&P.
Jeśli to nowsza Cupra z hamplami Brembo to oprócz zwrotnic, klocków, tarcz (oryginalne Brembo 305mm), jarzm (adapterów), pompy (tłoczek 24mm) itp. felgi 16" o dużym ET.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: vwir »

felgi 16" o dużym ET.

Duże ET oznacza felgi bardziej 'wewnątrz' (mniejszy rozstaw kół). W takim przypadku potrzeba raczej mniejsze ET.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: remiq »

vwir, trzeba większe ET lub "głęboką felgę". Wiąże się to z tym, że zacisk Brembo jest szerszy od Girlingów - są tam przecież dwa zewnętrzne tłoczki, więc koła należy dystansem przesunąć na zewnątrz (lub nie jeśli felga na to pozwala), żeby ustrojstwo weszło i dało się założyć koło. Zauważ, że mało które auto z hamulcami Brembo ma felgi z szerokim rantem.

Prosty schemat:
Obrazek
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: vwir »

No jeśli założysz dystanse i felgi z dużym ET, to wtedy to będzie miało sens. Chodziło mi tylko o to, że samo większe ET nic Ci nie daje, bo ET nie ma wpływu na to, ile masz miejsca na jarzmo.
ODPOWIEDZ