Wymiana uszczelki pod głowicą

Tematy ogólno-techniczne
p
pawelostrowski2
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 15 lip 2010, 12:28
Auto: 1M
Model: 1.9 ARL
Lokalizacja: Gdynia

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: pawelostrowski2 »

Witam,
Czeka mnie na dniach wymiana uszczelki pod głowicą w moim aucie i z tego powodu proszę o info. Czy ktoś już to robił i posiada jakieś informacje dotycząco procesu wymiany takiej uszczelki w tym silniku, a powodem wymiany jest ubytek płynu chłodniczego tylko i wyłacznie nie ma innych objawów, olej stan, nie kopci, temperatura cały czas w normie tylko ubywa płynu, masełka nie ma w oleju. proszę o informacje dotyczące uszczelki jaki producent i co warto sprawdzic przy takiej wymianie dziękuję za pomoc pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2012, 23:47 przez pawelostrowski2, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: vwir »

Jesteś pewien, że to uszczelka pod głowicą? W moim drugim aucie (nie toledo) miałem wyciek z chłodnicy - tak mały, że płyn zdążył odparowywać zanim spłynął w dół. Ciężko było znaleźc ale po wymianie chłodnicy trzyma mi stan płynu.
Jeśli to uszczelka pod głowicą to powinieneś widzieć białe spaliny.
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: migacz1981 »

pawelostrowski2, niech ktoś przegazuje Ci auto a ty podstaw rękę do wylotu z rury wydechowej i zobacz czy nie będzie wilgotna i czy nie ma ona zapachu płynu do chłodnic i najważniejsza rzecz zmień mechanika ten Cię naciąga i to na grubą kasę.Uszczelki pod głowicą nie padają ot tak,a jeżeli to faktycznie uszczelka to szykuj się na kolka dni bez auta i ponad 1tyś. zł z portfela jeżeli chcesz zrobić porządnie a nie że tak się wyrażę pod sprzedaż ;-)
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
p
pawelostrowski2
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 15 lip 2010, 12:28
Auto: 1M
Model: 1.9 ARL
Lokalizacja: Gdynia

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: pawelostrowski2 »

nie ma nigdzie zadnego wycieku wszystko sprawdzałęm, nie ma nic wilgotnego ani zacieków. po przegazowaniu auta do 3 tys obrotów płyn z wezyka powrotny` do zbiorniczka jest bardzo spieniony i sa pecherze powietrza. czy ktoś może mi powiedzieć czy w tych silnikach jest pompa wody i gdzie ona sie znajduje i jaka uszczelka przychodzi do tego silnika?
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: migacz1981 »

pawelostrowski2, W zwykłym TDI pompe wody masz na dole pod pompa wspomagania,ale jak jest w ARL to do końca nie wiem.
pawelostrowski2 pisze: po przegazowaniu auta do 3 tys obrotów płyn z wezyka powrotny` do zbiorniczka jest bardzo spieniony i sa pecherze powietrza.
ja miałem podobnie z tą różnicą ze na początku też miałem pianę w zbiorniczku a potem zaczynało powoli wyrzucać płyn otworami w zbiorniczku tymi co są pod tym plastikiem z symbolem książki.pawelostrowski2, Sprawdź cienki przelewowy wężyk czy tam się nie przytyka a najlepiej cały układ od górnego wyjścia z chłodnicy do króćca w głowicy i właśnie min. ten cienki przelewowy wężyk i nie zapomnij o wlocie do zbiorniczka,u mnie tam się właśnie zapchało glutem z uszczelnienia pompy wody.A jeżeli chodzi Ci o markę rozmiar uszczelki pod głowicą to to akurat dobiera warsztat,który sprawdza głowice.
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: szymekgd »

Michal
p
pawelostrowski2
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 15 lip 2010, 12:28
Auto: 1M
Model: 1.9 ARL
Lokalizacja: Gdynia

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: pawelostrowski2 »

Witam, nawiązując do wcześniejszego mojego problemu z ubytkiem płynu chłodniczego w układzie chłodzenia to powiem tak jestem po gruntownym remoncie silnika. okazało się że po sciągnięciu uszczelki był przedmuch na 3 cylindrze pod uszczelką a blokiem i troche szło w kanał. głowica została splanowana, zostały przetarte delikatnie gniazda zaworów i wymienione gumki na trzonkach koszt wszystkich gumek tylko 30 zł komplet. po sciągnieciu głowicy okazało się zę popychacze hydrauliczne zaworów (szklanki) są wytarle od czoła, tam gdzie pracują krzywki wałka rozrządu (menisk wklęsły) więc delikatnie mogło puszczać ciśnienie wymieniłem wszystkie 8 sztuk koszt 800 zł wałek rozrządu w dobrym stanie bez rys. dodatkowo panewki przytarte nowy komplet założony 240 zł. po sprawdzeniu bloku okazało się zę sam blok nie jesz prosty lewa strona była o 1 mm wyżej niż prawa więdz mechanik specjalnym kamieniem szlifował blok i trez jest idealnie równo spasowane i wszystko pasuje idealnie. tylko powiem tak auto po wizycie w warsztacie i wszystkich wymianach nie zbiera się jak przed naprawą brakuje z 20 km. przypominam ze posiadam silnik 1.9 tdi arl 150 km. turbina daje ciśnienie ładuje az miło sprawdziłem wszystkie przewody od fitra do kolektora układ szczelny. wszystkie węzyki podciśnienia nie sa zagięte wszystko działa poprawnie. tylko nie ma kopa. wtryski dobrze ustawione i kat tez czy możecie powiedziec co może być przyczyną braku mocy??
oczywiście powiem że oleje filtry wszystko zostało wymienione na nowe. wszystkie wtyczki kostki złączki sprawdziłem wszystko gra. proszę o waszę zdanie na ten temat dodam ze w sobotę jade do tego warsztatu aby podpiąc się pod komputer i przeanalizować parametry, może vag by tu pomógł ale nie znam się na parametrach i innych zakresam pracy poszczegulnych czujników ciśnienia itp itd. bardzo proszę o pomoć z góry dziękuję.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: szymekgd »

pawelostrowski2 pisze:może vag by tu pomógł ale nie znam się na parametrach i innych zakresam pracy poszczegulnych czujników ciśnienia


Dasz rade zrobic log dynamiczny grup 003 i 011 ?
Michal
p
pawelostrowski2
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 15 lip 2010, 12:28
Auto: 1M
Model: 1.9 ARL
Lokalizacja: Gdynia

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: pawelostrowski2 »

za ok 1 h wyjeżdzam do mechanika i zapytam sie czy jest mi takie coś zrobić. szymekgd a może ty coś wiesz na ten temat bardziej i wiesz gdzie takie coś mi zrobia? a może ty sie tym zajmujesz??
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: migacz1981 »

pawelostrowski2 pisze:głowica została splanowana,
pewnie gdzieś mechanik oddał,
pawelostrowski2 pisze:po sprawdzeniu bloku okazało się zę sam blok nie jesz prosty lewa strona była o 1 mm wyżej niż prawa więdz mechanik specjalnym kamieniem szlifował blok i trez jest idealnie równo spasowane
jeżeli robił to sam to widocznie coś jest nie tak.W zeszłym roku w firmowym Mitsubishi Fuso Canter też był podobny problem i został podobnie rozwiązany z tym,że po 3 miesiącach problem wrócił i skończyło się na kapitalce silnika co kosztowało ok.25 000zł a wystarczyło oddać blok tam gdzie głowice a nie bawić się samemu.Oczywiście o ile mechanik tego nie zrobił
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
ODPOWIEDZ