hałas w srodku

Tematy ogólno-techniczne
c
coosha
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 22 wrz 2009, 15:51

hałas w srodku

Post autor: coosha »

mam toledziaka 1m i skarze sie na hałas w srodku z okolic bagaznika oraz na przeciag . sprawdząłem uszczelki i nic. nie wiem co jest grane . hałas dochodzi z okolic nadkoli tylnich ale czy to mozliwe ze tam jest jakas dziura czy cos??? miał ktos podobny problem ??? dodam ze jest to tdi 1.9 90 km 96 r. w dodatku mi sie nie dogrzewa :/ termostat wymieniałem i nadal nei wiem co moze byc przyczyna ze po 20 km łapie dopiero 85 stopni. z gory dziekuje za przeczytanie tego posta nawet...pozzdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 sty 2010, 09:47 przez coosha, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7095
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

hałas w srodku

Post autor: Sony »

coosha pisze:mam toledziaka 1m
Raczej jest to Toledo 1L ;)
coosha pisze:hałas dochodzi z okolic nadkoli tylnich ale czy to mozliwe ze tam jest jakas dziura czy cos???
Sprawdzałeś tłumik ? Może masz gdzieś dziurawy ?
Może łożysko poszło w którymś z kół... Opcji jest wiele. Jakiego rodzaju ten hałas jest ? Buczy coś, gwiżdże ?
c
coosha
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 22 wrz 2009, 15:51

hałas w srodku

Post autor: coosha »

hałas jest takiego typu jak co sie okno uchyli .tłumnik raczej nie :/ w dodatku jakies zimno mi leci z tramtej strony:/
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7095
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

hałas w srodku

Post autor: Sony »

Może podjedź do mechaniora i niech sprawdzi łożyska itp.
F
Felype
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 31 sie 2009, 11:15

hałas w srodku

Post autor: Felype »

Witam,
U mnie pojawiły się następujące objawy:
-narastające wraz z prędkością buczenie z tyłu samochodu(chyba z tyłu), ciężko mi zlokalizować które to dokładnie koło, najgłośniej jest przy 120-130km/h
-myślałem że to wina zimówek ale po zmianie na letnie koła jest to samo, opony mają jakieś 20 tyś km i są w dobrej kondycji, koła wyważone, samochód nie ściąga
-dzisiaj zauważyłem, że jak skręcam ostrzej w lewo to buczenie ustaje, jak skręcam w prawo to cały czas buczy
-buczeniu towarzyszą wibracje, wsteczne lusterko całe drży przy większych prędkościach
Łożyska są oryginalne, mają 32 tyś pewnego przebiegu, tyle co samochód, to możliwe żeby tak szybko się wysypały?

Pytanie do Was, czy to objawy padniętego łożyska czy może czegoś innego? Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Awatar użytkownika
dany_2
Forumowicz
Posty: 825
Rejestracja: 09 wrz 2008, 09:11

hałas w srodku

Post autor: dany_2 »

Jeśli przy skręcaniu w lewo ustaje buczenie to na 100% jest to łożysko. Radzę wymienić.
F
Felype
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 31 sie 2009, 11:15

hałas w srodku

Post autor: Felype »

dany_2 pisze:eśli przy skręcaniu w lewo ustaje buczenie to na 100% jest to łożysko. Radzę wymienić.


Dzięki za szybką odpowiedź. Masz może pomysł jak dokładnie zlokalizować które to koło? Wydaje mi się, że lewy tył ale nie mam 100% pewności.
Awatar użytkownika
peter174
Zasłużony
Posty: 634
Rejestracja: 01 sie 2008, 13:24
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Białystok

hałas w srodku

Post autor: peter174 »

podnies kolo na podn osniku i zakrec nim ...szum uszkodzonego lozyska powinienes bez problemu zlokalizowac
[center][you] jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to[/center]
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
dany_2
Forumowicz
Posty: 825
Rejestracja: 09 wrz 2008, 09:11

hałas w srodku

Post autor: dany_2 »

co za różnica które koło jak i tak powinieneś wymienić łożyska w obu kołach. Stawiam na lewy tył.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

hałas w srodku

Post autor: Kitaj »

Nie zawsze słychac szum po podniesieniu koła i zakręceniu nim.
Najlepiej jest wziac podniesc kolo na które mamy podejrzenie i powoli nim obracac tylko trzeba ciagle dotykac opony lub felgi bedzie dało sie czuc minimalne drgania. cos jakby łozysko rozgniatywało ziarnka piasku. U mnie tak było w szumie po zakreceniu reka nie dało sie wyczuc dobrego łozyska od złego ja wyczulem na dotyk :-)
Mozesz sprobowac i jednej i drugiej metody ;-)
ODPOWIEDZ