[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: klynna »

Może trzeba wziąć pod uwagę możliwość, że auto pod butem twojego ojca przejechało nie 50 a 500km i to pod bardzo bardzo ciężkim laczkiem :)

Wiesz, trochę jak w tej reklamie:
https://www.youtube.com/watch?v=qHT-HujXavI :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Kaiser »

No nie, nie ma takiej opcji. Dokładnie wiem ile było przejechane przed wyjazdem :P

EDIT 17.12:
Minęło trochę czasu od tego problemu, z którym chyba się uporałem. Mój mechanik zasugerował mi żebym się za bardzo tym nie przejmował, ale profilaktycznie żebym wymienił korek wlewu oleju. Tak też zrobiłem. Wymieniłem też olej. Dziwna sprawa bo problem się już nie powtórzył. Sucho zarówno w okolicach korka jak i odmy.
Awatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 16 paź 2009, 12:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Koszalin

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: tom-elektro »

Panowie,

mam ponownie problemy z przeładowaniem turbiny, dwa razy turbo było rozbierane i za każdym razem była identyczna historia -brudne, zacinające się łopatki zmiennej geometrii. Na znanym wszystkim portalu aukcyjnym są sprzedawane nowe zestawy zmiennej geometrii do turbin Garreta, miał ktoś styczność z tymi zestawami ? Pytanie drugie czy po założeniu nowej geometrii do starego turbo wymagane jest wyważenie turbiny ?
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Roxon40 »

Nie wiem jak z zestawamia, ale podejrzewam że po wymianie turbo będziesz musiał wyważać.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Bartek26 »

po wymianie samej geometri nic nie trzeba wyważać , wyważa się wirnik wraz z kołem kompresji i wirnikiem strony gorącej , a geometria działa niezależnie.
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: klynna »

Możesz podać link do zakupy o którym piszesz ?
Awatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 16 paź 2009, 12:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Koszalin

Re: [1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: tom-elektro »

klynna pisze:Możesz podać link do zakupy o którym piszesz ?

http://allegro.pl/zmienna-geometria-vw- ... 28360.html
o tym zestawie pisałem, nie wiem czy do mojego turbo pasuje ten konkretny zestaw, najpierw muszę sprawdzić jaki mam model Garretta w aucie :-)
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
Awatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 16 paź 2009, 12:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Koszalin

Re: [1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: tom-elektro »

Bartek26 pisze:po wymianie samej geometri nic nie trzeba wyważać , wyważa się wirnik wraz z kołem kompresji i wirnikiem strony gorącej , a geometria działa niezależnie.

Dzięki za odpowiedź Bartek26 tak właśnie mi się wydawało w związku z tym że sama geometria jest nieruchoma, pracują w niej tylko łopatki.
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: klynna »

Na allegro widziałem regenerowane turbiny za 600zł bodajże. Warunkiem jest oddanie swojej starej turbiny. Może taka opcja wyda ci się rozsądna.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: DzieX »

Regenerowana turbina z allegro to proszenie się o kłopoty.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
ODPOWIEDZ