Zwrotność samochodu.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Zwrotność samochodu.

Post autor: Kitaj »

Posty wydzielone z dyskusji o Toledo IV. Tu można kontynuować dyskusje techniczne.

remiq


remiq pisze: 1L zawija się w miejscu, gdzie 1M kręci na 3 razy.


Aż tak to nie przesadzaj :) Spróbuj pojeździć czymś pokroju A6 czy bmw 5 albo niech maro da ci się przejechać alfą :D
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 08:57 przez Kitaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
alopol
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 14 cze 2012, 12:18
Auto: Seat Toledo 5P
Model: 1.9 TDI BJB
Lokalizacja: Siechnice

Zwrotność samochodu.

Post autor: alopol »

remiq pisze:ie mam porównania zwrotności tych aut. 1L zawija się w miejscu, gdzie 1M i 5P kręcą na 3 razy.


oj nie wiem 5P ma też b. mały promień skrętu , zawracam nim na raz w miejscach w których sam się dziwię że jest to możliwe
alo
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Zwrotność samochodu.

Post autor: Kitaj »

remiq patrz też pod tym względem że każde kolejne toledo jest dłuższe od poprzedniego przez co zwiększa się średnica zawracania no chyba że zwiększymy skręt ale nie zawsze przeguby na to pozwalają ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Zwrotność samochodu.

Post autor: remiq »

alopol, widziałem, jak kierownik Altei panicznie walczył z wolantem, bo miał za ciasno na parkingu, po czym ja wjechałem na jego miejsce bez ukręcania przegubów i łamania kolumny kierowniczej.

Kitaj, nie tyle długość, co rozstaw osi. I budowa przekładni kierowniczej i kąt skrętu kół. Przeguby zewnętrzne konstrukcyjnie powinny dać się wychylić typowo o 45-48 stopni.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Zwrotność samochodu.

Post autor: irocket »

Wystarczy popatrzyć na stare samochody dostawcze. Tam to koła oprócz tego, że stawały niemal w poprzek, to jeszcze odchylały się znacznie od pionu. 1L ma dość mały promień skrętu, kiedyś jak z tatą jechałem, to parkowałem w jednym miejscu, tata mi mówi, żebym podjechał jeszcze, bo nie wyrobię (on jeździ Megane Scenic), ale nie podjeżdżałem i bez problemu za pierwszym razem zaparkowałem (tył miałem mniej więcej na równo z samochodem obok)
Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Zwrotność samochodu.

Post autor: remiq »

irocket pisze:Wystarczy popatrzyć na stare samochody dostawcze. Tam to koła oprócz tego, że stawały niemal w poprzek,

Zauważ, jak skręca BMW E30, E36, Opel Omega, starsze Mercedesy. Tajemnica tkwi w tylnym napędzie, gdzie nie trzeba martwić się o przeguby. BMW E30 4x4 już tak fajnie nie skręca. Odchylanie koła od pionu przy skręcie to wynik dodatniego kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
alopol
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 14 cze 2012, 12:18
Auto: Seat Toledo 5P
Model: 1.9 TDI BJB
Lokalizacja: Siechnice

Zwrotność samochodu.

Post autor: alopol »

remiq pisze:alopol, widziałem, jak kierownik Altei panicznie walczył z wolantem, bo miał za ciasno na parkingu, po czym ja wjechałem na jego miejsce bez ukręcania przegubów i łamania kolumny kierowniczej.


podejrzewam że g z niego a nie kierowca , ja mam mały promień skrętu , przekładnia jest elektryczna i koła skręcają się kręcąc kierę paluszkiem , koła wykręcają się pod kątem 48 st , tylne zawieszenie jest wielowahaczowe co też ma wpływ na poprawę skrętności , wieloma autami , większymi i mniejszymi i uważam , że toledo 5p ma mały promień skrętu
alo
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Zwrotność samochodu.

Post autor: vwir »

Średnice zawracania:
Toledo I: 10,4m
Toledo II: 11,2m
Toledo III: 10,9m
Toledo IV: 10,08m
Awatar użytkownika
alopol
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 14 cze 2012, 12:18
Auto: Seat Toledo 5P
Model: 1.9 TDI BJB
Lokalizacja: Siechnice

Zwrotność samochodu.

Post autor: alopol »

vwir pisze:rednice zawracania:
Toledo I: 10,4m
Toledo II: 11,2m
Toledo III: 10,9m
Toledo IV: 10,08m


w lewo czy w prawo ?
alo
ODPOWIEDZ