Sprzęgło klimatyzacji czy łożysko

Tematy ogólno-techniczne
s
sumo
Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 24 paź 2008, 19:14

Sprzęgło klimatyzacji czy łożysko

Post autor: sumo »

Witam
Po sugesti moderatora dopisuje sie do powyższego wątku.
Odpadł mi element sprzęgła klimatyzacji tzn. ten pierwszy zewnetrzny. Kolega ma taki element od octavi wygląda identycznie. W jaki sposób sprawdzić czy sprężarka i pozostałe elementy nie sa uszkodzone? Czy miedzy elementem zewnetrznym a cewką i obudowa powinna być jakaś podkładka. Kolega wspominał, że miał cieńka miedzianą. Jeśli cos takiego jest wymagane to jaka powinna być ta podkładka. Z jaka siła należy dokręcić ten element aby niczego nie uszkodzić.
Z góry dziekuje za pomoc.
Kiedyś Ford Focus 1,8 115KM benzyna, teraz Toledo 1,9 TDi 110KM
B
Bogus

Problem z Klimą

Post autor: Bogus »

Witajcie koledzy po przerwie. Mam taki mały zgryz z moja klimą po włączeniu słychać cos jak by rzegotanie. A jak jest wyłączona klima to nastaje cisza prosze was o porade co może byc przyczyną tej sytuacji zaznaczam ze czynnik chłodzący jest bo dobijałem na początku lata a problem zaczą sie po jakimś czasie od napełnienia. prosze o porade was:)
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Sprzęgło klimatyzacji czy łożysko

Post autor: migacz1981 »

Bogus, sprzęgło klimatyzacji wiąże się to ze zdjęciem koła pasowego ze sprężarki.Brzmi banalnie ale takie proste to nie jest,bo trzeba zdjąć całą sprężarkę i tu jest cały (czyt.duży),koszt.Mnie to jutro uszczupli o 370zł a wymieniałem tylko łożysko (89zł)a nie całe sprzęgiełko.
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Sprzęgło klimatyzacji czy łożysko

Post autor: szymekgd »

migacz1981, czynnik spuszczali?
Michal
B
Bogus

Sprzęgło klimatyzacji czy łożysko

Post autor: Bogus »

Ja póki co potraktowałem sprzegło WD40 I później olejkiem zafukałem bez zdejmowania koła i sprężarki i musze powiedziec ze po tym zabiegu odniosłem sukces bo ten odgłos znikł zobaczymy co pokaze przyszłośc ale oby nie trzeba było wymieniać sprzegła pozdrawiam:)
Ostatnio zmieniony 20 cze 2012, 19:17 przez Bogus, łącznie zmieniany 1 raz.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Sprzęgło klimatyzacji czy łożysko

Post autor: szymekgd »

Bogus, szykuj kase na sprzegielko, jezeli bedzie blokowalo to dodatkowo moze poleciec napinacz...
Michal
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Sprzęgło klimatyzacji czy łożysko

Post autor: migacz1981 »

szymekgd pisze:migacz1981, czynnik spuszczali?
Niestety albo stety bo uzupełnili duża cena nie wzieła się z sufitu kurde liczyłem na max 200zł,ale się przeliczyłem.Za to mam sprawną nabitą odgrzybioną klimę
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
B
Bogus

Sprzęgło klimatyzacji czy łożysko

Post autor: Bogus »

A powiedzcie koledzy czy falowanie obr powyżej 1.5tys obr oczywiście na włączonej klimie to może być wina tego sprzęgiełka??
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

Sprzęgło klimatyzacji czy łożysko

Post autor: leeon »

Witam. Od kilku dni borykam się z problemem "metalicznego" dźwięku dobiegającego z prawej strony silnika.
Dziś zlokalizowałem miejsce usterki, którym jest tarcza sprężynująca sprzęgła elektromagnetycznego. Ma ona u mnie luz osiowy (przyczyna hałasu), oraz kreci się ona swobodnie wokół własnej osi (przy wyłączonym silniku).
Koło pasowe jest stabilne – nie ma żadnych luzów.

Pytanie, czy powinna się ona tak zachowywać (ze nie powinna mieć luzu osiowego to wiem, bo to jest przyczyną "dzwonienia"). Ale czy powinna ona kręcić się swobodnie (bez udziału wałka kompresora)??

Próbowałem dociągnąć śrubę mocującą tarczę, jednak kręci się ona wraz z wałkiem kompresora...

Chciałbym lepiej poznać zasadę działania, zanim zakupie jakiekolwiek części ;)

Czy mogę spróbować "zablokować" sprzęgło w celu dokręcenia poprzez podanie 12V na cewkę sprzęgła?

Obrazek
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Sprzęgło klimatyzacji czy łożysko

Post autor: migacz1981 »

Ale czy powinna ona kręcić się swobodnie (bez udziału wałka kompresora)??
Tak jak najbardziej powinna,ale tylko i wyłącznie wtedy kiedy klima jest wyłączona.
leeon pisze:Próbowałem dociągnąć śrubę mocującą tarczę, jednak kręci się ona wraz z wałkiem kompresora...

Chciałbym lepiej poznać zasadę działania, zanim zakupie jakiekolwiek części ;)

Czy mogę spróbować "zablokować" sprzęgło w celu dokręcenia poprzez podanie 12V na cewkę sprzęgła?
.Żeby dociągnąć lub popuścić śrubę mocującą należy przekręcić zapłon,ale silnika nie odpalać włączyć klimę i wentylator na pierwszy bieg i wtedy usłyszysz delikatne "tyk"to właśnie cewka elektromagnetyczna zablokowała tarczę koła pasowego i wtedy możesz odkręcać koło pasowe tylko pamiętaj,żeby był nałożony pasek,bo to on blokuje w tym przypadku koło inaczej będzie się ono kręcić razem ze sprężarką i i tak nie odkręcisz.Jeżeli pokonałeś śrubę mocującą koło to zdejmij pasek i zobacz czy koło zejdzie "po dobroci"jak nie to skręcaj wszystko z powrotem i umawiaj się u mechanika,który ma sprzęt do obsługi klimy.W tym przypadku trzeba zdjąć cały kompresor (Spuścić cały czynnik,który można odzyskać),bo nie sposób podejść ściągaczem do koła,dlatego,że przeszkadza podłużnica a próbując zdjąć koło na siłę możesz je uszkodzić a ono może się jeszcze przydać,bo chyba lepiej wymienić łożysko za 90zł niż całe koło za 300 ;-)
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
ODPOWIEDZ