[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Sprawdź przede wszystkim wartości w VAG-COM jakie będziesz miał odnośnie wtryskiwanego paliwa.


A w szczegolnosci dawke paliwa w grupie 001

Sony pisze:Musisz wejść w 01-Engine i sprawdzić wartości w Grupie nr 13. Najlepiej zrób screena i zamieść na forum.


Korekcje raczej nic nie powiedza, lepiej kompresje zmierzyc.

Ja bym dodatkowo sprawdzil termostat i czy hamulce nie blokuja.
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: Sony »

szymekgd, o kompresji później myślałem właśnie ;) Jednak ciekaw jestem najpierw czy coś logi powiedzą :P

Wadliwy termostat moim zdaniem nie powodowałby aż tak dużego wzrostu spalania.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Wadliwy termostat moim zdaniem nie powodowałby aż tak dużego wzrostu spalania.


Ale sprawdzenie jest banalne ;)
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: Sony »

szymekgd, nie mówię, że nie :)

Niech kolega sprawdzi to co napisaliśmy i zobaczymy co dalej :P
k
krystiano_s1
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 05 lis 2009, 19:41

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: krystiano_s1 »

filtr paliwa wymieniłem jak naprawiałem wtryskiwacze czyli jakieś 2000 km temu filtr powietrza 5000 km termostat jest chyba ok temperaturę ciągle trzyma na vagu pokazuje 93 stopnie po rozgrzaniu kąt wtrysku jak miałem za mały lub wysoki to czuć było spadek mocy teraz jak mam ustawione 49-52 to jest niesamowicie mocny i ma dobre przyspieszenie ale kosmiczne spalanie.Ostatnio pojechałem w trasę po okolicy tak bardzo delikatnie jak się tylko dało zrobiłem ok 100 km komputer pokazał średnie 3,5 l przy ostrej jeździe pokazuje ok 6,5 ale to się nie ma jak do wskaźnika paliwa tam znika w oczach :shock: jak rano odpalam po nocnej przerwie to buja trochę silnikiem co do logów to mam wejśc w BASIC SETTINGS tam grupa 013 tak??
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

Stat. 001.

Teraz to nie rozumiem, paliwo znika wg.wskaznika czy wg.baku, jezeli wskaznik zle pokazuje to przetestuj go.
Michal
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

Korekcje w 013 sa kiepskie, ale ja zaczalbym od poszukania przyczyny falowania obrotow i/lub skaczacej dawki paliwa w 001, jezeli po wymianie wtryskow nie regulowales dawki nastawnikiem to ustaw na ok.3.2, jezeli dalej bedzie falowala to pomysl nad czyszczeniem nastawnika (silnik nie ma "drgawek"?) z opilkow, sprawdz tez zawor start/stop n109 na pompie, podobno pomaga tez lekkie przyspieszenie wtrysku.

ps. sprzeglo klimy, alternatora nie blokuje paska?
Michal
k
krystiano_s1
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 05 lis 2009, 19:41

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: krystiano_s1 »

falowania obrotów nie było jak kąt był wyższy i o dziwo nie bujało silnikiem co do samego nastawnika jakieś dwa lata temu gościu podczas ustawiania wtrysków po podłączeniu kompa zapytał czy silnik nie był chipowany bo coś mu się nie zgadzało z odczytami ale kazał jeździć.Klime jak się załączy to czuć lekki opór ale tylko przez chwile ogólnie staram się jeździć bez klimy.Zawór na pompie działa ok , po wymianie wtrysków był regulowany tylko kąt wtrysku dawka nie była ruszana jak to wyregulować?
Dziś zauważyłem jeszcze dymienie na niebiesko na zimnym silniku a oleju nie ubywa dymi mniej więcej do osiągnięcia temp. 60 stopni lub wyłączenia sie EGR'U :shock:
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

krystiano_s1 pisze:lub wyłączenia sie EGR'U


Zloguj stat. 003 i 003BS, z przeplywu powietrza logu 003 ktory zamiesciles wynika, ze silnik dostaje caly czas tylko swieze powietrze (jest zaslepiony, nieszczelnosc wezy cisnienia?), przy logowaniu po 20s minimalnie przygazuj, zeby zawor sie przestawil.


krystiano_s1 pisze: falowania obrotów nie było jak kąt był wyższy


O ile wyzszy? Warto przyspieszyc do 60-65st., ja mam 65st., silnik normalnie klekocze, podobno w zimie lepiej pali...Po ew. przestawieniu zloguj stat. 004BS i dynam. 004 zeby sprawdzic zawor przestawiacza kata n108.

krystiano_s1 pisze:czy silnik nie był chipowany bo coś mu się nie zgadzało z odczytami ale kazał jeździć


Dawka "plywa" od 3-5, wiec to raczej nie kwestia ustawienia, a problem z czujnikiem dawki wewnatrz nastawnika, ew. temp. paliwa. W czasie jazdy, w ok. 2tys obr, dojezdzaniu do swiatel obroty sa rowne? Na forach audi jest sporo o nastawnikach. Dawke regulujesz luzujac bodajze 3 sruby i delikanie pukajac w nastawnik.

krystiano_s1 pisze:podczas ustawiania wtrysków

krystiano_s1 pisze:po wymianie wtrysków


Jestes na 100% pewny tych wtryskow, objawy pasuja do nich??
Michal
ODPOWIEDZ