[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: [1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: kornat »

Jak będzie miał wszystko to w sumie zakłada P&P. Koszt całego pasa przedniego to pewnie ok. 1000zł + węże dojdzie parę stówek, a swój pas sprzedaż za ok. 450zł
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Re: [1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: Roxon40 »

Aha no to w sumie nie mam się co bawić bo do tego nie będę wymieniał "połowy przodu" W takim razie nie ma się co spieszyć na już mi to nie potrzebne. Myślałem, że skoro auta podobne to będzie mniej z tym zabawy. Mogę mieć IC z rurkami i wężami wyjęty z ARL ale skoro trzeba jeszcze do tego pas przedni inne chłodnice to koszt przerośnie cene FIMC.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
strus90
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 29 mar 2011, 08:12
Auto: Daewoo Lanos
Model: 2.0 Turbo
Lokalizacja: Nasielsk

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: strus90 »

Ale cooler z ARL szalu nie robi, do tego jeszcze te zlaczki...
Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
Seat Toledo II 1.9TDI 200KM & 400NM -> VW Pasat B6 1.9TDI ~175KM & 350NM
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: Roxon40 »

Szału pewnie nie robi ale moja moc też nie jest jakaś mega, żeby jakoś specjalnie inwestować grubą kasę w FMIC, zresztą lato pokaże na ile będzie obecny IC dawał radę. Chciałem wziąć, bo za małą kasę i myślałem że bez rzeźby podejdzie, ale jak nie to na razie dam sobie spokój i będę myślał nad FMIC.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: Bartek26 »

zrob sobie nawet najmniejszy fmic z http://www.fmic.pl 550x140x65mm , do tego kilka silikonowych kolanek i kawałek nierdzewki i zamkniesz się w 700zł a auto nie tylko latem będzie jechało bez puchniecia ale i zimą i nocą poczujesz rożnice w stosunku do tego co jest teraz.
Z tym wrzucaniem fmic'a do auta to nie trzeba się bać , jak masz zaplecze i zapał do dłubania to sam sobie to ogarniesz.
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: Sony »

Cześć.

Poci mi się chłodnica i czeka mnie jej wymiana, a co za tym idzie będę musiał ściągnąć zderzak. Tak sobie zatem pomyślałem, że może by wymienić obecny SMIC na bardziej wydajny FMIC :) Sprawa jest jednak o tyle dla mnie skomplikowana, że nie mam pojęcia ile czego będę potrzebował (rurki z kwasówki, kolanka, łączniki itp).

Póki co zastanawiałem się nad tym intercoolerem:
https://fmic.pl/intercoolery-fmicpl/475 ... x65mm.html

Czy ktoś montował u siebie w ASV takie cudo i jest w stanie określić w przybliżeniu jakie elementy układanki będą mi potrzebne ?

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: Bartek26 »

ten fmic co podałeś mam u siebie w ibizie i on jest ok , ale jak mozesz to zapodaj szerszy bo miejsce na to masz .
Mi przy 1.5 bara trzyma temp +35 wzgledem otoczenia przy pełnym bucie ... podejrzewam ze ten szerszy 550X140X65MM trzymałby +20stopni .

Jak chcesz zrobić to dobrze i nie wydać worka siana to powiem Ci jak ja to robiłem ostatnio w skodzie i teraz w Ibi.
Kupujesz Fmic i rure z alu na powrót ( podłączysz sie w układ który idzie do smica), mieszkasz w wiekszym miescie więc macie na 100% firmy które zajmują się utylizacją odpadów .
Oni tam mają wielkie złoża gumowych i plastikowych elementów z rozebranych aut , wpadasz na taką firmę z flaszką i prosisz żeby pozwolili Ci wynieść kilka rurek gumowych .
Zbierasz sobie te kolanka z tdi , przywozisz do domu , wymywasz i już masz zaplecze materiałowe do zbudowania dowolnego fmic'a.
Te gumowe kolanka można ciąć jak Ci się podoba , dokup do tego ewentualnie adapter na map sensor jeśli Twój ori jest w smicu i takie złączki https://fmic.pl/laczniki-silikonow/432- ... iowe-10_cm a resztę powinienieś ogarnąc sam jak masz troszkę zapału :)

co do tego fmica co podlinkowałeś to pamietaj że on ma wyjscia po 63mm więc do tego musiałbyś kupić redukcyjne kolanka ... czyli kolejna 100zł w plecy , musisz zwrócić na to uwagę ...
Ja w Ibi zmiesciłem się w 600zł z fmiciem ... czy dużo czy mało ? firma tuningowa pewnie zrobiła by to lepiej i za 3x tyle hajsu..
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: Sony »

Bartek26 dzięki za porady :) Chyba jednak pójdzie worek $$, bo kiepsko stoję z czasem, żeby się samemu za to zabierać. Chcę to z kolei ogarnąć za jednym zdjęciem zderzaka w jeden dzień. Koszty generują też zapewne same części, jak zrobiłeś to na alu to zawsze wyszło nieco taniej. Ja przymierzam się bardziej do kwasówki.

Ten FMIC 550X140X65mm ma jakieś 40% większą powierzchnię, więc pewnie temperaturę lepiej zbije, ale pytanie czy przy seryjnej turbawce nie będzie zbyt dużego laga :roll:
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: Bartek26 »

jak bedziesz miał wszystko przygotowane pod montaz to spokojnie w 5-6h zrobisz , ja w ibi robilem od 9rano do 14stej gdzie jeszcze 2 razy do sklepu jechałem :)
na seryjnym turbo nie poczujesz duzej roznicy ... wlaściwie w tdi po zalozeniu fmica nie czuc laga , w turbo benzynie juz wyczuwałem ... ale tutaj jest tylko lepiej.
z kwasa mozesz zrobic i bedzie ladnie wygladalo , ale czy to zrobisz z kwasa , czy z alu , czy jeszcze ze zwyklej rury to uwierz mi roznicy w parametrach jazdy nie bedzie bo najwazniejsze jest zeby zachowac przekrój rur i nie schodzic ponizej 50mm tak jak to jest w serii i druga sprawa żeby nie było ostrych załamań bo to zwieksza opory przepływu.
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Intercooler FMIC - zmiana na wydajniejszy

Post autor: Sony »

Dostałem wycenę od firmy ZTR Tuning z Łodzi. Za wrzucenie fmica z orurowaniem itp., wymianę chłodnicy wody oraz korektę softu krzyknęli mi 3500zł :shock: Do tego chłodnicę wody muszę sobie sam kupić, bo w cenę nie jest wliczona. Myślę, że w 600-700zł zamknąłbym się w cenie samych części (ICek z pierdołami), no ale policzmy nawet 800zł. 2700zł za robociznę to chyba z deczka przegięcie :lol:

Pisałem też do gościa z okolic Tuszyna (Funware Chiptuning) to za 1200zł by mi całość ogarnął (soft + robocizna, bez części), ale nie ma od ręki dostępnych fantów do ICka, więc musiałby sam zamawiać. Czekam jeszcze na odpowiedź od firmy G-Lab Diesel Tuning z Łodzi.

Ogólnie to w kropce jestem lekkiej póki co.
ODPOWIEDZ