[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

Witam, ja mam również problem z ubytkiem płynu i znalazłem chyba wyciek, jak samochód stał na trochę nierównej powierzchni tj. "tyłem niżej", zauważyłem, że cieknie na podwoziu, tu jak przewody paliwowe wychodzą. Źródłem wycieku wydaję się być, tak jak zaznaczyłem na obrazku, a tędy chyba nadmiar powinien odpływać? Czy może winien być tego korek?

Obrazek
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Skoro tedy wyrzuca plyn to jest za duze cisnienie w ukladzie, czyli korek do wymiany lub wiekszy problem do rozwiazania.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

To proponujesz na razie korek kupić i zobaczyć? A większy problem, uszczelka pod głowicą?

[ Dodano: 2012-08-29, 08:07 ]
Wczoraj jadąc do pracy odkręciłem troszkę korek, wracając z pracy wymieniłem na nowy i płynu nie ubyło. Dziś rano przejechałem jakieś 5km i kontrolka od temp zaczęła pikać i wywaliło płyn to tego samemu poziomu co zawsze, jakieś 4cm poniżej minimum, nigdy więcej nie wywaliło. Jeszcze dziś dziwna sprawa. Przejechałem ok. 20km, z czego ok 7km po mieście i silnik osiągnął temperaturę tylko ok. 75 stopni.
W silniku oleju nie przybywa, w zbiorniku wyrównawczym nie czuć oleju, ani spalin, nie kopci przy przygazowaniu, węże od chłodnicy nie są twarde po zagrzaniu, nie ma masełka na korku oleju. Czy po tym mogę wykluczyć uszczelkę pod głowicą? Czy może być jeszcze wina czegoś innnego?
s
suhhar

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: suhhar »

zacinający się termostat. Kiedy go ostatnio wymieniales ?
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

Nie wymieniałem, bo całkiem niedawno kupiłem samochód :)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Sprawdz na dolnym wezu chlodnicy kiedy otwiera sie termostat,czy dzialaja 2a biegi wentylatorow,jezeli masz vaga to sprawdz temp.na czujniku G62.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

Po nagrzaniu do 90 stopni sprawdziłem górny i dolny wąż i gorące. Czy działają 2 biegi, to nie wiem jak to sprawdzić. Zeskanowałem go polskim vagem i błędów nie ma. Tylko nie wiem czy moje skanowanie coś dało, jeśli nie to postaram się uruchomić vag coma. Taka dziwna jeszcze sprawa(płynu nie dolewałem), bo wracając z pracy, odpaliłem samochód, kontrolka nie miga, po osiągnięciu temperatury ok 75 stopni, dokładnie po środku, między 60 stopni a 90, kontrolka zaczęła migać, gdy silnik osiągnął 90 stopni(albo może i trochę mniej) zgasła. Płynu od rana wydaję mi się nie ubyło.

Z bloku nr 7, 1) przy temp.90stopni na nie odpalonym silniku
2)Przy temp. 90 stopni na zapalonym silniku

Link
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

cash pisze:Czy działają 2 biegi, to nie wiem jak to sprawdzić.


Po wlaczeniu klimy powinien zalczyc sie 1y bieg.

cash pisze:dokładnie po środku, między 60 stopni a 90, kontrolka zaczęła migać,

cash pisze:Płynu od rana wydaję mi się nie ubyło.


Sprobuj przeczyscic czujnik w zb.wyrownawczym.


cash pisze:Z bloku nr 7, 1) przy temp.90stopni na nie odpalonym silniku
2)Przy temp. 90 stopni na zapalonym silniku


Dolny waz sprawdzaj po odpaleniu co kilka km, jak zacznie robic sie cieply to bedzie moment otw.termostatu. Na screenach wyglada tak jakby termostat puszczal, nie masz vag coma?
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

szymekgd pisze:
Po wlaczeniu klimy powinien zalczyc sie 1y bieg.


Wydaje się, że równocześnie chodzą

szymekgd pisze:

Sprobuj przeczyscic czujnik w zb.wyrownawczym.


Czyściłem już te elektrody, zresztą świecą się jakby czyste były.


szymekgd pisze:
Dolny waz sprawdzaj po odpaleniu co kilka km, jak zacznie robic sie cieply to bedzie moment otw.termostatu. Na screenach wyglada tak jakby termostat puszczal, nie masz vag coma?


Kurcze zapomniałem po drodze sprawdzać. Jutro postaram się vag comem zrobić, ponieważ nie mogłem odpalić tego na win7.

A teraz przejechałem dokładnie 24km. W ciągu 5km szybko załapał tą temp po środku między 60 a 90 i tak stało przez jakieś 7-8km aż dojechałem do skrzyżowania i się zatrzymałem na 5sek i zaczęło powoli rosnąć aż tak do około 85stopni, dopiero pod samym domem jak już chciałem gasić 90stopni wskoczyło. Po drodze nie zapaliła mi się kontrolka, a płynu nadal nie dolewałem. Sprawdziłem węże i górny wąż był trochę cieplejszy. Włączyłem klimę by sprawdzić wiatraki, wracam do samochodu żeby go zgasić, a tu już ok 85stopni i kontrolka płynu zaczęła migać. Zgasiłem, poczekałem jakieś 5min, sprawdziłem poziom płynu i jest jakieś 2-3cm powyżej minimum. Odpalam zapłon, kontrolka już nie miga, ale temp. spadła już do ok. 75stopni.

Dziś rano przed odpaliłem sprawdziłem płyn i na zimnym jest jakiś 1cm powyżej min. Płynu nadal nie dolewałem. Przejechałem kilka km i silnik złapał ok 75-80 stopni, ale jechałem ze stałą prędkością przez większość drogi i wskazówka o jakieś 5stopni opadła. Nic po drodze nie migało. Przejechałem jakieś 12km, poszedłem do sklepu, następnie odpalam silnik i temperatura jest na tej kresce i między 60, a 90 i kontrolka zaczęła migać, choć wcześniej nie migała. Przejechałem trochę po mieście i jak temp. poszła trochę w górę, kontrolka przestała migać, ale znowu przy ostatniej kresce przed 90stopniami znowu zaczęła migać, ale za chwilę było 90 stopni i przestało. Wydaje mi się, że dosyć długo silnik osiągał te 90 stopni, ok 12km trasy, 5km po mieście i dopiero 90. Wygląda jakby ten płyn się gdzieś chował? Bo już nie rozumiem...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Zimnego plynu zawsze bedzie mniej. Zloguj (po 15s) vag-comem czujniki temp. G2 i G62 oraz termostat, czyli lacznie 4y logi: 2 zimnego,po nocy, przed odpaleniem silnika i 2 po teoretycznym rozgrzaniu do 90st. (po 10km?): blok engine grupa 007 i blok instruments grupa 003, wydaje sie, ze termostat jest niesprawny.Do tego sprawdzaj weze



cash pisze:szymekgd napisał/a:

Po wlaczeniu klimy powinien zalczyc sie 1y bieg.

Wydaje się, że równocześnie chodzą
.

1y bieg zalacza sie po wlaczeniu klimy lub osiagnieciu temp. plynu 95st., 2y przy 102st.

Jezeli po zapaleniu sie kontrolki ecu wylacza klime to sprawdz termostyk z lewej strony chlodnicy.
Michal
ODPOWIEDZ