Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Toledo II generacji
ODPOWIEDZ
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: Szymek08 »

Ja tę mam ON 1.9 TDi AHF i tak naprawdę to od 5 lat jak jest u nas w rodzinie to nie licząc części eksploatacyjnych typu tarcze, klocki, oleje, filtry no i rozrząd to wydałem na toledo - 150zł( od 4 miesięcy mam program i też nic się nie dzieje). Jak jeżdżę po mieście to nie przeginam pały. Na trasie jak jest gdzie to i 200 pomykam. W TDi jest jedna zasada - jak jest zimny to nie dajemy w palnik, a jak już damy w palnik to po zatrzymaniu nie gasimy od razu co by turbawka miała czas się schłodzić i zwolnić - ale tak powinno się postępować z każdym autem z turbiną. I zawsze będzie tak że jedni wolą ON drudzy Pb. Kolego musisz sobie powiedzieć czego oczekujesz od Auta a potem podjąć męską decyzję - Powodzenia przy zakupie, pamiętaj że lepiej troszkę dołożyć przy zakupie niż potem żałować.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: Sony »

migacz1981 pisze:a zapomniał dodać o zapieczonych kierownicach w turbo ;-)
Nie napisałem, bo sam turbinę sobie czyściłem, więc koszt praktycznie żaden poza nowymi uszczelkami ;)

mariusz88 pisze:Sony, myślę, że jeżdżąc nawet zadbaną 110-tką miałbyś również schodki na trasie z 1,8 20V 125KM, kolega ma golfa IV 110KM i na trasie nie mogliśmy nadążyć za moim starszym bratem w audi 1,8, a kolega do powolnych kierowców nie należy
Bardzo możliwe, ale dzisiaj byłem w szoku tym ile moje autko miało do 100km/h :D W aucie byłem ja jako kierowca i dwóch moich kumpli, a uzyskałem czas 11,33s :shock: Rekord mój samemu = 10s.

Nie modziłem NIC poza wycięciem katalizatora i wyczyszczeniem kolektora dolotowego i EGRu wraz z zaślepieniem tego ostatniego. Z chęcią z takim 1.8 20V bym się zmierzył <zygi>

Szymek08 pisze:Kolego musisz sobie powiedzieć czego oczekujesz od Auta a potem podjąć męską decyzję - Powodzenia przy zakupie, pamiętaj że lepiej troszkę dołożyć przy zakupie niż potem żałować.
...i tym oto akcentem proszę o zakończenie pisania nie na temat, bo trochę zjeżdżamy z meritum tego wątku ;)
Ew. tutaj zapraszam, żeby sobie pogawędzić: viewtopic.php?t=3394 ;)
e
eko_zgonuś
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:01

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: eko_zgonuś »

DzieX pisze:1.8T pali tyle co 1.8? Wolne żarty...
Popytaj użytkowników tego silnika to Ci powiedzą ile pali. No chyba, że ktoś jeździ z butem w podłodze to wtedy jest to zrozumiałe. Dla normalnych prędkości możliwych do osiągania na polskich drogach 90-110 różnica jeżeli w ogóle będzie to bardzo znikoma.
Wiem, że ciężko znaleźć 1,8 20vT dlatego polecam również zwykłe 1.8. Mam przejechane 23 kkm spalanie ogólne (prowadzę rejestr) LPG 10,26 l/100km więc całkiem spoko. I nie mówię, że diesel jest beee, bo nawet rozważam żeby następny samochód kupić diesla i na własnej skórze się przekonać co jest lepsze...Kup kolego ten, który będzie bardziej zadbany i godny uwagi, a rozważania na temat silnika myślę, że można pominąć. Ważne aby nie był to 1,4 :) chociaż on chyba tylko w leonach występował??
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: Sony »

eko_zgonuś pisze: chociaż on chyba tylko w leonach występował??
Nie, w Toledo również. W Leonach to występował dodatkowo 1.9 SDI oraz 2.8 V6 ;)
l
lukas330

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: lukas330 »

dzieki Panowie za małe podpowiedzi własnie zastanawiam sie nad kupnem 1.8 chyba ze znajde " T " co do silnikow ON nie mam przkonania, w rodzinie miałem juz 2 i nie sprawowały sie najlepiej zwłaszcza zima. dlatego moj wybor padnie na Pb tylko myalałem jaki silnik, bo uwazam ze 1.6 do tej budy bedzie za słaby (jezdziłem golfem4 z tym silnikiem i wrazenia zerowe) wiec mysle ze w Toledo bd gorzej chyba ze sie myle. wiec moje poszukiwania zaczna sie od silnika 1,8 napewno. wiec dzieki jak macie jeszcze cos do powiedzenia dawajcie poczytam chetnie, im wiecej bd wiedział tym lepiej pozdrawiam
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: Radziu »

pod względem awaryjności i problemów z eksploatacją. Który lepiej wybrac silnik 1.8 20V 125 KM czy 2,3 V5 150 KM? jakie są najczęstsze usterki obu tych jednostek?
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: tony »

2,3 V5 150 / 170 KM ze względu na wyposażenie (zazwyczaj najbogatsze) moc i łańcuch :)
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
e
eko_zgonuś
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:01

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: eko_zgonuś »

Radziu pisze:pod względem awaryjności i problemów z eksploatacją. Który lepiej wybrac silnik 1.8 20V 125 KM czy 2,3 V5 150 KM? jakie są najczęstsze usterki obu tych jednostek?
u mnie w 1.8 ponad 200 kkm na LPg i jak dotąd żadnych awarii silnika. Olej wymieniam co 15 kkm i od wymiany do wymiany nie bierze nic! Moim zdaniem w drugim podobnie ale niech się właściciele wypowiedzą. Generalnie benzyny są dość trwałe wbrew pozorom i myślę, że 300-400 kkm spokojnie jest do osiągnięcia.
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: mariusz88 »

co do mojej opinii to tak jak pisał tony,
tony pisze:2,3 V5 150 / 170 KM ze względu na wyposażenie (zazwyczaj najbogatsze) moc i łańcuch :)
spalanie na poziomie 12 ltr LPG czyli 100 km robisz za 32 zł także tragedii niema, a nawet z ARL-em walka ci nie straszna ;), z własnego doświadczenia ci powiem że jeździłem autem z silnikiem 1,8 125 KM i to też już ładnie przyspiesza ale nie ma co porównywać do 2,3 150/170KM, choć żeby do 2,3 założyć porządną instalację która odwdzięczy się bezawaryjną pracą musisz liczyć się z kosztem rzędu ok 3000 zł, w przypadku 1,8 2200zł, obie instalacje sekwencyjne oczywiście na częściach z wysokiej półki, ceny z okresu 3 miesięcy na Podlasiu :568:
Awatar użytkownika
skaza24
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 17 maja 2009, 22:50

Jaki silnik najlepszy do benzynki i diesla?

Post autor: skaza24 »

mariusz88 pisze:spalanie na poziomie 12 ltr LPG czyli 100 km robisz za 32 zł także tragedii niema


Nie zapomnij dodawać do kosztów benzyny na rozruch w zimie przy twoim smoku to może być i 2 litry na 100 km u mnie w silnych mrozach było i ponad 1,3 l/100km
Chyba że robisz trasy po kilkaset kilometrów po odpaleniu silnika .

Teraz w lecie to luzik praktycznie kilka sekund mi chodzi na benzynie ale warto czasem pogonić na Pb aby wtryski benzynowe się nie zapiekły.

Także Pb też wchodzi w rachubę ;)
BCB 1.6 16V 105 KM

Komp: STAG-4 eko
Reduktor: AC R01
Wtrysk: HANA 2000

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1249

Obrazek
ODPOWIEDZ