Panowie dzięki za błyskawiczne i rzeczowe odpowiedzi
Mój tolek nie ma zabójczej mocy ale skoro na wiosnę i tak czeka mnie wymiana tarcz, to myślę, żeby skusić się na coś większego Koszty nie są przerażająco większe, a przyznam, że jestem bardzo ciekawy wyników
siwy_a1 pisze:ETKA podaje, że zaciski są tam takie same. Czy to możliwe
pytałem o zwrotnice
też mnie dziwi, że są te same zwrotnice(zespolone z jarzmem), bo teoretycznie jak zwiększa się średnica tarczy to trzeba odsunąć zacisk od piasty, żeby tarcza weszła. Robi się to zmieniając jarzmo na większe(w tym wypadku całą zwrotnicę).
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50 www.rbauto.eu
Zapraszamy
bartek nieprecyzyjnie się wyraziłem Chodziło mi o to, że wg Etki zarówno w przypadku montażu tarcz 256 i 280mm zwrotnica występuje taka sama... Dziwna sprawa
[ Dodano: 2010-11-12, 00:50 ] Panowie trochę namieszałem i chcę za to przeprosić
Otóż pogrzebałem trochę więcej w Etce i oczywiście bartek miał słuszną sugestię
Zarówno w przypadku tarcz 256 i 280mm zaciski są te same, ale zwrotnice (zwrotnice ze wspornikiem hamulca) są już inne.
Myślę, że teraz wszystko jest już jasne Pozdrawiam
Panowie a ja mam pytanie w sprawie swapu hamulców w modelu 1L a nie chce zakładać nowego tematu (pozdrowienia dla Sonego ) a mianowicie chodzi mi o układ z ibizy cupry bo jak mi się wydaje to teoretycznie powinno to pasować ale zawsze jest jakieś ale i prosiłbym o opinie czy pomysł jest wykonalny dysponując kompletnym układem łącznie z pompą i czy zaciski z przodu będą pasować na stare jarzma
migacz1981, generalnie z tego co się orientuję, to masz tarcze 239mm, więc do swapu hampli potrzebujesz zwrotnice, jarzma, zaciski, klocki, tarcze (280/25mm 4x100 od Toledo 1,9TDI AFN), pompę (tłoczek 22mm), koła 15" i w sumie tyle. Przekładasz piastę i wszystko jest P&P.
Jeśli to nowsza Cupra z hamplami Brembo to oprócz zwrotnic, klocków, tarcz (oryginalne Brembo 305mm), jarzm (adapterów), pompy (tłoczek 24mm) itp. felgi 16" o dużym ET.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
vwir, trzeba większe ET lub "głęboką felgę". Wiąże się to z tym, że zacisk Brembo jest szerszy od Girlingów - są tam przecież dwa zewnętrzne tłoczki, więc koła należy dystansem przesunąć na zewnątrz (lub nie jeśli felga na to pozwala), żeby ustrojstwo weszło i dało się założyć koło. Zauważ, że mało które auto z hamulcami Brembo ma felgi z szerokim rantem.
Prosty schemat:
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
No jeśli założysz dystanse i felgi z dużym ET, to wtedy to będzie miało sens. Chodziło mi tylko o to, że samo większe ET nic Ci nie daje, bo ET nie ma wpływu na to, ile masz miejsca na jarzmo.