[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
misiek73
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 20 lut 2010, 18:25
Auto: Toledo
Model: 1M
Lokalizacja: Białystok

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: misiek73 »

To nie jest normalne.Poczytaj ten temat od początku i zajrzyj do tematu o wentylatorach viewtopic.php?t=3197
pozdro Misiek
Awatar użytkownika
Myrcek
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2010, 12:52

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Myrcek »

Cieszę się że powstał temat klimy. Ja mam ARL-ka i też po włączeniu klimy spada moc i to normalne. Ja mam taki problem, rano odpalam Tolka, i przez jakies 20 minut klima świetnie sie sprawuje, po tym czasie jest coraz gorzej aż w ogóle przestaje działać :-( Jak wyłączę ją na jakieś 10 min i włącze ponownie to daje trochę chłodu i znów siada...Wiem że trzeba nabić butle czynnikiem chłodzącym ale z ciekawości zadzwoniłem do ASO i spytałem się co też mogło się stać. Pan serwisant powiedział że sama diagnoza klimy wyniesie 150 zł, i że bez sensu jest nabijanie gazem w ciemno bo skoro nie ma go w układzie to znaczy że układ jest nieszczelny i gazu za jakiś czas ponownie nie będzie i znów nabijanie i (140-200 zł) ponownie ucieka z portfela. Chciałem się spytać o poradę, co zrobić - może ktoś miał taki przypadek i zna się na klimce :-)
"I wtedy Bóg stworzył Toledo i uznał że było piękne"
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: vwir »

A wiatraki pracują cały czas poprawnie? Nawet gdy po tych 20 minutach przestaje chłodzić?
Inna możliwość to padnięty czujnik oblodzenia parownika. Nie jestem pewien, gdzie go szukać w Tolku. Diagnozowałem coś takiego w BMW E46 i tam były dwa czujniki. Jeden z nich padł i dochodziło do oblodzenia parownika (a tym samym przestawał mieć przepływ powietrza i nie chłodził). Diagnozowałem to interfejsem do BMW. Czujnik cały czas wskazywał tą samą (niewłaściwą) temperaturę. Nie wiem, na ile VAGiem też można to diagnozować. W tolku widziałem coś obok parownika (wygląda jak 'jeż' ;) ) ale czy to jest czujnik oblodzenia to już nie wiem.

Edit:
W sumie to łatwo sprawdzić. Gdy Ci się tak stanie, że klima nie działa, to zdemontuj szybko wentylator nawiewu (pod schowkiem pasażera da się do niego dostać). Za nim jest parownik. Jeśli na parowniku jest szron i tym samym nie ma przelotu powietrza to na 100% to.
Awatar użytkownika
Myrcek
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2010, 12:52

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Myrcek »

Tak wiatraki cały czas działają poprawnie... i jak dłużej trzymam klimę włączoną po tym jak przestaje działać to dodatkowo jakieś dziwne dzwieki dochodzą z wylotów powietrza...chyba pojadę go podpiąć pod VAGa... ale sprawdze jeszcze ten parownik...dzięki za poradę
"I wtedy Bóg stworzył Toledo i uznał że było piękne"
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: szymekgd »

vwir pisze:[...]Inna możliwość to padnięty czujnik oblodzenia parownika. Nie jestem pewien, gdzie go szukać w Tolku. Diagnozowałem coś takiego w BMW E46 i tam były dwa czujniki. Jeden z nich padł i dochodziło do oblodzenia parownika (a tym samym przestawał mieć przepływ powietrza i nie chłodził). [...]


To byla klima samochodowa czy chlodnia? ;)
Z moich informacji wynika, ze klima zbija temp max do ok.10st.C wiec skad lod?

Tutaj troche o zasadach dzialania klimy: http://www.autoklimatyzacja.com.pl/?page=klimatyzacja
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: vwir »

No to masz bardzo złe informacje. Sam fakt, że klimatyzacja działa już od 5 stopni na zewntatrz powinien Ci dać do myślenia, że możesz uzyskać mniej niż 10 stopni wewnątrz auta. Poczytaj sobie o czymś takim jak czujnik oblodzenia parownika.

Edit:
Na przykład tutaj masz opisany przykład z życia wzięty:
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... ja-pomocy/

W etce widzę 2 czujniki temperatury (w przypadku klimatronika). Nie wiem, czy VAGiem da się podejrzeć ich wskazania.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: szymekgd »

vwir pisze:No to masz bardzo złe informacje. Sam fakt, że klimatyzacja działa już od 5 stopni na zewntatrz powinien Ci dać do myślenia, że możesz uzyskać mniej niż 10 stopni wewnątrz auta. Poczytaj sobie o czymś takim jak czujnik oblodzenia parownika.[...]


Idac dalej Twoim tokiem rozumowania, przy minus 10st.C na zewnatrz klima schlodzi wnetrze ponizej tej temp.? Nie sadze, klima to nie zamrazarka ;)

Nie mowie, ze nie ma czujnikow temp., przeciez climatronic musi "wiedziec" jaka jest temp. na zewn. i wewnatrz pojazdu zeby "tloczyc" powietrze o zadanej przez uzytkownika temperaturze.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: vwir »

Wyobraź sobie, że schłodzi (o ile nie byłoby żadnych zabezpieczeń). I właśnie po to są zabezpieczenia (jedno z nich nie pozwala włączać klimy poniżej 5 stopni na zewnątrz). Powtórzę: poczytaj sobie o czujniku oblodzenia parownika i po co on jest.

Myrcek, schemat z etki:
Obrazek
Podejrzewam, że czujnik 15 lub 17 odpowiada za zabezpieczenie parownika przed oblodzeniem.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: szymekgd »

Te czujniki mierza temp. na wejsciu i wyjsciu nagrzewnicy, ew. zabezpieczenia parownika trzeba szukac pewnie na innym schemacie.

Jest malo prawdopodobne oblodzenie parownika, bardziej dolotu gdzie jest mala srednica rurki, zeby osiagnac temp. ponizej 15st.C trzeba pozdejmowac zabezpieczenia, wtedy moze zejdzie sie do ok. 5st.C, na pewno to uzyskamy jezeli damy wydajniejsza sprezarke i wiekszy parownik.
Awatar użytkownika
SZUBAR
Forumowicz
Posty: 272
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:25

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: SZUBAR »

Myrcek pisze:co zrobić

Musisz podjechać do jakiegoś uczciwego serwisu klimatyzacji, oni mają urządzenia do wykrywania wycieków czynnika i jeśli im o tym powiesz to sprawdzą ci przed dobiciem. Co do objawów to myśle że masz mało czynnika, średnio co 2 lata trzeba podjechać do serwisu klimatyzacji i sprawdzić stan czynnika nawet gdy nie brakuję go dużo wypompowuje się stary czynnik ze starym olejem i wtłacza się nowy olej. Nie każdy o tym wie ale ten olej smaruje sprężarkę od środka i jeżdżenie do puki jako tako chłodzi po prostu się nie opłaca( sprężarka to duży koszt)
SZUBAR
ODPOWIEDZ