Witam. Od kilku dni borykam się z problemem "metalicznego" dźwięku dobiegającego z prawej strony silnika.
Dziś zlokalizowałem miejsce usterki, którym jest tarcza sprężynująca sprzęgła elektromagnetycznego. Ma ona u mnie luz osiowy (przyczyna hałasu), oraz kreci się ona swobodnie wokół własnej osi (przy wyłączonym silniku).
Koło pasowe jest stabilne – nie ma żadnych luzów.
Pytanie, czy powinna się ona tak zachowywać (ze nie powinna mieć luzu osiowego to wiem, bo to jest przyczyną "dzwonienia"). Ale czy powinna ona kręcić się swobodnie (bez udziału wałka kompresora)??
Próbowałem dociągnąć śrubę mocującą tarczę, jednak kręci się ona wraz z wałkiem kompresora...
Chciałbym lepiej poznać zasadę działania, zanim zakupie jakiekolwiek części
Czy mogę spróbować "zablokować" sprzęgło w celu dokręcenia poprzez podanie 12V na cewkę sprzęgła?