Karolek moim zdaniem:
1. Spalanie to co Ci będzie pokazywał komp mnożysz x1,15-1,2 i wychodzi spalanie LPG (jeśli będziesz miał poprawnie wystrojoną i założoną instalację to się mniej więcej przy takim przeliczniku pokryje) - jakiekolwiek kombinowanie tutaj może więcej zaszkodzić niż pomóc.
2. LPG zawsze TANKUJ DO PEŁNA i notuj przebieg całkowity z licznika przy każdym tankowaniu oraz ile litrów gazu zatankowałeś i masz najdokładniejszy do zrobienia w domowych warunkach pomiar rzeczywistego spalania.
Spalanie = (ilość paliwa/liczba kilometrów) * 100
Jeśli masz telefon z androidem to skorzystaj z programu typu MyCars do którego wklepujesz przebieg, litry, cenę i wylicza spalanie co tankowanie na tej samej zasadzie o której Ci tu napisałem, a jak uzbierasz więcej danych to robi fajne statystyki kosztów utrzymania samochodu - można tam dopisać: koszt zakupu samochodu, naprawy u mechanika, kupno opon i wylicza Ci rzeczywisty koszt przejechania 100km z amortyzacją samochodu, paliwa i serwisu
Także polecam podejść w ten sposób, a komputer zostaw w spokoju niech pokazuje poprawne spalanie na Pb
Jak będziesz instalował LPG do tego samochodu to nie oszczędzaj na instalacji...
W 2.3 V5 demontaż kolektora to dużo roboty i silnik wymaga dobrego montażu (problemy z szarpaniem na zimnym standardowe dla silników z grupy VAG w tym silniku są jeszcze bardziej nasilone, ale dobry monter rozwiąże problem w 100% za to partacz nie rozwiąże go nigdy, albo tylko ograniczy poprzez półśrodki) i dobrej jakości gratów pod maską. Koszt montażu w tym samochodzie porządnej instalacji oscyluje w granicach 3,5-4 tyś., a jak założysz taniej to potem będziesz wydawał taczki pieniędzy na serwis
Gazownika w okolicy proponuję szukać na lpg-forum...
Atari "fabrycznie" zakładane instalacje LPG to bardzo często bagno i 5 metrów mułu niestety, a z fabryką nie mają nic wspólnego bo to po prostu dealerzy zakładają LPG w zaprzyjaźnionych warsztatach, które często pozostawiają wiele do życzenia. Na "fabrycznym" LPG spalanie z wskazania komputera też się nie pokryje z rzeczywistym, a jeśli się pokryje to tylko bardzo źle świadczy o montażu i szkoda silnika
W niektórych samochodach można kalibrować wskazania komputera z poziomu OBD, ale IMHO NIE POWINNO się tak robić bo wtedy na Pb będzie głupoty pokazywał...
Znajomy kupił Megane 1.4TCE z "fabrycznym" gazem, który był założony jak się okazało (jak musiał jechać na serwis) w jednym z bardziej druciarskich zakładów w okolicy, który bazuje tylko na reklamie i ilości "przemielonych" samochodów