[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Tych grup nie robisz w BS, bo ECU ich nie ´modyfikuje´,a zawieraja tylko wartosci odczytane z czujnikow.
Michal
k
kri591
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 16 sie 2011, 21:36

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kri591 »

A no chyba ze tak ide wlasnie robić te logi tylko z ta temperatura to robic na wlaczonym czy wylaczonym silniku?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Na wylaczonym, tylko stacyjka wlaczona, zadnego odpalania wczesniej.
Michal
k
kri591
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 16 sie 2011, 21:36

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kri591 »

Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/kri591_88548.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kri591_88549.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kri591_88550.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/kri591_88551.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/kri591_88552.html
Grupy: 005,001,005,001,005,001,005,001 - http://vaglog.rtnet.pl/kri591_88553.html

Z grupy 005-001 ten ostatni jest prawidlowy na cieplym i nacisnolem start w momencie przekrecenia kluczyka, a na zimnym dzisiaj prawie dobrze zapalil.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Grupy: 003,011: turbina ladnie sie wkreca i trzyma cisnienie, ale powoli zastanawiaj sie nad nowa przeplywka.

instr.003 eng.007 na rozgrzanym G62 (003) i G2 (007) jest ok, a na zimnym G62 ok, a G2 (wskazanie na zegary) ,jezeli db. zrobiles log to zle wskazuje, zamiast 18st. podaje 30st.

Grupy: 005,001,005,001,005,001,005,001 tutaj pogdybam: 005 jest ok i ladnie w nim widac ograniczenie majace na celu ochronne dwumasy, czyli do ok. 250obr silnik nie dostaje paliwa i kreci go rozrusznik, ale to tylko mapa startowa, 001 nie jest juz fajny, moja propozycja jest taka:

na wylaczonym silniku wchodzisz do vaga, grupa engine i:

11 login i tu wpisujemy 12233
nastepnie
10 adaptacja
kanal 005. w polu nowej wartosci wpisujesz 33268
klikasz test
klikasz save
koniec.

Powyzsza operacja zwiekszasz, w niewielkim zakresie, dawke startowa dla cieplego silnika, powinien szybciej zapalac, jezeli robiles pompe to dziwna sytuacja, bo wlasnie za problemy z odpalaniem odpowiada wyrobiona pompa, ktora nie daje odpowiedniego cisnienia na rozgrzanym silniku (powyzej ok.40st), inna opcja to slaby akumulator i/lub rozrusznik ktory za slabo kreci kolem zamachowym, czyli do regeneracj. Powyzsza operacja w vagu jest odwracalna i z powodu malej regulacji raczej kosmetyczna, u mnie pomoglo, inna mozliwoscia jest zmiana mapy startowej - ok.400zl.

Co do odpalania na zimnym, jezeli pomaga dluzsze grzanie swiec, to mozna je wydluzyc, ale mozna tego dokonac tylko w danej temp.

Przy najblizszej okazji zloguj przez 20s kanal 001 na rozgrzanym silniku.
Michal
k
kri591
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 16 sie 2011, 21:36

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kri591 »

Nie moglem juz ogladac meczu poszedlem zrobić tego loga ;)

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kri591_88626.html

Ustawiłem ta dawkę paliwa ale nic się nie zmieniło odpalał tyle samo czasu.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

kri591 pisze:Nie moglem juz ogladac meczu poszedlem zrobić tego loga ;)


:mrgreen:

Nowa wartosc w adaptacji zapisala sie? Podladuj/podmien akumulator, po tym pozostanie juz kwestia rozrusznika i/lub pompy, ale po regeneracji taka sytuacja nie powinna miec miejsca...



Nie wiem co myslec o dawce paliwa w tym logu, teraz jest 5.4, wczesniej bylo 3.6, 5.8, proponuje zlogowac auto na spokojnie, najlepiej po trasie, tak zeby temp. byla zblizona max do 90st. poniewaz ma to duze znaczenie na wydajnosc pompy.Dawka ta jest regulowana przez zmiane pozycji nastawnika na pompie wtryskowej, na 100% wiec byla ruszana przy regeneracji pompy, oryginalnie powinna byc zblizona do 3.6, zwolennicy tunningu zwiekszaja ja do 2.8-3.0, im mniejsza wartosc w vagu, tym wyzsza w rzeczywistosci, dawka 5.4 oznacza mniejsza dawke paliwa, slabszy dol obrotow i reakcje na pedal gazu, w zaleznosci od stylu jazdy moze byc tez wyzsze spalanie. Dawke ta mozna tez zmienic vagiem, tak jak startowa cieplego silnika, przeprowadzajac adaptacje kanalu 001, pozostale czynnosci/wartosci takie same, ale nie liczylbym na duza zmiane, pisza, ze zawiera sie ona +/-2.0, ale zalezy ona od polozenia nastawnika i moze byc tak (jak u mnie), ze zmieni sie tylko o 0.3, wiec niezauwazalnie. W tym przypadku ustawiasz wartosc min w vagu, dygasz nastawnikiem na 3.6 i masz zapas do 2.8.
Michal
k
kri591
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 16 sie 2011, 21:36

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kri591 »

A wiec problem jest z pompa wtryskowa...;/ bylem w zakładzie gdzie miałem regenerowana i mówili ze oni czyścili nastawnik i ja uszczelniali i ze możliwe ze coś z głowica pompy jest porostu ( chociaż jak oblaliśmy ja zimna woda żeby ja schłodzić to tez długo kręcił) autko stoi u mechanika i w środę mam do odbioru wiec napisze coś więcej:)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

kri591 pisze:bylem w zakładzie gdzie miałem regenerowana i mówili ze oni czyścili nastawnik i ja uszczelniali i ze możliwe ze coś z głowica pompy jest porostu


Wymiany kilku uszczelek i czyszczenie nastawnika nie mozna nazwac regeneracja...Moze pompa jest jest juz "zmeczona" i jej kat poczatku tloczenia jest przesuniety wzgledem fabrycznego? Ale warsztat powinien posiadac stanowisko zeby to sprawdzic, tak samo jak cisnienie podawane na wtryski...
Michal
B
Baca

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Baca »

Witam ..
ale problem znowu taki sam,
auto nie pali bez wzgledu czy ciepły, zimny, pada czy słonecznie,
ostatnio sie to nasiliło , nieodpala i tyle..kontrolka świec świeci chwilę, nie odpala, potem przy ponownym kręceniu już nie świeci wciąż nie odpala, zostawie go na 20 minut przyjdę może odpali a może nie...co jest grane..
czytałem caly temat ale głównie skupiacie się na ciepłym silniku,,...
mam wrażenie jakby nie dostawał paliwa...jakby coś sie zawieszało, nie łączyło, styku nie byłp.. bo raz pali raz nie ..jak już odpali to vhodzi gites..pomóżcie panowie bo rece opadają
ODPOWIEDZ