[1L] Wymiana wentylatora nawiewu

Wszystko o elektryce w aucie
ODPOWIEDZ
s
sechmera
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:28

[1L] Wymiana wentylatora nawiewu

Post autor: sechmera »

Niestety padł mi wentylator dmuchawy i po rozkręceniu okazało się że prawdopodobnie padły szczotki w wentylatorze, do tego opornica jest walnięta gdyż przed awarią działała tylko na 4 biegu. Zastanawiam się nad kupnem kompletnej i na allegro znalazłem taką w przystępnej cenie od Golfa która wydaje mi się że jest taka sama, ale na której nie ma przewodu od masy. Moje pytanie więc brzmi jak ją podłaczyć żeby czegos nie spalić :-P ? Oto zdjęcie - http://img18.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1246702559

[ Dodano: 2010-10-07, 21:17 ]
Podbijam pytanie, może ktoś mi doradzić czy w ogóle ta dmuchawa będzie mi działać, wymiary ma identyczne i wtyczkę zasilającą również, tylko w tej od Golfa nie ma przewodu od masy. Bardzo mi zależy na szybkiej poradzie.
K
Krzysiek 1.6SXE
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 13 paź 2010, 20:17

[1L] Wymiana wentylatora nawiewu

Post autor: Krzysiek 1.6SXE »

siema u mnie stało sie tak samo działa tylko na 4 biegu A co to za opornica??gdzie to jest jak to wyglada da sie to wmienic???słuchaj ja mam taki wentlator od golfa i on miał tylko 3 biegi ale tez mi nie działa i niemoge dojsc co jest z tym
Nie będę niczego reklamował, bez zgody Administratorów- bo wiem,że krypto reklama jest bardzo zła :((
s
sechmera
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:28

[1L] Wymiana wentylatora nawiewu

Post autor: sechmera »

Krzysiek 1.6SXE pisze:siema u mnie stało sie tak samo działa tylko na 4 biegu A co to za opornica??gdzie to jest jak to wyglada da sie to wmienic???słuchaj ja mam taki wentlator od golfa i on miał tylko 3 biegi ale tez mi nie działa i niemoge dojsc co jest z tym


Tu masz odpowiedź na swoje pytanie :

viewtopic.php?t=3290

Ja sobie poradziłem z tą dmuchawą, kupiłem tą od golfa, która nie miała przewodu od masy jak w Toledo, po małej przeróbce kostki zasilającej, i podłączeniu masy do opornicy, dmuchawa sprawuję się znakomicie :-) nie ma tylko 1 biegu ale tak to działa idealnie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Zicher
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 30 wrz 2009, 21:40

Wymiana wentylatora nawiewu

Post autor: Zicher »

Witam, chciałem się podzielić z wszystkimi moim przypadkiem :)

Jakiś czas temu w moim aucie (Toledo 1.9 TDI climatronic) zaczął mi piszczeć wentylator nawiewu, a później kiedyś podczas jazdy wybił mi bezpiecznik z wiatraka, wymieniłem i ok.
Po kolejnym wybiciu postanowiłem wymontować wiatrak, żeby sprawdzić co się dzieje.
Po wyjęciu wiatraczka okazało się że w wentylacji pod wiatrakiem był lód (było to teraz niedawno) i wyglądało to na to że wiatrak się moczył wodą po lekkim stopieniu lodu i dlatego wybijało. Powyciągałem ten lód i zlokalizowałem miejsce dostania się wody do układu nawiewu - przez filtr kabinowy (źle założona osłona z góry nad filtrem). OK, wyeliminowany problem wody. Wentylator wyciągnąłem i popsikałem takim olejem w sprayu. Po zamontowaniu w następny dzień znów to samo - piszczy. Więc ponowne wymontowanie i jeszcze więcej tego sprayu do środka + z góry trochę "Silikon-spray". Od tego czasu zaczęło wybijać bezpiecznik przy ustawieniu na większe obroty.

Kolejny problem to że auto zachowywało się tak jakby świece żarowe były uszkodzone, nie dość że nie umiał zapalić to jeszcze wskazywało na śmierć akumulatora - po 2 dniach postoju naprawdę na resztkach sił obracał rozrusznikiem. Myślałem jak pech to pech - nowy wiatrak trzeba i do tego aku i jeszcze w tym samym czasie przegląd, olej do wymiany...

Po wymianie wentylatora (zamiennik na alledrogo za ok 200zł) wszystko ustało, aku się nie rozładowywuje, świece grzeją i nawiew śmiga. :-)

I tylko zastanawia mnie to, co ma wiatrak do piernika :-P
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2011, 14:56 przez Zicher, łącznie zmieniany 1 raz.
P
Pawcio3city
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 27 lip 2010, 10:04

[1L] Wymiana wentylatora nawiewu

Post autor: Pawcio3city »

No z tego co wnioskuje z Twojego postu wynika, że wiatrak powodował zwarcie. A jak wiadomo zwarcie = szybkie rozładowanie baterii.
Awatar użytkownika
Zicher
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 30 wrz 2009, 21:40

[1L] Wymiana wentylatora nawiewu

Post autor: Zicher »

Tak, tyle że po wyłączeniu kluczyka wiatrak jest odłączony z zasilania więc nie wiem jak mógł powodować rozładowanie aku.
Awatar użytkownika
neostar
Forumowicz
Posty: 189
Rejestracja: 30 kwie 2010, 20:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6
Lokalizacja: Okolice Płocka (WPL)

[1L] Wymiana wentylatora nawiewu

Post autor: neostar »

Wiatrak nie tyle mógł mieć zwarcie co zatarte łożyska przez co potrzebował dużego prądu żeby się jako tako kręcić, stąd palenie bezpiecznika a przy okazji może na tyle obciążał alternator, że ten nie doładowywał akumulatora.
Awatar użytkownika
Zicher
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 30 wrz 2009, 21:40

[1L] Wymiana wentylatora nawiewu

Post autor: Zicher »

Tyle, że im dłużej stał tym gorzej było odpalić...
Awatar użytkownika
neostar
Forumowicz
Posty: 189
Rejestracja: 30 kwie 2010, 20:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6
Lokalizacja: Okolice Płocka (WPL)

[1L] Wymiana wentylatora nawiewu

Post autor: neostar »

To całkiem normalne a w przypadku niedoładowanego akumulatora po prostu bardziej odczuwalne.
ODPOWIEDZ