szymekgd pisze:Maestro_86 pisze:Analogicznie do tego które koło zostaje dociążone w czasie skrętu.
A mozesz to rozwinac?
Jezeli skrecamy w lewo to wydaje mi sie, ze wiekszy nacisk jest wlasnie na to kolo, a mechanizm roznicowy napedza wtedy prawe...
Jeśli skręcamy w lewo większy nacisk idzie na prawe koło a mechanizm większą siłe przekłada na to które ma lzej czyli na lewe, ale on tu niema nic do rzeczy. Chodzi o nacisk a nie o rozkład sił napędu. Podsumowując.
1.) Jeśli skręcając w lewo zaczyna buczeć to masz walnięte prawe łożysko, bo to ono wtedy przenosi największy nacisk.
2.) jeśli skręcasz w prawo i zaczyna buczeć to masz walnięte lewe łożysko.
Jeśli buczy w czasiie skrętu w lewo i jazdy na wprost a cichnie przy skręcie w prawo to uszkodzone prawe, i analogicznie do lewego.
Wszystko w temacie łożysk
[ Dodano: 2012-04-16, 13:31 ]
kamko pisze:Tak to prawda, że mechanizm różnicowy napędza wtedy prawe koło, ale wyobraź sobie, że pędzisz 140 i gwałtownie i mocno skręcasz w lewo...
Nie radze testować łożysk przy takich prędkościach