Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: GRZANA »

Witam Jeśli chodzi o ten zaworek co trzymasz w łapkach za EGR to jak na moje oko to nie jest to ani N 18 a nawet N75 tylko n 239 od klapki gaszaka a w dodatku niekompletny :-/
nie chcę się wymądrzać ale jest tu na forum bardzo ładnie opisane jak wyczyścić N 75 od turbawy i ten N18 jedziesz tak ja N75 a ten co jest w twoich paluchach chyba jest nierozbieralny ale nieduży koszt jest nowego
jak ogarniesz zawory i dalej będzie zawiecha na turbawie to sprawdź wszystkie wężyki a jeśli są OK to jest manual od czyszczenia GEOMETRII TURBAWY
lecz jeśli masz zamiar zrobić to jak tą końcówkę na przewodzie to lepiej sam nie dobieraj się do turbawy
pozdrawiam :-)
Ostatnio zmieniony 09 mar 2013, 14:31 przez GRZANA, łącznie zmieniany 2 razy.
GRZANA
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: dropsik9977 »

GRZANA pisze:Witam Jeśli chodzi o ten zaworek co trzymasz w łapkach za EGR to jak na moje oko to nie jest to ani N 18 a nawet N75 tylko n 239 od regulacji ciśnienia turbiny a w dodatku niekompletny :-/
nie chcę się wymądrzać ale jest tu na forum bardzo ładnie opisane jak wyczyścić N 75 od turbawy i ten od gaszaka jedziesz tak ja N75 a ten co jest w twoich paluchach chyba jest nierozbieralny ale nieduży koszt jest nowego
jak ogarniesz zawory i dalej będzie zawiecha na turbawie to sprawdź wszystkie wężyki a jeśli są OK to jest manual od czyszczenia GEOMETRII TURBAWY
lecz jeśli masz zamiar zrobić to jak tą końcówkę na przewodzie to lepiej sam nie dobieraj się do turbawy
pozdrawiam :-)



wezyki podcisnienia sa nowe w domu silikonowe niebieskie :) te dobre wytrzymale :) 5mm srednica :)

co do tego zaworka w palcach no to sie mylisz nowy ori kosztuje okolo 200zl pytalem dzisiaj ;/

troche duzo.
Czyli mowisz ze jest on od cisniienia turbiny czyli moze byc ze malo mi laduje albo poprostu nie ma takiej mocy jak powinna miec i dawac?

a n75 no to jest ten srodkowy z tego co widzialem po nr zaworka a ten calkiem po prawej to pewnie n18

a do czego one sluza tak naprawde to nie mam pojecia.
I bede wymienial na czasie wwlasnie podcisnienia i wyczyszcze zaworki jesli jest to latwe na zdolnosci mechanikow ?

jesli mozesz wytlumacz po krotce jak to wyglada

i przy wymianie bede zamianial n75 z n18 zeby mi turbiny nie odcinalo podczas jazdy przy wiekszym deptaniu;/
porazka to jest chce wyprzedzac mam 100km/h a tu pach i dziekuje turbina off zamienie zaworki i ich podcisnienia i wtyczki jak mi napisal kolega i zobaczymy co z tego da

a ten w moich paluchach za egr bede musial kupic nowy :(

po nr na allegro sprobuje znalezc jakis
a egr tez przy okazji bedzie zaslepiany
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: szymekgd »

GRZANA, zawory N18 - N 75 różnią się tylko kolorem główki i: N18 - egr, N75 - turbina, a N239 - gaszak, coś kręcisz w swojej wypowiedzi:

GRZANA pisze:jak na moje oko to nie jest to ani N 18 a nawet N75 tylko n 239 od regulacji ciśnienia turbiny a w dodatku niekompletny :-/


GRZANA pisze: i ten od gaszaka jedziesz tak ja N75


[ Dodano: 2013-03-07, 20:36 ]
dropsik9977, daj zdjęcie tego zaworka, w cenie przepływki, za 200zł ;)
Michal
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: GRZANA »

[url=http://images38.fotosik.pl/269/305e5036e6e3a62dm.jpg]Obrazek[/URL][/quote

Powoli N75 jest z białą czapką i steruje podciśnieniem od GEOMETRII turbawy i on jest tu ważny jak koledzy piszą można go zamienić z tym N18 ciemna czapka
ale sprawdź jak chodzi sztanga od geometrii turbiny .

[ Dodano: 2013-03-07, 20:49 ]
szymekgd witam Kolegę

Obejrzyj tą fotę gdzie pokazuje zawór o który mu chodzi nie jest to N18 ani N75
a tak na marginesie to ja też muszę sobotę poświęcić na swoją geometrię :-/
Ostatnio zmieniony 07 mar 2013, 20:50 przez GRZANA, łącznie zmieniany 1 raz.
GRZANA
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: szymekgd »

GRZANA pisze:ale sprawdź jak chodzi sztanga od geometrii turbiny .


Co tu sprawdzać, skoro komp odcina power to albo N75 ma przejście między VAC i OUT - b.rzadko, problem z N75 objawia się najczęściej niedoładowaniem, albo geometria stoi i jedynie wyciągnięcie/czyszczenie turbiny pomoże. Log dynam. 011 i wszystko będzie jasne.

[ Dodano: 2013-03-07, 20:52 ]
GRZANA pisze:Obejrzyj tą fotę gdzie pokazuje zawór


Pokazuje N239, ale przeczytaj swoje słowa które zacytowałem i zatłuściłem.
Michal
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: GRZANA »

Tak zgadzam się log dynamiczny 011
jak zadobęde maszynkę będę tu na mazowieckich garażach ,, trochę szpenio "

[ Dodano: 2013-03-07, 20:57 ]
Dzisiaj trochę późno ale jutro biorę schemat podciśnienia i i porównam ze swoim traktorem
a wieczorem się posprzeczamy o to co podkreśliłeś , ;-)
GRZANA
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: szymekgd »

GRZANA pisze:a wieczorem się posprzeczamy o to co podkreśliłeś , ;-)


Nie ma o co, pewnie to tylko literówki i::

1. n239 nie reguluje ciśnienia turbiny tylko odcina powietrze w celu "spokojnego" gaszenia silnika.
2. nie jestem do końca przekonany, że "ten od gaszaka", czyli n239 "jedziemy" jak n75, na 100% robimy tak z n18.
Michal
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: GRZANA »

:oops: :oops: :oops: :oops: :-D Tak N18 jak N75 :-)

[ Dodano: 2013-03-07, 21:17 ]
dropsik9977 a tak na marginesie to na 99,9999 % musisz wyczyścić GEOMETRIĘ w turbawie wychodzi zima mało energicznej jazdy ,
a jeśli turbawka ci popuszcza oliwkę w dolot a niema strasznych luzów to EGR off odma silnika off . A zawory masz w prządku i je zostaw tylko jak wymieniałeś te superowe wężyki to upewnij się z schematem czy je dobrze podpiąłeś ;-)
pozdrawiam
GRZANA
Awatar użytkownika
dropsik9977
Forumowicz
Posty: 287
Rejestracja: 19 gru 2012, 10:03

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: dropsik9977 »

GRZANA pisze::oops: :oops: :oops: :oops: :-D Tak N18 jak N75 :-)

[ Dodano: 2013-03-07, 21:17 ]
dropsik9977 a tak na marginesie to na 99,9999 % musisz wyczyścić GEOMETRIĘ w turbawie wychodzi zima mało energicznej jazdy ,
a jeśli turbawka ci popuszcza oliwkę w dolot a niema strasznych luzów to EGR off odma silnika off . A zawory masz w prządku i je zostaw tylko jak wymieniałeś te superowe wężyki to upewnij się z schematem czy je dobrze podpiąłeś ;-)
pozdrawiam


hehe troche sie rozpedziliscie przeczytalem wszytko i domawialiscie sie czy cos

chcialem zamienic n75 z n18 co sie okazalo mam tak poplatane podcisnienia ze nie idzie tego zamnienic tych wezykow
wezyki silikonowe powinny dosc w pon chyba ze w pon wysle no to sroda wtedy z rana jade do kumpla i wymienimy wezyki i od razy zamienimy podcisnienia i wtyczki zobacze czy bedzie dalej odcinalo.

zaslepki egr dwie szt tez zamowione i bedzie zaslepiony kata nie mam.
a jak wywalic odme? dac stozeczek maly ? czy jak to zrobic daj jakies info


a co do wyczyszczenia geometrii no to nie wiem gdzie to i jak wyczyscic.
i czy wg ja sam to zrobie czy tylko jakis zaklad za 300zl albo wiecej.

mam wlotu ok. 350tys turbina nie mam pojecia czy byla kiedys regenerowana, jesli nie no to tam luzy sa jak h.. to pewne, a jak odwrotnie no to moze byc jak nowa.
Bo mam go z belgii nie wiem czy ktos cos robil.
Wiem tyle ze jak stal ti dlugo bo filtr paliwa caly zardzewialy pompy wspomy sprezarki itp sama rdza.

Takze troche stal.

Elektryka tez mi wariuje kupuje nowy z aledrogo modul komfortu sprawnyod b5 albo mk4 bo maja tanio wystawione.

zobaczymy czy bedzie dzialalo cos lepiej.


i prosilbym wiecej info na temat turbiny i tych zaworkow


a co do tego co mam w reku i wisi on jest dobry?
ma tak wisiec ? gdzies sie go montuje ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Prawidlowo zamontowany zawor, podcisnienie

Post autor: szymekgd »

dropsik9977 pisze:i prosilbym wiecej info na temat turbiny i tych zaworkow


Od stania w krzakach geometria w turbinie się nie zapaskudzi, potrzeba do tego emeryckiej jazdy. Jeżeli faktycznie geometria stoi to czeka Cie wyciągnięcie turbiny i jej czyszczenie, opis jest na forum.


Skoro zaślepiasz egr to po co chcesz podłączać n18? Wytnij go z podciśnień i zostaw tylko wtyczkę elektr. lub, jeżeli nie będzie Ci przeszkadzał zapisany w sterowniku błąd (tylko informacja) to nie podpinaj nawet wtyczki.
Michal
ODPOWIEDZ