Sory, że dopiero teraz pisze, nie dostałem powiadomienia na maila i myślałem, że nikt nic nie odpisał...
Olej wymieniam co 12tys km, valvoline 5w40. Turbo czyścił zaprzyjaźniony mechanik, który ogarnia, sam nawet robi logi (przeważnie mechanicy ograniczają się tylko do kasowania błędów). Sam mechanikowi, mówiłem by ściągnął turbinę i ją wyczyścił. Autem nie jeżdżę jak wariat, robie redukcję, wyprzedzam, dynamicznie się rozpędzam, często hamuje silnikiem. Ale zakładając, że przez 4miesiące jeździłbym jak najgorsza p***a to i tak jest to chyba za krótki okres czasu by turbo się zabrudziło. Przy czyszczeniu turbo, gruszka nie była wymieniana, ani na forum nie spotkałem się z taką radą ani mechanik mi nie proponował (zawsze pytam się jeszcze ogólnie czy coś mu w oko wpadło z rzeczy wymagających naprawy). Natomiast jeżeli chodzi o wtryski (o ile się nie mylę - grupa 13) to logi wyglądają tak:
http://vaglog.com/log_265597.htmlOdnośnie jeszcze oleju: nie dolewam go, od wymiany do wymiany ubywa 0.5 litra (przy wymianie, 4litry mam max, po 12tys, prawie 13 poziom wskazuje minimum). Ale nie jestem pewny czy silnik bierze olej, ostatnio jak miałem okazję być na kanale, zauważyłem, że z miejsca korka spustowego jest trochę oleju, przy następnej wymianie również korek wymienie. A ogólnie, to drugi zaprzyjaźniony mechanik to się podniecał, że w naszych okolicach mam suchego diesla, że nigdzie się nie poci.. aż zaryzykował stwierdzenie, że przebieg mam oryginalny
ale w to nie uwierze (obecnie jakieś 206tys)
Logi po czyszczeniu:
http://vaglog.com/log_250149.html (niemalże idealne wartości)
Obecnie:
http://vaglog.com/log_265595.html