spadek mocy powyżej 150 km/h

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
p
pyza
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 05 kwie 2014, 20:48

spadek mocy powyżej 150 km/h

Post autor: pyza »

Po podłączeniu vaga wyskakują błędy
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1570 - 35-00 - Please Register/Activate
Ostatnio zmieniony 02 sty 2015, 21:08 przez pyza, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

spadek mocy powyżej 150 km/h

Post autor: Sony »

Usunąłem to nieczytelne coś co wyszło Ci z logów. Już lepszy byłby Print Screen...

Logi wrzuć na tą stronę: http://vaglog.pl/
Dzięki niej będą one czytelne i przejrzyste.

Do analizy logów mamy na forum wątek i tam je wrzuć jak już ogarniesz co i jak:
viewtopic.php?t=2740
p
pyza
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 05 kwie 2014, 20:48

spadek mocy powyżej 150 km/h

Post autor: pyza »

tylko dodam, że logi były robione na 2 biegu, a teraz czytam, że lepiej to na 3 zrobić
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

spadek mocy powyżej 150 km/h

Post autor: Sony »

Zrób je na 3 i na 4 biegu. Tutaj masz wsio ładnie napisane: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=53752
p
pyza
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 05 kwie 2014, 20:48

spadek mocy powyżej 150 km/h

Post autor: pyza »

Dzisiaj wymieniłem przewód podcisnienia idący do turbo. Stary był uszkodzony. Mam nadzieję, że kłopoty się skończą. Dla ciekawskich: Obrazek
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

spadek mocy powyżej 150 km/h

Post autor: szymekgd »

pyza, przy nieszczelnym wężu niedoładowanie by łapał, czyli błąd 17964
Michal
W
Watter
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:43

spadek mocy powyżej 150 km/h

Post autor: Watter »

Panowie mam problemy z mocą, silnik się trzęsie jak spokojnie jadę, jest mułowaty i wpada w dziwne wibracje, czuć że coś go 'hamuje'. Czasem jak zdecydowanie od samego dołu przycisnę to jest lepiej. Zamieszczę moje spostrzeżenia, logi, oraz to co było robione. Toledo 1.9 tdi Alh

LOGI:
Dynamiczne grupa 03 - http://vaglog.pl/log_205435.html
Dynamiczne grupa 011 - http://vaglog.pl/log_205437.html
Dynamiczne grupa 1 - nie wiem czy potrzebne ale zrobiłem http://vaglog.pl/log_205438.html

Film moja sztanga zasysana: Filmik sztanga turbo

Komp pokazuje błąd :

Kod: Zaznacz cały

1 Fault Found:

17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

        P1144 - 35-10 - - - Intermittent


Co było robione:
- czyszczona zmienna geometria, intercooler, jedynie mam wątpliwości co do tej sztangi na turbo czy nie za mało wciąga i czy nie za ciężko idzie
- podmieniałem n75, zmierzyłęm oporność 15 omów, napięcie na kostce wynosi na włączonym zapłonie 15V i 4.2V ( dwa piny względem masy)
- wężyki od podciśnienia zmieniłem
- mam niestety trochę powietrza w przewodzie paliwowym ( przezroczysty ) walcze z tym, czyściłem smoka w baku, podmieniłem filtr paliwa i dalej bąble mam i auto idzie tak samo
- kiedyś byłem dawkę ustawiać bo mi na wolnych obrotach szarpał, może coś z pompą?
- kiedyś łapał notlauf teraz niby po czyszczeniu turbo nie łapie ale słabo ciągnie
- zmieniłem świece niedawno lepiej odpala na zimnym

Spostrzeżenia:
- silnik po odpaleniu puści trochę dymu białego, czasem ciężej odpali, ciepły odpala dobrze,
- wydaje mi się że czuć niespaloną ropę
- jak jest zimny to idzie jakby lepiej, i się nie trzęsie
- wrażenie że im dłużej jadę tym gorzej, silnik głośniejszy i 'buczy'
- jak jadę np równo 80 i powoli bym chciał przyśpieszać jadąc np za kimś to trzęsie i buczy
- jak od zera się rozpędzam i go przeciągnę to wtedy lżej idzie i lepiej się wkręca i nie zależy to od tego czy go odpalę od nowa czy nie
- jak nie chce iść i się trzęsie to np. jak jest z górki to podejdzie do 100/110 i następnie lepiej przyśpiesza np w zakresie 80 -100 jakby się przepalił ?
- drgania mogły by oznaczać dwumase np, ale robiłem pare ' testów' i nie trzęsie się wtedy, pozatym czuć że te drgania przy przyśpieszaniu to silnik



-czy to wszystko wina tej przepływki, szukać najpierw na kablach i mierzyć kostkę od przepływki ?

będe wdzięczny za każdą pomoc / analizę, problem się nasila, auto potrzebne a do 'speców' zajechać chce w ostateczności bo wiem że też kombinują metodą prób i błędów u mnie, Pozdrawiam
ps. mam nadzieje że logi dobrze zrobiłem, to mój pierwszy raz :)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

spadek mocy powyżej 150 km/h

Post autor: vwir »

Ja bym podmienił na chwilę przepływkę od kogokolwiek kto ma TDI. One występowały we wszelkich golfach, skodach, itp. No i wtedy jeśli nadal będzie występował ten błąd to bym dopiero grzebał w instalacji.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

spadek mocy powyżej 150 km/h

Post autor: irocket »

Przepływka trochę wahania ma, ale nie tnie bardzo. Możesz spróbować skasować błąd i odpiąć przepływomierz, pojeździć. Sprawdziłbym też kąt wtrysku. Turbo pompuje troszkę późno, ale w miarę równo, bez wielkiego przeładowania.
Obrazek
W
Watter
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:43

spadek mocy powyżej 150 km/h

Post autor: Watter »

Turbo właśnie kiedyś przeładowywało i dlatego czyszczone było, a na temat sztangi panowie coś możecie powiedzieć? nie za mało wciąga?
Poszukam na necie jak w vagu sprawdzić kąt i inne rzeczy i dam znać.
Coraz bardziej wydaje mi się że to coś z paliwem/pompą. Po odpaleniu np. pokazuje mi 8.0-9.0 mg nie wiem czy to nie za dużo?

No i idę zaraz się przejechać z odpiętą przepływką, bo nie mam za bardzo od kogo podmienić :/

edit: po odpięciu przepływki i skasowaniu błędu nie ciągnie powyżej 2.5 czuć że brakuje mu tej przepływki, ale silnik lżej jakby chodził i wydaje mi sie że mniej sie trzęsie, chyba zainwestuje w nową. Jeszcze teraz po wykasowaniu błędu zobaczę jak to będzie w dłuższej trasie.

Jeszcze muszę znaleźć vaga pełnego i sprawdzę kąt :)
ODPOWIEDZ