Przekręcone śruby półosi

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Przekręcone śruby półosi

Post autor: remiq »

Hejka. Ma ktoś może pomysł jak odkręcić przekręcone śruby półosi? Tam są takie wynalazki ze łbem pod klucz spline 8mm (taka 12-kątna gwiazdka). Mechanik, który robił mi sprzęgło zamiast wymienić śruby, wkręcił stare uszkadzając łby 3 śrub i nie potrafię zdjąć półosi. Tam jest bardzo mało miejsca i nie wejdę tam żadnym większym kluczem. Może taka żabka zaciskowa je ruszy?
Mogę wyciągnąć silnik z tą półosią i odkręcić, jak będzie na zewnątrz (i tak muszę ją wyciągnąć, żeby wymienić przegub), ale tak się trudniej go szarpie. Nie chciałbym rozbierać zawieszenia. Help!
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7108
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Przekręcone śruby półosi

Post autor: Sony »

remiq, a nie da radę przyspawać czegoś do śruby i odkręcić ?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Przekręcone śruby półosi

Post autor: remiq »

Sony pisze:przyspawać czegoś do śruby

hmmm... pewnie tak. Niestety nie mam:
- spawarki
- takiego długiego przedłużacza/butli z gazem, tlenem, elektrod itp.
- kanału

Więc przypuszczam, że spawanie byłoby trudniejsze, niż np. rozwiercenie tych śrub
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

Przekręcone śruby półosi

Post autor: Bonbini »

remiq, spawanie czegoś do śruby i odkręcanie niewiele pomoże przy dużym zapieczeniu lub dokręceniu-spaw puści. Proponuję osiowo nawiercić śrubę i wykręcić ją wykrętakiem. Pamiętaj żeby zmieniać średnicę wiertła, bo wykrętak ma gwint na stożku. Powodzenia :-)
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Przekręcone śruby półosi

Post autor: remiq »

Bonbini, nie są zapieczone, bo odkręcane były w sierpniu (zrzucana skrzynia). Nawiercić nie mam jak, bo nie wejdę tam wiertarką - zasłania wahacz. Chyba, że po wyjęciu silnika.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Przekręcone śruby półosi

Post autor: vwir »

Obróć je tak, żeby były na dole, a potem szlifierka kątowa i obetnij/zeszlifuj.
Awatar użytkownika
regii.kr
Forumowicz
Posty: 903
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

Przekręcone śruby półosi

Post autor: regii.kr »

stary sprawdzony sposób to przecinak i młotek ;-) tylko ostry ,walisz pod kątem i powinieneś odkręcić

[ Dodano: 2012-06-08, 06:29 ]
aha czasem pomaga też wbicie większego torxa też tak czasami robimy i idzie to niestety odwieczny problem :-)
Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Przekręcone śruby półosi

Post autor: remiq »

Generalnie wypruję skrzynię z tą półosią. Odkręcę sworzeń wahacza i odciągnę zwrotnicę, żeby zeszła z piasty, a potem odkręcę jak będzie silnik na wierzchu. Będzie więcej miejsca i lepszy dostęp. Nie mam kanału i obróbka młotkiem itp. jest skomplikowana. Według tego, co czytałem Tolki z silnikami 1F i 1Y mają te same półosie.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Przekręcone śruby półosi

Post autor: szymekgd »

[ Dodano: 2012-06-08, 06:29 ]
aha czasem pomaga też wbicie większego torxa też tak czasami robimy i idzie to niestety odwieczny problem :-)


Nabicie porzadnego splina na srube powinno rozwiazac sytuacje, mialem podobny problem przy odkrecaniu zaciskow i sruba puscila bez problemu.
Michal
ODPOWIEDZ