moze zle to kolego określiłem ale chodzi poprostu oto ze przykładowo zapalam auto i rozpoczynam jazde ( tak sie dzieje i na zimnym i na cieplym silniku co prawda nie zawsze taka sytuacja wystepuje ale sie zdaza) i dodaja c energicznie gazu oczywiscie tez nie przesadzajac to ciagnie goly disel dopiero jak sie zgasi i zapali to czyc ze turbina ciagnie
szymekgd, czepiasz się wszystkiego. Na prawdę go nie zrozumiałeś ?
kikan82, miałem to samo, byłem u mechanika i podpiął komputer. Zero błędów, podnosił sztange i opuszczał i stwierdził że na 100 % turbo jest do czyszczenia. Właśnie jest u czyszczenia, miał być dzisiaj odebrany ale dzwoniłem i są problemy z odkręceniem wszystkiego bo zapieczone jest wszystko i dopiero na jutro będzie
tylko to trochę dziwne ze do czyszczenia skoro turbina była wymieniana na nowa rok temu plus minus, wujo ma audi a6 taki sam motor z tymi samymi koniami a turbina mechanika nie widziała.
Czy te turbiny w tych seatach są do kitu czy jak na serio nie mam pojęcia
no tak tylko ze ja rozumiałbym gdyby ona nie było nigdy robiona a przecież była i to nie dawno , poza tym miałem wcześniej vento i tam nie nie powiem bo czasami się i dało buta to turbinka chodziła i chodziła i było ok, w tolku jeździło się spokojnie wiadomo bywały sytuacje gdzie trzeba było dodać energicznie gazu ale to tez było rzadkie z reszta też tylko jak zajdzie taka potrzeba. W czasie rozpoczynania jazdy i jej kończenia chłodzenie turbo naturalne.
W Twoim przypadku nie musi być turbo a zaworek albo gruszka, która jest gorzej umiejscowiona niż wento czyli w dół a w ventylu w górę przez co mogła zardzewieć. Nikt nic nie powie w tym temacie jak nie będzie logów ewentualne ręczne sprawdzenie wszystkiego.
Możesz czy gruszka się wciska na ok. 15mm na zgaszonym silniku, możesz sprawdzić czy gruszka zostaje zassana po odpaleniu silnika, obejrzeć wszystkie wężyki czy nie są gdzieś przetarte.
Nie porównuj turbiny z Vento (zapewne 90KM) do tej w Toledo 1M. Vento miało stałą geometrię, spaliny leciały cały czas tak samo (ten sam kierunek), moc doładowania była jedynie zmieniana ilością spalin idących bezpośrednio w wydech. W 1M już jest zmienna geometria - lepsza elastyczność (większa moc przy mniejszych obrotach), ale i więcej rzeczy może się zepsuć.