Witam. Trochę czasu nie było mnie na forum. Może komuś się przyda to co napiszę. Ostatecznie zdecydowałem się na montaż świateł DRL. Długo się wachałem, czy wogóle założyć i jakie. Niestety Philips'y nie ma gdzie zamontować w naszych autkach. Zdecydowałem się więc na chinole:
http://www.auto-dodatki.com/product.php?id_product=230 - jak już pisałem kolega Agamiarz się cieszy nimi już od roku. Za swoje dałem 240zł, a za 200zł miał bym już Philips' 4 led. Tak wogóle, Philips'y to też chinole tylko, że poprostu mają lepszą kontrolę jakości. Co do świateł, które ja zamontowałem to niezbyt je polecam. Naprawdę jest sporo roboty przy ich zamontowaniu, ponadto trzeba ciąć zderzak - ja dopiero się zorientowałem po ich zakupie, więc nie miałem wyjścia
. Ich zaleta to automatyczny włącznik po uruchumieniu silnika, a nie przekręceniu zapłonu (detekcja napięcia), no i naprawdę super świecą!!
Dlaczego się zdecydowałem na DRL'e:
1. Po kupnie samochodu jeździłem ok. miesiąc (nie zrobiłem więcej jak 500km) padła mi żarówka H7 -24zł (Bosch), tydzień później w następnym kloszu 18zł (Narva). Swoją drogą ciekawe, która padnie piewsza
- świecą mniej więcej tak samo.
2. Spadek zużycia paliwa - realnie w diesel'u to ok 0,1l nie za bradzo się opłaca.
3. Mniejszy pobór prądu - jak ktoś wcześniej liczył zapalone światła mijania to ok. 140W. Kto z kolegów używa w domu żarówki, choćby tylko 100W cały czas przebywając w pokoju? Pewnie, że nic się nie stanie, nie przynajmniej odrazu. Np. w corsie rodziców potrafią zachwiać się obroty silnika przy włączaniu świateł. Nikt mi nie powie, że włączeni świateł mijanie nie ma wpływu na obciążenie silnika. Ile razy komuś tam gdzieś, pasek zaczął piszczeć? Po włączeniu świateł mijania spada prąd przeznaczony na doładowanie akumulatora, a więc jego żywotność. Akumulator gorzej kręci.
4. Lampy - na pewno znaczna część forumowiczów odczuła ciepło emitowane przez żarówkę H7. to teraz wyobraźcie sobie jaka panuje temperatura w kloszu podczas 30 stopniowego upału, w dzień słoneczny w korku? Jaka lampa do świateł mijania/długich ( które z definicji służą do jazdy w trudnych warunkach atomsferycznych lub nocy) jest przeznaczona do działania w takich warunkach? Nie zrozumcie mnie źle wiadomo, że ta lampa nie odrazu się popsuje, albo zacznie gorzej świecić.
Podsumuwójąc: Jak kto dba ten tak ma. Jak planujesz sprzedać samochód za 2 lata to nie warto inwestować w DRL, a jak się chcesz długo cieszyć samochodem to inwestuj!!
Ps. Agamiarz: Kupiłem ten sam model świateł co Ty i ja mam już automatyczny włącznik świateł dopiero po załączeniu silnika. Czyżby jakaś modyfikacja ze strony producenta? Ja bym Ci jeszcze polecał wykorzystać zasilanie świateł po stacyjce (to która masz teraz tylko z przekaźnikiem) oraz na przewód zasilający dać bezpiecznik (jeszcze sam nie testowałem, ale światełka pobierają niecałe 2A). Po pierwsze nie wiadomo co siedzi w tym przełączniku, a po drugie może Ci np. skleić styki przekaźnika.