[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
p
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

Sztangą ręcznie da radę ruszać, bo sprawdzałem.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

piotreus-1988, ruszać tzn? da się ją wciskach i odskakuje sama czy ręką musisz ruszać góra dół?
p
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

kornat, Wydaje mi się, że odskakuje ale jeszcze zaraz spr. Ze wszystkich tematow, które czytałem wychodzi na, to że ewidentnie brak podcisnienia. Nastrajam się optymistycznie, że to nie turbo, auto nie kopci i nie bierze ani grama oleju więc chyba jest światełko
Ostatnio zmieniony 08 lip 2014, 20:22 przez piotreus-1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

Jeżeli wciskasz i sama odskakuje to sprawdź wężyk oraz N75 czy możesz zaciągnąć powietrze przez VAC mając zatkany palcem króciec OUT
p
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

A jakos tak bardziej dla ludzi? U mnie oba te zawory od podcisnienia są białymi koncowkami z rozgałęziaczem do góry.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

To ten od strony kierowcy ;) O ile ktoś coś nie pomieszał.
p
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

Ok. ze zdjęć z sieci widać, że zatkany ma być dolny wężyk a gornym ciągnąć. I teraz pytanie na zapalonym silniku czy nie?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

piotreus-1988 pisze:że zatkany ma być dolny wężyk a gornym ciągnąć.

Dokładnie.
piotreus-1988 pisze:I teraz pytanie na zapalonym silniku czy nie?

Bez kluczyka w stacyjce. Nawet możesz odpiąć wtyczkę.
p
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

kornat, więc tak sztanga odbija sama jednak da radę minimalnie ruszyć ja jeszcze do góry. Co do n75 da radę wciągać powietrze ale tak jak by z butelki, tzn po kilkukrotnym pociagnieciu powstaje podcisnienie. Spr tez czy wytwarzane jest podcisnienie na zapalonym aucie, generalnie czuć na palcu, na wyjściu zasysa powietrze jednak cisnienie to nie zmienia się na tyle, by było to wyczowalne. I co teraz? :cry:
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

piotreus-1988 pisze:sztanga odbija sama jednak da radę minimalnie ruszyć ja jeszcze do góry.

Czyli kierowniczki już się przycinają w danej pozycji ewentualnie gruszka jest zmęczona.
piotreus-1988 pisze:Co do n75 da radę wciągać powietrze ale tak jak by z butelki, tzn po kilkukrotnym pociagnieciu powstaje podcisnienie.

Powinno od razu czuć na palcu zaciągnięcie. Po Twoim opisie wnioskuję, że elektrozaworek zaczyna się przycinać. Możesz spróbować go wyczyścić według opisu SONY w dziale DIY.
piotreus-1988 pisze:Spr tez czy wytwarzane jest podcisnienie na zapalonym aucie, generalnie czuć na palcu, na wyjściu zasysa powietrze jednak cisnienie to nie zmienia się na tyle, by było to wyczowalne.

Takie sprawdzenie nic nie daje, ale się nie będę rozpisywał dla czego, aby nie mieszać Ci w głowie ;)
piotreus-1988 pisze:I co teraz?

Moja propozycja:
- sprawdzić ten drugi zaworek (bliżej osi auta) jak opisałem wcześniej
jeżeli od razu czuć, że zaciąganie to podmienić go i wykonać jazdę próbną ;)
Opis króćców:
OUT: Idzie do gruszki turbo/do tego grzybka EGR
VAC: idzie do pompy Vaccum (tandemowej)
ATMO: idzie do górnej części osłony filtra powietrza
ODPOWIEDZ