[1M] Zawór N75 - jak skutecznie go wyczyścić

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
Awatar użytkownika
golotheone
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:04
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: OPOLE

[1M] Zawór N75 - jak skutecznie go wyczyścić

Post autor: golotheone »

szymekgd, właśnie niema nic na drugiej stronie, Sony, czyli jak założe ten zawór i się okaże,że to faktycznie n18 to turbawka się nie załączy czy jakie bedą objawy ??
" Na nic koni kupa,
gdy kierowca dupa "

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=6588
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Zawór N75 - jak skutecznie go wyczyścić

Post autor: szymekgd »

Zawor n18 jest dokladnie taki sam jak n75, nic sie nie stanie. Na 99,9% to jest N75, gniazdo jest polokragle, wiec pewnie rocznik 2000 (z opisu)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Zawór N75 - jak skutecznie go wyczyścić

Post autor: Sony »

golotheone, zapewne nie będziesz miał podciśnienia czy coś w tym stylu, jednak pewien nie jestem :P Ja wpisałem numery te co widać ze zdjęcia do google i na forach wypowiadają się ludzie, że to N18. Pewności jednak nie mam, więc ogółem zamontować możesz i się wtedy przekonasz ;)
Awatar użytkownika
golotheone
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:04
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: OPOLE

[1M] Zawór N75 - jak skutecznie go wyczyścić

Post autor: golotheone »

szymekgd, Sony, bardzo wam dziękuje,a szczególnie szymekgd, bo faktycznie było coś z tyłu ledwo ledwo widoczne,bo było białą farbą napisane "golf4" i zmywaczem to potraktowałem i są numery :lol: dla zaspokojenia są to: 1J0 906 627 A, 7.22903.25 i patrzyłem, jest to n75,czyli zakup udany,koszt 40zł.
Wielkie dzięki.
" Na nic koni kupa,
gdy kierowca dupa "

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=6588
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Zawór N75 - jak skutecznie go wyczyścić

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:golotheone, zapewne nie będziesz miał podciśnienia czy coś w tym stylu, jednak pewien nie jestem :P [...]


Przestan ;)

Zawor N18 to "blizniak" N75, nie bez powodu zamienia sie je w celu sprawdzenia N75, z tego co pamietam to roznica jest tylko w mniejszej wytrzymalosci N18
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Zawór N75 - jak skutecznie go wyczyścić

Post autor: Sony »

szymekgd, chodziło mi o to, że gdyby to nie zadziałało to będą prawdopodobnie takie objawy :)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Zawór N75 - jak skutecznie go wyczyścić

Post autor: kornat »

Potwierdzam to co pisze szymekgd, przecież nawet jak pojawia się tryb awaryjny to się zamienia zaworki i widać czy jest poprawa. Sony, rozbierałeś przecież zaworek i powiedz co by mogło ich tam różnić? Tam ten tłoczek przemieszcza się poprzez podanie zasilania. Przy braku napięcia (czyli tak jakby na odpiętym) powietrze przechodzi przez OUT i VAC a po podaniu zasilania przepływ jest przez VAC i ATMO.
Tak dla wyjaśnienia ATMO idzie do filtra powietrza, VAC do pompy vaccum a OUT do turbinki bądź EGR zależności od zaworka (czy N75 czy N18).
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Zawór N75 - jak skutecznie go wyczyścić

Post autor: Sony »

kornat, rozbierałem N75, ale N18 nie ruszałem, więc po prostu nie wiedziałem czy są jakieś różnice czy ich nie ma :)
K
Kaktus/Michal
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 10 sie 2010, 18:58

Przewody od N75

Post autor: Kaktus/Michal »

Witam

Mam pytanie o przewody idące od zaworu N75. Patrząc na białą główkę i od góry pierwszy biały króciec zaworka i od niego przewód idzie gdzieś tam....nie o niego mi chodzi. Chodzi mi o ten drugi biały króciec od góry( dokładnie patrząc na te zawór stojąc przodem do maski to ten króciec drugi od góry) do niego jest podłączony gruby przewód krotki później jakby jakiś biały łącznik i dalej cieńszy przewód i właśnie chodzi mi o to gdzie on idzie....??

Wymieniałem dzisiaj rozrząd i po wymianie jadąc do domu auto mi jakoś nie ciągnęło po przyjeździe do domu podnoszę maskę szukam patrzę a tu brak właśnie części tego przewodu...po co ktoś go ściągał... może przypadek...ale dokąd on prowadzi i czy można dostać taki przewód w sklepie??

Proszę o jakieś podpowiedzi


Pozdrawiam
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Zawór N75 - jak skutecznie go wyczyścić

Post autor: szymekgd »

Masz schemacik, nie ma na nim ujetego gaszaka ale powinienes sobie poradzic ;)

Obrazek
Michal
ODPOWIEDZ