Woda w Aucie Toledo Leon '99-04r / Water problems in car

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

Woda w Aucie Toledo Leon '99-04r / Water problems in car

Post autor: Koszi »

Jako iż ostatnio uszczelniałem tylne drzwi i tak samo jak w przypadku przednich drzwi korzystałem z porad Pedritos z 3 strony tego tematu.
Jeszcze raz dzięki wielkie gdyż wszystkie porady były super.
Jeśli chodzi przednie drzwi robiłem krok po kroku tak jak wspomniany wcześniej kolega tak w przypadku tylnych drzwi zrobiłem pewne odstępstwo i teraz w dwóch zdaniach je opiszę.
Moim zdaniem porada bardzo cenna gdyż zaoszczędza sporo nerwów i epitetów pod adresem koncernu VW.
Mianowicie chodzi o sam montaż tylnej szyby w prowadnicy podnośnika.

Pedritos pisze:Aby później po ułożeniu folii spiąć szybę, trzeba odrobinę precyzji.
Po opuszczeniu szyby trzeba dobrze ją ustawić by większy cylinderek bez przeszkód wskoczył na miejsce (tu widać, że szyba jest trochę źle ustawiona - do poprawki ;-) )

[url=http://images34.fotosik.pl/366/1d00f9b17e6f17c8.jpg]Obrazek[/URL]
Cylinderek łączący prowadnicę z szybą (ten szerszy) jest przesunięty na górę. Przed założeniem blaszanego wspornika na drzwi, włożyłem ten "cylinderek" na miejsce i aby mi nie uciekł włożyłem w niego długą śrubę (oczywiście z zewnętrznej strony). Po opuszczeniu szyby śrubę wyjąłem.

Ten większy cylinderek wskakuje w otwór w szybie natomiast ten mniejszy służy do jego "rozepchania" by się nie wysunął. Tak na dobrą sprawę można ten mniejszy zastąpić odpowiedniej grubości wkrętem (tylko trzeba pamiętać, żeby wkręt był z odpowiedniego materiału by nie korodował).

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rozmawiałem ostatnio z kumplem co prowadzi zakład blacharski i zapytałem go jak wsadzić ten drugi mniejszy cylinderek w ten większy. Zdradził mi tajemnicę jak on to robi, żeby nie połamać plastikowych elementów prowadnicy.
Trzeba do tego dwie osoby. Po ułożeniu blaszanego wspornika na miejscu, łapiemy go dwoma śrubami na górze drzwi. Opuszczamy szybę i ją odpowiednio ustawiamy. Zakładamy ten większy (szerszy) cylinderek na miejsce. Teraz będzie nam potrzebna druga osoba!
Odchylamy blaszany wspornik delikatnie od dołu (robimy to z wyczuciem tak by szyba nie pękła).
Druga osoba wkłada rękę do środka drzwi i od wewnątrz przytrzymuje ten pierwszy cylinderek. My teraz wkładamy ten drugi mniejszy cylinderek na miejsce i odpowiednio wszystko ustawiamy. Oba cylinderki muszą być równo ustawione i nie mogą odstawać z żadnej strony prowadnicy bo przy przesuwaniu szyby można (przy złym ustawieniu) połamać sobie całą prowadnicę.
Powiem szczerze, że mi jakimś cudem udało się to zrobić tylko od zewnątrz - ale trochę epitetów padło pod adresem tych co to wymyślili (nawet sobie ze dwa razy kopnąłem falbanek dla rozluźnienia emocji :508: )


Ja zrobiłem to troszkę inaczej moim zdaniem dużo szybciej i prościej a mianowicie:

Obrazek

Mam nadzieję że się przyda ;)
t
tomsz666
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 29 paź 2012, 10:11

Woda w Aucie Toledo Leon '99-04r / Water problems in car

Post autor: tomsz666 »

W końcu przeczytałem cały ten wątek, i już mam mętlik w głowie czy uszczelnić drzwi. Folia odpada bo nie chce mi się tyle bawić. Myślałem o silikonie(dekarski)bądź jakimś kleju-może ktoś polecić coś żeby w razie kiedyś jak będzie potrzeba ściągnięcia blachy to nie było problemu?
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

Woda w Aucie Toledo Leon '99-04r / Water problems in car

Post autor: Koszi »

Jak nie chcesz uszczelniać silikonem to użyj uszczelki typu P do okien.
Nie używaj silikonu gdyż dopiero sobie narobisz dziadostwa.
Jak silikon puści to dopiero będziesz się wkurzał jak będziesz to musiał wyczyścić.
Ja przednie drzwi uszczelniałem folią a że z tyłu mi się nie chciało to użyłem uszczelki i też nie cieknie.
Polecam zdecydowanie uszczelkę, daje radę.
t
tomsz666
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 29 paź 2012, 10:11

Woda w Aucie Toledo Leon '99-04r / Water problems in car

Post autor: tomsz666 »

Czy uszczelka innego typu niż "P" może być? Chodzi o to aby przy dokręcaniu czarnej blachy do drzwi była dobrze dociśnięta więc tak naprawdę wydaje mi się że każda gumowa spełni ten warunek, mam rację?
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Woda w Aucie Toledo Leon '99-04r / Water problems in car

Post autor: Kitaj »

każda będzie dobra grunt żeby dobrze uszczelniła i nie musisz dawać uszczelki do okoła, ja dałem mniej więcej do połowy wysokości drzwi i jest dobrze :)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

Woda w Aucie Toledo Leon '99-04r / Water problems in car

Post autor: Koszi »

Kitaj pisze:...nie musisz dawać uszczelki do okoła, ja dałem mniej więcej do połowy wysokości drzwi i jest dobrze :)

Zrobiłem identycznie ;-)
Awatar użytkownika
kuzio
Forumowicz
Posty: 674
Rejestracja: 30 mar 2012, 19:10
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ALH+
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Woda w Aucie Toledo Leon '99-04r / Water problems in car

Post autor: kuzio »

Jest ktoś z okolic Katowic w stanie pomóc ogarnąć uszczelnienie 1 drzwi (przednie pasażera) za przysłowiowe piwo? Bo robiłem sylikonem tak jak niektórzy tu polecają.... I tylko szkoda czasu i paprania :-x Dołem tam gdzie dałem sylikon jest ok to zaś woda wylatuje kratką od głośnika po plastiku i w dywan :-/ Trzeba będzie drzwi rozebrać całkowicie i zrobić do porządku folia. Pomoże ktoś? :roll:
Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję

MOJE TOLEDO: http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=622 ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Woda w Aucie Toledo Leon '99-04r / Water problems in car

Post autor: Roxon40 »

To ja nie wiem co ty tam masz że tak ci leci. U siebie zastosowałem Silikon trzy lata temu i mam sucho do tej pory i nigdzie mi nic nie leci. Mogłeś się obudzić z jakieś 2 tygodnie temu jak byłem na urlopie a teraz nie będę miał kiedy :/ to bym ci pomógł.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
sroczkin
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 16 sie 2009, 11:47

Woda w Aucie Toledo Leon '99-04r / Water problems in car

Post autor: sroczkin »

Wez odkrec boczki potem blache. wyczysc dokladnie cala komore drzwi szczegolnie przykladajac sie do udroznienia otworow odplywowych.Tak na polowe wysokosci drzwi i caly dol w miejsce starej uszczelki (uprzednio dokladnie usunietej) naklej uszczelke typu P . Tuz przed uszczelka tam gdzie dojdzie krawedz blachy nałóż silikon. Skrec blache. Naloz silikon dokladnie wokol glosnika (miejsca wcisku w blache). Na sam koniec po skreceniu boczkow przyklej klejem do spdu drzwi 3 cm pasek np. przewodu elektrycznego. Miejsce wybierz takie w ktorym uszczelka dotyka drzwi . Przewod ten bedzie powodowal ze uszczelka odksztalci sie i ewentualna woda jesli by sie tylko pojawila(a nie powinna) spokojnie splynie sobie na zewnatrz a nie bedzie stala na progu. Po takim zabiegu juz nigdy nie mialem mokrych progow a nie wspomne o tym ze ani kropla wody nie pojawila sie wewnatrz auta.
k
kriss
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 22 sie 2011, 13:17

Woda w Aucie Toledo Leon '99-04r / Water problems in car

Post autor: kriss »

W skrócie. Odkręcić boczki, blachę, przykleić ją przy użyciu nowego kleju/uszczelniacza (elastycznego, po zastygnięciu jak guma), wyczyścić dno drzwi i odprowadzenia wody... skończył mi się koszmar ostatnich 15-stu miesięcy. Uszczelki okazały się dobre. Odbierając samochód z warsztatu dwa dni temu w czasie ulewy ucieszyłem się, że po otwarciu wiecznie mokrych dzrzwi... uszczelki były suche... Wszysto zgodne z info z ASO, które dostało dane w tej sprawie od centrali SEAT-a.
ps. Szeryf warsztatu uważał cały zabieg za gówno warty i deprecjonował jego znaczenie. Zmienił zdanie :).
ODPOWIEDZ