Mam do wyboru serwis albo kosztorys.
Narazie policzone zostało:
1 felga wymiana
1 felga naprawa
2 opony wymiana (50% amortyzacji za zużycie)
zderzak przód malowanie
2 kratki zderzaka wymiana
maska malowanie
2 progi malowanie ( -10% amortyzacji za wcześniejsze uszkodzenia)
lewy błotnik malowanie
lewe nadkole plastikowe nowe
zbieżność
Na wymienione rzeczy mam na dzień dzisiejszy na rękę 3600zł lub serwis (9000 zł).
Na serwis się nie decyduję bo musiałbym dopłacać za nowe opony lub malowanie progów, które miały wady powstałe wcześniej.
Jutro odstawiam auto do warsztatu i zamawiam ponownie rzeczoznawcę, aby oglądnął spód i elementy zawieszenia, które ucierpiały napewno.
Wg mnie do wymiany będzie belka tył, wahacz przód, przegub + jakieś pierdoły no i chyba amortyzatory.
Więc do 3600 będzie dopłata za zawias i robociznę.
Kwota w wariancie serwisowym na dzień dzisiejszy to 9000, więc jak dojdzie zawias to pewnie będzie ok 11-12 tys, to prawdopodobnie będzie szkoda całkowita.
Wtedy zostaje mi wypłacona różnica w cenie pomiędzy obecnym "wrakiem" a ceną rynkową.
Więc wezmę kasę i naprawiam we własnym zakresie. Oczywiście jeśli suma szkody całkowitej lub ewentualny kosztorys będzie zaniżony to będę się odwoływał do skutku
Szczegółowy kosztorys (co za ile policzył) dostanę na maila od firmy, kiedy rzeczoznawca wprowadzi wszystko do systemu.
[ Dodano: 2012-10-17, 23:38 ]
Wstępna kalkulacja kosztów:
Malowanie ok 1300
Belka tył 250
Wahacz 150
Tuleje belki i wahacza 150
Amortyzatory (prawdopodobnie) 550 Bilstein lub 450 sportowe MTS lub Master Sport
Poduszki i łożyska amorów 150
Łożysko koła tył i przód 200
Przegub (być może) 100
Naprwa felgi 150
Opona 150
Robocizna +- 500
Kratka zderzaka plus nadkole 100
Wstępnie koszt ok 3500, co dalej wyjdzie okaże się w najbliższych dniach jak rozbierzemy zawias.