Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: dropsik9977 »

szymekgd pisze:
dropsik9977 pisze:i prosilbym wiecej info na temat turbiny i tych zaworkow


Od stania w krzakach geometria w turbinie się nie zapaskudzi, potrzeba do tego emeryckiej jazdy. Jeżeli faktycznie geometria stoi to czeka Cie wyciągnięcie turbiny i jej czyszczenie, opis jest na forum.

Skoro zaślepiasz egr to po co chcesz podłączać n18? Wytnij go z podciśnień i zostaw tylko wtyczkę elektr. lub, jeżeli nie będzie Ci przeszkadzał zapisany w sterowniku błąd (tylko informacja) to nie podpinaj nawet wtyczki.



aha czyli wyczyszcze sam geometrie no to fajnie :) to bede musial to zrobic
a ze ja go cisne i spalanie mam ogromne jak na tdi no to mysle ze jest geometria zaje...a.
no i czeka czyszczenie mnie. Mysle ze po tym bedzie dobrze

a co do egr jak zaslepie no to czyli zaworek odpiac ? i polaczyc podcisnienia tylko ?
czyli ten zaworek za egr zaraz mam wyrzucic calkowicie?
czyli ten co mam w reku na focie ?
czy ten po srodku czy calkiem po prawej bo juz nie ogarniam jaki jest jaki ;/
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: szymekgd »

dropsik9977 pisze:a ze ja go cisne i spalanie mam ogromne jak na tdi no to mysle ze jest geometria zaje...a.


A to akurat zależy, jeżeli stoi w min. doładowaniu to spalanie może być wyższe, jeżeli w max. to niższe - skoro turbo więcej pompuje to szybciej osiągasz zamierzoną prędkość = spalasz mniej paliwa.

a co do egr jak zaslepie no to czyli zaworek odpiac ? i polaczyc podcisnienia tylko ?
czyli ten zaworek za egr zaraz mam wyrzucic calkowicie?


Zdjęcia masz z kilkoma zaworkami, od egra jest n18 czyli blizniak n75, ale z czarna główka. Dajesz blaszki, nie podłączasz żadnego podciśnienia, wtyczka wg. uznania.
Michal
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: dropsik9977 »

szymekgd pisze:
dropsik9977 pisze:a ze ja go cisne i spalanie mam ogromne jak na tdi no to mysle ze jest geometria zaje...a.


A to akurat zależy, jeżeli stoi w min. doładowaniu to spalanie może być wyższe, jeżeli w max. to niższe - skoro turbo więcej pompuje to szybciej osiągasz zamierzoną prędkość = spalasz mniej paliwa.

a co do egr jak zaslepie no to czyli zaworek odpiac ? i polaczyc podcisnienia tylko ?
czyli ten zaworek za egr zaraz mam wyrzucic calkowicie?


Zdjęcia masz z kilkoma zaworkami, od egra jest n18 czyli blizniak n75, ale z czarna główka. Dajesz blaszki, nie podłączasz żadnego podciśnienia, wtyczka wg. uznania.


aha czyli do jakiego tutaj http://imageshack.us/g/1/10048068/
nie mam podlaczac nic a wtyczke wlacze zeby bledu nie bylo wole miec czyste konto na kompie ;p
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: GRZANA »

a co do tego co mam w reku i wisi on jest dobry?
ma tak wisieć ? gdzieś się go montuje

W tolku jest zamocowany na kolektorze ssącym :-)
jeśli wiesz gdzie jest bagnet od poziomu oleju to dasz radę z podciśnieniem TYLKO sobie schemat wydrukuj :!: :!:
[URL=http://www.fotosik.pl/pokazObrazek i weż BROWARA ,, ja tam wole setunię" <zygi> <zygi> :lol: ;-) i to jest chwilunia w garażu
tak jak mówiłem zawory masz OK tylko te przewody dobrze podłącz a potem przy pedale w podłodze wyjdzie czy tą turbawę trzeba ruszać
GRZANA
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: dropsik9977 »

GRZANA pisze:a co do tego co mam w reku i wisi on jest dobry?
ma tak wisieć ? gdzieś się go montuje

W tolku jest zamocowany na kolektorze ssącym :-)
jeśli wiesz gdzie jest bagnet od poziomu oleju to dasz radę z podciśnieniem TYLKO sobie schemat wydrukuj :!: :!:
[URL=http://www.fotosik.pl/pokazObrazek i weż BROWARA ,, ja tam wole setunię" <zygi> <zygi> :lol: ;-) i to jest chwilunia w garażu
tak jak mówiłem zawory masz OK tylko te przewody dobrze podłącz a potem przy pedale w podłodze wyjdzie czy tą turbawę trzeba ruszać


nie kumam teraz co ma bagnet do tego zaworka ? przeciez on jest przy gordzi to teraz jak? bo nie skumalem chyba ;p
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: szymekgd »

dropsik9977 pisze:nie kumam teraz co ma bagnet do tego zaworka ?


GRZANA użył przenośni :) Prostsza wersja brzmi: skoro wiesz gdzie jest bagnet i jak sprawdzić poziom oleju to dasz radę wymienić wężyki podciśnienia :mrgreen:
Michal
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: dropsik9977 »

szymekgd pisze:
dropsik9977 pisze:nie kumam teraz co ma bagnet do tego zaworka ?


GRZANA użył przenośni :) Prostsza wersja brzmi: skoro wiesz gdzie jest bagnet i jak sprawdzić poziom oleju to dasz radę wymienić wężyki podciśnienia :mrgreen:


hehe no jak by uzyl """ to bym wiedzial ;p ale to nie raz ciezko ;p
czlowiek nie raz nie jest kumaty ;p hehe a ja w wielu kwestiach ;p

no wezyki to spokojnie z zamiana n18 z n75 :) i zapytam kumpla ile zajmie mu wyjecie turbiny i wlozenie i pomoze mi w geo jesli pojdzie ok no to zrobimy w jeden dzien w weekend a jak nie no to lipa musze miec auto codziennie

ile to ogolnie zajmuje jak na 1 raz?
z tym filmikiem :) http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
chyba ze znacie lepszy ??

[ Dodano: 2013-03-11, 12:27 ]
a co do wymiany podcisnien no to ja zrobie z kumpel tak ze wyjmie jeden odmierze utne i wloze i tak po kolei takze watpie ze bedzie potrzebny schemat :)
Awatar użytkownika
jabol_ek
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 06 sty 2011, 21:53
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Jaki wymiar podciśnień

Post autor: jabol_ek »

Witam, nie chce zakładać nowego tematu więc podepne się tutaj. Zauważyłem że wężyk odchodzący od zaworu n75 jest już cały sparciały i należało by go wymienić. Jakie są wymiary tych wężyków ?? Przeleciałem przez wszystkie fora i zdania są podzielone. Pisze że oryginalny mniejszy to 3,2 mm a większy 5 mm, w innym temacie zaś 4 i 6. 3,2 ciężko kupić więc czy mogę kupić 3 mm albo 4 mm ?? nie będzie problemu wężyki chce kupić z firmy samco - siloconowe

Silnik AHF Rok produkcji 99' 110 km
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: cash »

Ja ostatnio wymieniałem dwa i ten cieńszy kupiłem 3,2mm, a grubszy 5mm i ok ;)
Awatar użytkownika
jabol_ek
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 06 sty 2011, 21:53
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: jabol_ek »

cash pisze:Ja ostatnio wymieniałem dwa i ten cieńszy kupiłem 3,2mm, a grubszy 5mm i ok ;)


A ile metrów kupiłeś ?? Z tym 3,2 będzie problem bo chce kupić węże z firmy Samco i tam jest wymiar 3 mm albo 4 mm.
ODPOWIEDZ