[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

futrosky, sprawdź wężyki podciśnienia i po zdjęciu wężyka jak chodzi sztanga gruchy oraz luknij czy pozakładali wszystkie wtyczki - przy zdjętej z czujnika doładowania gubi moc...Ile krzyknęli?
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

futrosky pisze:na 5 biegu przy 1.8 tys obrotow jak wciskam w opor

To mu dajesz w palnik :/
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: irocket »

No to pewnie logów nie robili. Przepływomierz może ciąć dawkę itp. U mnie z zawaloną przepływką (turbina bez zmiennej geometrii) turbo wstawało około 2300 rpm, po wyczyszczeniu czuć jak przy 1500 rpm się budzi
Obrazek
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: futrosky »

Pojechałem spowrotem do nichi mówili że gruszką wcześniej była wkręcona na maksa. I ją o 2 obroty odkręcili. Oni mówią że tak nie powinno być. Ja mówie że jak nie, jak to nie jest pierwsze TDI którym jeżdzę i wy chyba też powinniście wiedzieć że powinien się zebrać a nie mieć TURBO DZIURE do 2 tyś. No to wkręcili spowrotem gruszke i inna jazda. Idzie tak jak szedł i wszystko gra.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

Skoro ustawili sztange wg manometru to masz ustawienie fabryczne. Teraz w pewnych sytuacjach turbo będzie działać jak mu się podoba...
Michal
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: futrosky »

nie rozumiem. Fabrycznie turbo w TDI powinno złączać się od 2 tyś ? Jak oni mi tak ustawili ? I mówili że nie wiedzą kto mi wkręcił ją do końca ? Przecież chyba w TDI powinno iść od początku a turbo odrazu powinno się załączyć. A nie mieć turbo dziure do 2 tyś.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

Przy zmiennej geometrii turbina pompuje od samego dołu, żeby rzeczywiste ciśnienie doładowania pokrywało się z zadanym z mapy steruje gruchą zaworek N75. Przy ok. 2k obr. masz max moment obrotowy i może to traktujesz jako "załączanie"?
Michal
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: irocket »

Maksymalny moment obrotowy nie pojawia się nagle, ze 150Nm nie robi się w momencie 200 czy 300. Jeżeli turbo nie "pompuje" od razu, to jest to czuć, wiem to po sobie. Do ~2300 nic, przy ~2300 wciskało w fotele, powyżej ~2500 już odpuszczało
Obrazek
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

irocket pisze:Jeżeli turbo nie "pompuje" od razu, to jest to czuć



"Czucie" to bardzo subiektywne odczucie, a każdy ma duże oczekiwania, log dynam. 011 i wszystko wiadomo.
Michal
Awatar użytkownika
matiszi
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2014, 18:34

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: matiszi »

Turbo teoretycznie pracuje cały czas, praktycznie załącza się od około 1800 obrotów, ale to jest kwestia dobrej regulacji gruszki oraz zderzaka kierownicy. W standardowych silnikach czyli 1.9 gruszka powinna się zamykać przy ok 0.65bara(mowa o turbinach z VNT)
ODPOWIEDZ