[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

kikan82 pisze:jak odpalam auto nie zawsze zacznie chodzić turbina


Jak może nie chodzić skoro wirnik jest napędzany spalinami?
Michal
k
kikan82

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kikan82 »

moze zle to kolego określiłem ale chodzi poprostu oto ze przykładowo zapalam auto i rozpoczynam jazde ( tak sie dzieje i na zimnym i na cieplym silniku co prawda nie zawsze taka sytuacja wystepuje ale sie zdaza) i dodaja c energicznie gazu oczywiscie tez nie przesadzajac to ciagnie goly disel dopiero jak sie zgasi i zapali to czyc ze turbina ciagnie
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: futrosky »

szymekgd, czepiasz się wszystkiego. Na prawdę go nie zrozumiałeś ?
kikan82, miałem to samo, byłem u mechanika i podpiął komputer. Zero błędów, podnosił sztange i opuszczał i stwierdził że na 100 % turbo jest do czyszczenia. Właśnie jest u czyszczenia, miał być dzisiaj odebrany ale dzwoniłem i są problemy z odkręceniem wszystkiego bo zapieczone jest wszystko i dopiero na jutro będzie :(
k
kikan82

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kikan82 »

tylko to trochę dziwne ze do czyszczenia skoro turbina była wymieniana na nowa rok temu plus minus, wujo ma audi a6 taki sam motor z tymi samymi koniami a turbina mechanika nie widziała.
Czy te turbiny w tych seatach są do kitu czy jak na serio nie mam pojęcia
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:kikan82 napisał/a:
jak odpalam auto nie zawsze zacznie chodzić turbina


Jak może nie chodzić skoro wirnik jest napędzany spalinami?

Chodzić też nie może mimo, że jest napędzany spalinami, przecież nie ma nóg :D

kikan82, turbiny nie są do kitu tylko użytkownicy jeżeli już tak. Turbo nie zapieka się/wysypuje od tak, tylko nie odpowiedniego użytkowania auta.
k
kikan82

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kikan82 »

no tak tylko ze ja rozumiałbym gdyby ona nie było nigdy robiona a przecież była i to nie dawno , poza tym miałem wcześniej vento i tam nie nie powiem bo czasami się i dało buta to turbinka chodziła i chodziła i było ok, w tolku jeździło się spokojnie wiadomo bywały sytuacje gdzie trzeba było dodać energicznie gazu ale to tez było rzadkie z reszta też tylko jak zajdzie taka potrzeba. W czasie rozpoczynania jazdy i jej kończenia chłodzenie turbo naturalne.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

W Twoim przypadku nie musi być turbo a zaworek albo gruszka, która jest gorzej umiejscowiona niż wento czyli w dół a w ventylu w górę przez co mogła zardzewieć. Nikt nic nie powie w tym temacie jak nie będzie logów ewentualne ręczne sprawdzenie wszystkiego.
k
kikan82

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kikan82 »

czyli za nim nie podłącze go do kompa to nie mam co myśleć jakim kolwiek ruchu?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

Możesz czy gruszka się wciska na ok. 15mm na zgaszonym silniku, możesz sprawdzić czy gruszka zostaje zassana po odpaleniu silnika, obejrzeć wszystkie wężyki czy nie są gdzieś przetarte.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: irocket »

Nie porównuj turbiny z Vento (zapewne 90KM) do tej w Toledo 1M. Vento miało stałą geometrię, spaliny leciały cały czas tak samo (ten sam kierunek), moc doładowania była jedynie zmieniana ilością spalin idących bezpośrednio w wydech. W 1M już jest zmienna geometria - lepsza elastyczność (większa moc przy mniejszych obrotach), ale i więcej rzeczy może się zepsuć.
Obrazek
ODPOWIEDZ