Ogromne wibracje, uciekanie tyłu, pisk opon na zakrętach.

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Ogromne wibracje, uciekanie tyłu, pisk opon na zakrętach.

Post autor: migacz1981 »

Centek15, Moja rada jest taka poszukaj auta z nie skorodowanymi kielichami i wytnij przynajmniej tą stronę która jest źle wspawana a drugą można uratować ja przy swoim starym Toledo jak spawałem sam to z jednej strony mocowanie amora trzymało mi się na odcinku jakiś 2cm,czyli na przysłowiowym włosku ;-) i nacentrowałem mniej więcej na środek otworu następnie z kawałka tektury zrobiłem szablon brakującej blachy i przeniosłem go na stary błotnik z CC,z którego wyciąłem blachę pasującą w brakujące miejsce uwzględniając odpowiednio duże zakładki.Starałem się to robić podobnie jak kiedyś widziałem jak są wzmacniane samochody rajdowe ;-) efekt był taki że mocowania trzymałyby podejrzewam jeszcze długo ale auto poszło do utylizacji :-/
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

Ogromne wibracje, uciekanie tyłu, pisk opon na zakrętach.

Post autor: Centek15 »

Wątpię, żeby na złomnicy pozwolili mi wyciąć kielich, na szczęście mam kumpla który ma 3 toleda po lifcie na rozbiórkę to może od niego wezmę. Problem tylko w tym, że muszę czekać do wypłaty :( i drugi problem kto mi to pospawa :P ale to już moje zmartwienie :)
Nic tylko czekać do "pierwszego" i zacząć działać :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Ogromne wibracje, uciekanie tyłu, pisk opon na zakrętach.

Post autor: migacz1981 »

Centek15 pisze:Wątpię, żeby na złomnicy pozwolili mi wyciąć kielich,
W jak to się oficjalnie nazywa Stacji Demontażu na pewno by Ci sprzedali już wycięte przez siebie elementy.
Centek15 pisze:na szczęście mam kumpla który ma 3 toleda po lifcie na rozbiórkę
Tylko pamiętaj że po lifcie trochę się tylna część auta zmieniła i najlepiej by było jakby majster co Ci będzie spawał osobiście mówił koledze gdzie ma ciąć a może ten kolega Ci pomoże :?: Tak będzie chyba najprościej :idea:
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

Ogromne wibracje, uciekanie tyłu, pisk opon na zakrętach.

Post autor: Centek15 »

Ten kolega złożył z 4 toledziaków jednego konkretnego, więc zna się na rzeczy i będzie wiedział co zrobić z tym fantem i czy elementy będą pasować, ale sam mi tego nie pospawa. Muszę kogoś poszukać.
A może ktoś z Was potrafiłby to zrobić (oczywiście zapłacę) ?? Jakieś propozycję, pomysły?
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Ogromne wibracje, uciekanie tyłu, pisk opon na zakrętach.

Post autor: remiq »

migacz1981 pisze:Tylko pamiętaj że po lifcie trochę się tylna część auta zmieniła

A co się konkretnie zmieniło (poza mocowaniami kanapy)?
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Ogromne wibracje, uciekanie tyłu, pisk opon na zakrętach.

Post autor: migacz1981 »

remiq pisze:A co się konkretnie zmieniło (poza mocowaniami kanapy)?
Mocowania kanapy są te same tylko przed liftem były dwa rodzaje kanap-bez zagłówków i z zagłówkami zintegrowanymi z kanapą i te mają identyczne mocowania jak poliftowe wiem bo mam punkt odniesienia i jak miałem jeszcze oba to porównywałem i wyszło mi że po lifcie dołożyli zastrzały między podłogą a nadkolami po to żeby usztywnić trochę tył i to tylko zobaczyłem z wierzchu bardziej się nie zagłębiałem a zwróciłem na to uwagę bo nie wiem jak będzie tył sztukowany ;-)
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

Ogromne wibracje, uciekanie tyłu, pisk opon na zakrętach.

Post autor: Centek15 »

Ale kielich z wersji polift chyba będzie pasował do wersji sprzed liftu, prawda? Mocowania amortyzatora chyba się nie zmieniło. Jak się mylę to od razu mówcie, bo zamierzam wycieć kielich z wersji poliftowej ...
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Ogromne wibracje, uciekanie tyłu, pisk opon na zakrętach.

Post autor: migacz1981 »

Mocowanie nie ma znaczenia bo i tak zmieniasz amor a na dole się nie zmienia
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

Ogromne wibracje, uciekanie tyłu, pisk opon na zakrętach.

Post autor: Centek15 »

Problemy się skończyły, wymieniłem amory a kielichy zostały zrobione w warsztacie.
Jazda w aucie wróciła do normy i wróciła nawet cisza w aucie :D
Jeszcze tylko wygłuszyć boczki drzwi i koniec :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ