[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

Czy to koniec turbo?

Post autor: Bartek26 »

przy serii nie powinna taka rurka w niczym szkodzić.
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Czy to koniec turbo?

Post autor: irocket »

Ciekawe jak szybciej może się zasyfić, skoro jedna z rzeczy, które blokują przepływ, została wywalona. On poza oczyszczaniem i spowalnianiem spalin nie ma nic innego do roboty. Wiadomo, turbina jest zestrojona do seryjnego wydechu i wszystkie zmiany jakoś wpływają na charakterystykę pracy turbosprężarki. Trzeba to optymalnie zrobić, bo jeżeli np dasz przelot na rurze 2", to może trochę być za mało, a np 3" to za dużo i wypływające spaliny niejako nie będą w stanie dobrze podtrzymać prędkości wirnika. Bo jakby tak było, to by ludzie nie robili przelotowych wydechów, tylko kawałek DP z turbo i tyle
Obrazek
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Czy to koniec turbo?

Post autor: klynna »

oo, to może o to właśnie chodziło mechanikowi, bo wspawana u mnie rura wydaje się mieć mały przekrój. W poprzednim poście napisałem 5mm - ale to oczywiscie nie było mierzone. Okiem tego mechanika może to różnica jest zdecydowanie większa.

Dzięki za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Czy to koniec turbo?

Post autor: Sony »

klynna pisze:Panowie mam następujące pytanie, nie posiadam katalizatora, mam wspawaną zwykłą rurę w to miejscem której przekrój wydaje się być delikatnie za mały - może z 5mm. Mechanik już drugi raz mi powiedział, że taka partyzantka szkodzi turbo i że przez zwykłą rurę turbo jest delikatnie zamulone + szybciej może się zabrudzić osadem co w konsekwencji przyśpieszy proces 'zepsucia' turbo. Zaproponował wstawienie strumienicy.

Podchodze z wielkim dystansem do tych słów. Co Wy o tym sądzicie ?

Ja sądzę, że czas najwyższy zmienić mechanika, jeśli proponuje Ci strumienicę do diesla... :-|
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: klynna »

Korzystam z pomocy mechaników, ale zlecam im twierdząco to co mają zrobić. Ewentualnie pytam się, czy przy okazji wymiany jakieś rzeczy warto w tym obszarze cos jeszcze eksloatacyjnego wymienić.


A co masz na myśli z tą strumienicą ? Wyczuwam nową wiedzę dla mnie.. :)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Sony »

Miłej lektury: KLIK
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

Re: [1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Kaiser »

Panowie alarm! Auto przez 3 miesiące zrobiło tylko 50 km (byłem zagranicą, od czasu do czasu tata go odpalił i przejechał po okolicy). Dzisiaj rano wpadam do garażu sprawdzam poziom oleju- kończy się na tym pierwszym przetłoczeniu. Zonk bo przed wyjazdem sprawdzałem olej i był na maksimum. Idę dalej- zdejmuje pokrywe i moim oczom ukazuje sie taki widok:

http://wrzucaj.net/images/2015/11/28/475970b207be04ddc3dff5c1200c1a04.jpg
http://wrzucaj.net/images/2015/11/28/dc4f306488c24979329e210163e13f01.jpg
http://wrzucaj.net/images/2015/11/28/61c685d5f4dbf6d69bbb1036ac196ca6.jpg

W ostatnim zdjęciu w okolicach korka wlewu oleju było bardzo mokro ale wytarłem przed zrobieniem fotki. Dodam że EGR cieknął mi od zawsze ale nie aż tak. Na ziemi pod autem sucho, w okolicach IC również

Czy to koniec turbo?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: vwir »

Na to wygląda. Nie kopci nadmiernie?
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Kaiser »

No właśnie sprawa o tyle dziwna że w ogóle nie kopci. Zrobiłem wczoraj prawie 100 km i nic. Spadków mocy też nie zauważyłem

Nie znam sie na tyle ale czy turbina może kończyć się tak w sumie z dnia na dzień? Tak jak pisałem przed wyjazdem nie działo się zupełnie nic oprócz cieknącego EGRa a tu nagle po przejechaniu 50 km takie rzeczy się podziały
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: vwir »

No coś się z tym olejem musi dziać. Rozepnij dolot przy EGR i zobacz, czy nie ma tam zbyt dużej ilości oleju.
ODPOWIEDZ