Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: vwir »

irocket pisze:Dwa w jednej obudowie bodajże, jeden dla ecu, drugi dla licznika. Jak zamienisz wtyczki, to sprawdzisz, czy to na pewno on.

Jak możesz zamienić wtyczki? Przecież tam dochodzi jedna wtyczka z czterema kablami.

kappa00 pisze:Mam już przyczynę objawów, które opisałem kilka postów wyżej. Okazuje się że błąd wskazuje na czujnik temperatury silnika. Teraz mam pytanie, Czy w Toledo 2 1.9 Tdi 110 km 2000r jest tylko jeden czujnik?? Czy można się jakoś pomylić kupując czujnik w sklepie?

Są dwa rodzaje tych czujników. Starsze toledo mają z kwadratową wtyczką a nowsze mają zaokrągloną z jednej strony. Musisz zobaczyć, jaką masz, bo zmiana była właśnie w okolicach rocznika 99/00. Ten czujnik warto kupić oryginalny, bo zamienniki potrafią pokazywać co im się podoba. Kupiłem kiedyś z Toprana (do audi 80) i później pokazywał na blacie temperaturę rzędu 110 stopni. Po zmianie na oryginał wskazania wróciły do normy.
k
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Jasło

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: kappa00 »

vwir pisze:
irocket pisze:Dwa w jednej obudowie bodajże, jeden dla ecu, drugi dla licznika. Jak zamienisz wtyczki, to sprawdzisz, czy to na pewno on.

Jak możesz zamienić wtyczki? Przecież tam dochodzi jedna wtyczka z czterema kablami.

kappa00 pisze:Mam już przyczynę objawów, które opisałem kilka postów wyżej. Okazuje się że błąd wskazuje na czujnik temperatury silnika. Teraz mam pytanie, Czy w Toledo 2 1.9 Tdi 110 km 2000r jest tylko jeden czujnik?? Czy można się jakoś pomylić kupując czujnik w sklepie?

Są dwa rodzaje tych czujników. Starsze toledo mają z kwadratową wtyczką a nowsze mają zaokrągloną z jednej strony. Musisz zobaczyć, jaką masz, bo zmiana była właśnie w okolicach rocznika 99/00. Ten czujnik warto kupić oryginalny, bo zamienniki potrafią pokazywać co im się podoba. Kupiłem kiedyś z Toprana (do audi 80) i później pokazywał na blacie temperaturę rzędu 110 stopni. Po zmianie na oryginał wskazania wróciły do normy.
Czyli ja mam wtyczkę zaokrągloną. Czy trzeba spuszczać cały płyn pry wymianie, czy można to zrobić sprytnie bez spuszczania płynu?Odpinać przed wymianą akumulator czy nie trzeba??
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: kornat »

kappa00 pisze:Czyli ja mam wtyczkę zaokrągloną. Czy trzeba spuszczać cały płyn pry wymianie, czy można to zrobić sprytnie bez spuszczania płynu?

Nie musisz spuszczać, ok. 0,5L płynu ucieknie. Jak się sprężysz to nawet mniej.
kappa00 pisze:Odpinać przed wymianą akumulator czy nie trzeba??

Nic z tych rzeczy.
b
barf
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:23

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: barf »

kamil880510 pisze:A jak myslicie czy przyczyna takiego falowania obrotow moze byc uszkodzony czujnik temeratury??


Miałem przypadek z z czujnikiem temperatury ale objaw był inny obroty po odpaleniu samochodu lubiły podskoczyć powyżej 1000obr/min i w zależności nie wiem od czego raz spadały po kilkunastu sekundach a czasem po minucie ale wskazówka nie falowała raczej silnik działał jak na ssaniu w benzydynie :) a co do tych obrotów z youtuba to tez na pierwszy żut obstawiał bym sprzęgło klimatyzacji tak jak by elektromagnes uwłaczał i wytłaczał klimę bo w tle słychać podobny odgłos.

[ Dodano: 2014-10-26, 11:02 ]
Nie ma sensu spuszczać płynu bo ja ostatnio odkręciłem kranik plyn zleciał a jak wyjąłem czujnik to i tak sporo płynu zwiało więc lepiej go szybko wyjąć i podmienić.
m
maly5022
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2014, 20:33

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: maly5022 »

Witam, mam taki sam problem jak Seat123. Nierówno chodzi po odpaleniu i kopci na niebiesko. Przy przyspieszaniu też mocno kopci. Zauważyłem też większe spalanie. Może być coś z dawką paliwa? Kąt wtrysku był ustawiany,filtry, świece, turbina wymieniona. Wiecie co mu może być?
Awatar użytkownika
jocker0705
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 01 lut 2015, 19:36
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Lublin

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: jocker0705 »

Witam Wszystkich
Jestem nowy na forum i przegladalem tematy z mysla ze znajde odpowiedz na moj problem ale niestety wiec zakladam nowy wątek.
Otóz od miesiaca borykam sie z nierówna praca silnika na biegu jałowym w moim toldku i przyznam ze mi juz rece opadly...
Na samym poczatku nie równa praca występowała raz na jakiś czas, do tego lekko skakała wskazówka od obrotów wiec seat pod kompa i zero błędów, ale 2 dni pozniej od kiedy go podłączałem padła przepływka wiec pomyslalem sobie ze to jest na pewno to. Wymienilem i co? i dalej to samo :/ 2 mysl to wtryski, wiec dzisiaj je wymontowalem, zawiozlem do sprawdzenia i okazalo sie ze 2 leja konkretnie a 2 juz powoli zaczynaly, wiec wymienilem komplet na nowe regenerowane i bylo tak jak powinno byc przy próbie sprawdzania nowych, mgiełka jak marzenie, zamontowalem do samochodu i dalej kaszana a nawet powiedzialbym ze teraz jeszcze gorzej faluje silnikiem ;/ i moje pytanie brzmi co jeszcze moze byc przyczyna mojego problemu? zły kąt wtrysku? przestawiony rozrzad? czy gdzie mam szukac? :(
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: bartek »

nastawnik pompy paliwa do czyszczenia
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
jocker0705
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 01 lut 2015, 19:36
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Lublin

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: jocker0705 »

właśnie tez myslalem nad nastawnikiem ale juz do glowy za duzo opcji mi przychodzilo ;/ dodam ze np dojezdzac do jakiejs krzyzywki w trakcie jazdy brałem go na luz i obroty oczywiscie dalej faloway i silnik nie rowno chodził, wiec zaczac od nastawnika?
k
krzysiek1606
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 04 sty 2015, 17:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: nasielsk

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: krzysiek1606 »

a kiedy wymieniales filtr paliwa?
oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: vwir »

To ja jeszcze dołożę: kopci? Sprawdzałeś dawkę paliwa?
ODPOWIEDZ