Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: dropsik9977 »

witam mam mala bolaczke wisi mi kolo egr turba taki zaworek http://imageshack.us/g/1/10048068/

czy i jesli ta to jak powinno byc to zamontowane i gdzie

mam kolejny problem z wiszacym przewodem od podcisnienia jak dobrze mysle od tego zarowu ktory jest tez na zdjeciach bedziecie wiedziec jaki to opisanego zaworu :)

prosze o pomoc gdzie podlaczyc podcisnienie oraz ten wiszacy zaworek
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: kornat »

dropsik9977,
ATMO idzie do puszki filtra powietrza
OUT do EGR
VAC do króćca od pompy VACCUM
Grubsze wężyki idą do puszki filtra powietrza
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: dropsik9977 »

kornat pisze:dropsik9977,
ATMO idzie do puszki filtra powietrza
OUT do EGR
VAC do króćca od pompy VACCUM
Grubsze wężyki idą do puszki filtra powietrza



hehehhe wez mi napisz po polsku bo ja nie wiem teraz co jaki i gdzie ;p
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: leeon »

dropsik9977 pisze:
kornat pisze:dropsik9977,
ATMO idzie do puszki filtra powietrza
OUT do EGR
VAC do króćca od pompy VACCUM
Grubsze wężyki idą do puszki filtra powietrza



hehehhe wez mi napisz po polsku bo ja nie wiem teraz co jaki i gdzie ;p


po prawej filtr powietrza (ATMO)
po lewej egr lub vnt (OUT)
górny to pompa (VAC)

Nie przejmuj sie kolorem zaworka na zdj, on jest blizniaczy z EGR i VNT ;)

Ten wiszący przewód ma byc do obudowy filtra;) ostatnio nawet zwrócilem uwage u siebie;)
Obrazek
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: dropsik9977 »

leeon pisze:
dropsik9977 pisze:
kornat pisze:dropsik9977,
ATMO idzie do puszki filtra powietrza
OUT do EGR
VAC do króćca od pompy VACCUM
Grubsze wężyki idą do puszki filtra powietrza



hehehhe wez mi napisz po polsku bo ja nie wiem teraz co jaki i gdzie ;p


po prawej filtr powietrza (ATMO)
po lewej egr lub vnt (OUT)
górny to pompa (VAC)

Nie przejmuj sie kolorem zaworka na zdj, on jest blizniaczy z EGR i VNT ;)

Ten wiszący przewód ma byc do obudowy filtra;) ostatnio nawet zwrócilem uwage u siebie;)
Obrazek
\

aha czyli ten wiszacy to n75 tak ? a ten co do niego idzie to luzne podcisnienie to tylko polaczyc to z filtrem powietrza i wszsytko ?

a teraz pytanie takie czy to jest ogolnie wazne ??
zwieksza sie spalanie przez to ? czy turbo zle laduje ?
cos z tym jest?


i jeszcze mam pytanie bo to w tym poscie nawet mozna

jak zamienic zaworki ten od egra z turbem zeby mi sie turbo nie rozlaczalo podczas jazdy jak tlocze jade nagle spadek mocy i turbo off ;/
wkurza to bo musze stawac i wylaczyc auto i wlaczyc ;p
wiem ze mozna przekrecic kluczyk i z powrotem tylko nie odpalac. Ale ja jakos sie boje to robic ;p

bardzo wazna to dla mnie sparawa z ta zamiana to prosilbym o bardzo dokladne opisanie jak to zrobic bo jesli to latwe sam bym to zrobil :)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: kornat »

Nie widzę jak masz węże połączone ale myślę, że z tym schematem dasz sobie radę
Obrazek
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: szymekgd »

dropsik9977 pisze:aha czyli ten wiszacy to n75 tak ? a ten co do niego idzie to luzne podcisnienie to tylko polaczyc to z filtrem powietrza i wszsytko ?

a teraz pytanie takie czy to jest ogolnie wazne ??
zwieksza sie spalanie przez to ? czy turbo zle laduje ?
cos z tym jest?


Z filtrem powietrza łączysz ciśnienie atmosferyczne -ATMO, jedyna różnica z/bez podłączenia jest w jego czystości :)

jak zamienic zaworki ten od egra z turbem zeby mi sie turbo nie rozlaczalo podczas jazdy jak tlocze jade nagle spadek mocy i turbo off ;/
wkurza to bo musze stawac i wylaczyc auto i wlaczyc ;p
wiem ze mozna przekrecic kluczyk i z powrotem tylko nie odpalac. Ale ja jakos sie boje to robic ;p


Zaworki są identyczne, wężyki zamieniasz w te same miejsca zaworków i przekładasz wtyczkę elektr.

dropsik9977 pisze:bardzo wazna to dla mnie sparawa z ta zamiana to prosilbym o bardzo dokladne opisanie jak to zrobic bo jesli to latwe sam bym to zrobil :)


Żartujesz?? :-D
Michal
Ł
Łojek
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 07 paź 2012, 11:10
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Olsztyn

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: Łojek »

czytam Twoje posty w różnych tematach i dochodzę do wniosku,
że nie masz zielonego pojęcia o szarym wyobrażeniu na temat podstawowych
drobiazgów, które można zrobić samodzielnie.
Poszukaj mechanika, elektryka czy innego fachowca,
bo zajeździsz turbinę, albo spalisz auto.
To oczko nie wygląda na porządnie zakute,
tylko zagniecione szczypcami
Przepraszam, ale to dla Twojego dobra i dobra Twojego samochodu.
Obrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Było 123KM, 264 Nm, było 143KM i 314Nm, jest 165KM,365Nm
Moja replika dakarowej Yamahy...
https://picasaweb.google.com/108651862641483365846
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: szymekgd »

Łojek pisze:To oczko nie wygląda na porządnie zakute,
tylko zagniecione szczypcami


Próbowałem to powiedzieć, kolega trochę pojeździ, mieć się utleni (zaśniedzieje) i problem wróci, kalafonia, cyna i koszulka termokurczliwa na połączeniu sprawi, że będzie ono wieczne.
Michal
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: dropsik9977 »

szymekgd pisze:
Łojek pisze:To oczko nie wygląda na porządnie zakute,
tylko zagniecione szczypcami


Próbowałem to powiedzieć, kolega trochę pojeździ, mieć się utleni (zaśniedzieje) i problem wróci, kalafonia, cyna i koszulka termokurczliwa na połączeniu sprawi, że będzie ono wieczne.


no to lutownice wezme w reke koszulke mam i zrobie jak mowicie :)

a co do tego zaworu od wyalczania turbo to trzeba zamienic wszystkie wezyki czy jeden?
ODPOWIEDZ