[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: [1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

klynna pisze:Na allegro widziałem regenerowane turbiny za 600zł bodajże. Warunkiem jest oddanie swojej starej turbiny. Może taka opcja wyda ci się rozsądna.

W tym otrzymujesz Chiński rdzeń za jakieś 250zł, który ledwo co wytrzymuje fabryczne ciśnienia doładowania :D
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: klynna »

Panowie mechanik czyścił mi turbo ze 3-4 miesiące temu i znowu łapie tryb awaryjny, w tym czasie zrobiłem około 7tys km.Zrobiłem przed chwilą logi i jest tragedia, przeładowuje do 2300-2500bar. Przed logami sprawdziłem N75, ciśnienie rosło do 1050-1060, po logach rosło max do 1090 i się utrzymywało. Co z tym turbo jest nie tak, skąd tam się bierze nagar ? ...
K
Krycho145
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 23 maja 2016, 12:31
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Bialystok

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Krycho145 »

klynna. A czy wymieniles przy czysczeniu gruszke?? W jakim zakladzie czysciles turbo? Mozliwe, ze te czyszczenie bylo nieprofesjonalne.. Moge sie mylic, ale wydaje mi sie ze gruszka daje o sobie znac po prostu..
Ostatnio zmieniony 07 cze 2016, 22:34 przez Krycho145, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: [1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

klynna pisze:Co z tym turbo jest nie tak, skąd tam się bierze nagar ? ...

Z silnika :D

Albo ktoś jak czyścił darł grubym papierem przez co zostawił rysy i syf lepiej się tego łapie
Albo leją Ci wtryski
Albo nie przeganiasz auta i dużo jeździsz w trybie miejskim
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: vwir »

Albo siilnik ma już spore przedmuchy. Musisz dolewać olej pomiędzy wymianami? Jak często zdarza Ci się nacisnąć mocniej gaz (tak z 3,5-4 tys obrotów)?
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: klynna »

Sory, że dopiero teraz pisze, nie dostałem powiadomienia na maila i myślałem, że nikt nic nie odpisał...

Olej wymieniam co 12tys km, valvoline 5w40. Turbo czyścił zaprzyjaźniony mechanik, który ogarnia, sam nawet robi logi (przeważnie mechanicy ograniczają się tylko do kasowania błędów). Sam mechanikowi, mówiłem by ściągnął turbinę i ją wyczyścił. Autem nie jeżdżę jak wariat, robie redukcję, wyprzedzam, dynamicznie się rozpędzam, często hamuje silnikiem. Ale zakładając, że przez 4miesiące jeździłbym jak najgorsza p***a to i tak jest to chyba za krótki okres czasu by turbo się zabrudziło. Przy czyszczeniu turbo, gruszka nie była wymieniana, ani na forum nie spotkałem się z taką radą ani mechanik mi nie proponował (zawsze pytam się jeszcze ogólnie czy coś mu w oko wpadło z rzeczy wymagających naprawy). Natomiast jeżeli chodzi o wtryski (o ile się nie mylę - grupa 13) to logi wyglądają tak:
http://vaglog.com/log_265597.html

Odnośnie jeszcze oleju: nie dolewam go, od wymiany do wymiany ubywa 0.5 litra (przy wymianie, 4litry mam max, po 12tys, prawie 13 poziom wskazuje minimum). Ale nie jestem pewny czy silnik bierze olej, ostatnio jak miałem okazję być na kanale, zauważyłem, że z miejsca korka spustowego jest trochę oleju, przy następnej wymianie również korek wymienie. A ogólnie, to drugi zaprzyjaźniony mechanik to się podniecał, że w naszych okolicach mam suchego diesla, że nigdzie się nie poci.. aż zaryzykował stwierdzenie, że przebieg mam oryginalny :D ale w to nie uwierze (obecnie jakieś 206tys) :)

Logi po czyszczeniu:
http://vaglog.com/log_250149.html (niemalże idealne wartości)
Obecnie:
http://vaglog.com/log_265595.html
Awatar użytkownika
macsta12
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 25 kwie 2012, 14:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Dęblin

Re: [1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: macsta12 »

Rozruszaj chociaż trochę sztange palcami i zloguj ponownie. Ja kiedyś kilka razy tak 'naprawiałem' aż już nie pomogło.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
K
Krycho145
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 23 maja 2016, 12:31
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Bialystok

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Krycho145 »

Przynajmniej raz w tygodniu trzeba przegonic dieselka tak do 4 tys.. Zastanawiam sie czym bylo czyszczone trubo? Bo tutaj jak wyzej kolega napisal mozliwe ze ktos papierem darl.. W profesjonalnych zakladach po prostu piaskują albo wymieniaja lopatki i sprawdzaja czy turbina nadaje sie tylko do czyszczenia czy regeneracji.. Szkoda ze przy wyjętym turbo od razu nie wymieniles gruszki,poniewaz ma duzy wplyw na ruchy sztangi..
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: klynna »

Czym czyścił mechanik to nie wiem, z pewnością nie piaskował

EDIT:
Dziś byłem u mechanika, sprawdził turbo, łopatki zawieszają się w pewnym momencie. Co do poprzedniego czyszczenia, obszar zasyfiony został wypiaskowany. Gruszkę dziś sprawdziliśmy - jest dobra. Spalanie mam oczekiwane, max 5.5 / 100km. Tankuje polskie paliwo na orlenie. Macie jeszcze jakieś sugestie ?
K
Krycho145
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 23 maja 2016, 12:31
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Bialystok

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Krycho145 »

To moze turbiny nie chlodzisz dlatego ale watpie ze objawy wyszly po 4 miesiacach... Musisz strasznie mulic auto.. A pali Ci pewnie 7/100 km miasto..
ODPOWIEDZ