[ALL] SWAP hamulców

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

grzesiek998, ja zapłaciłem za komplet na tył(razem z tarczami i klockami) 800zł
teraz czekam na przesyłkę kompletu na przód
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
goomis86
Forumowicz
Posty: 449
Rejestracja: 25 lip 2009, 07:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: goomis86 »

bartek pisze:grzesiek998, ja zapłaciłem za komplet na tył(razem z tarczami i klockami) 800zł
teraz czekam na przesyłkę kompletu na przód

zaciski rynek wtórny?
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

goomis86, tylko jarzma nowe, reszta - używka. Tarcze i klocki trafiły się po znikomym przebiegu ;-)
zwrotnice jarzma i zaciski pod 312 już czekają na założenie, tymczasem małe malowanko:
Obrazek
Obrazek
Przód już na aucie:
Obrazek
porównanie wielkości tarcz 312 - 280:
Obrazek
jeszcze stary zestaw:
Obrazek
i nowy:
Obrazek
hamulce jeszcze nie dotarte, ale już czuć, że ABS się później załącza. Jak się wszystko ułoży to zdam relację ;-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: Sony »

Kurde galante heble :) No ale do takiego diabełka jak masz hamowanko musi być konkret :D <zygi>
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

hamulce już przetestowane :-P Co tu dużo mówić - jest ooogromna różnica. Zmianę czuć szczególnie przy częstych hamowaniach z dużych prędkości. Autko cały czas silnie i skutecznie hamuje. W szybkiej trasie kierowca ma większą kontrolę nad autem.
Wcześniej wciskałem coraz silniej pedał hamulca, a auto coraz słabiej hamowało.
Polecam ten mod każdemu, szczególnie przy większych mocach autek, kiedy szybko osiąga się większe prędkości ;-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
z
zzimny
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 08 kwie 2010, 09:37

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: zzimny »

ja właśnie chyba sie skuszę na taka zmianę, powiedz mi ile Cie wyszedł przód? ja myslałem żeby jezscze tarcze ATE PD założyć na przód, na tyle masz także wentylowane? może też by założył coś lepszego, w grudniu planuje SWAP silnika na coś mocniejszego, a u mnie bezpieczeństwo na pierwszym miejscu.
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: siwy_a1 »

Panowie odświeżę temat :-)
Zarówno do tarcz 256, jak i do 280mm (mowa oczywiście o przodzie w 1M) jarzmo jest razem ze zwrotnicą. ETKA podaje, że zaciski są tam takie same. Czy to możliwe?? Wychodziłoby z tego, że klocki też będą te same, więc nie stykały by się całą "powierzchnią roboczą" tarczy 280mm. Czy ktoś orientuje się jak to jest? A może zwyczajnie jestem w błędzie? :-)
siwy_a1
Awatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:02

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: maniekmc »

siwy_a1 pisze:Zarówno do tarcz 256, jak i do 280mm
tarcze o średnicy 256mm, były stosowane w tolkach 1szej generacji i w drugiej przy silniku 1,4-75hp, a co do drugiej średnicy to była stosowana ona w 1M od silnika 1,6-104hp w górę
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: bartek »

W zestawach z tarczami 288 i 312mm też jest ten sam zacisk i identyczny klocek(różnią się jarzmem). Powierzchnia styku klocka to nie wszystko, ważna też jest średnica tarczy - im większa, tym hamowanie(nawet tym samym klockiem) będzie skuteczniejsze.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] SWAP hamulców

Post autor: szymekgd »

maniekmc pisze:
siwy_a1 pisze:Zarówno do tarcz 256, jak i do 280mm
tarcze o średnicy 256mm, były stosowane w tolkach 1szej generacji i w drugiej przy silniku 1,4-75hp, a co do drugiej średnicy to była stosowana ona w 1M od silnika 1,6-104hp w górę


Tarcze 280mm stosowane byly rowniez w 1L 81kW.
ODPOWIEDZ