Witam.
Tak jak w temacie : jak jednoznacznie stwierdzić lub wykluczyć uszkodzenie uszczelki pod głowicą ?
Pytam bo u siostry w aucie zauważyłem dwie rzeczy:
1. Wg mojej oceny ubywa płynu z układu chłodzenia (przynajmniej tak mi się wydaje ponieważ kiedyś jej już dolewałem do właściwego poziomu a teraz wydaje sie go mniej.
2. Jest wysoki poziom oleju na bagnecie ( ponad punkt maksymalny)
Znalazłem w necie taki opis objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą
http://forum.opel24.com/topic/26190-Obj ... i-glowicy/
i zacząłem sprawdzać jak to wygląda.
1. Silnik odpala normalnie, spadku mocy nie zauważyłem.
2. Na bagnecie nie ma żadnych "oczek" tylko ten wysoki poziom.
3. W zbiorniczku wyrównawczym również nie ma "rosołu". Odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym przy odpalonym silniku i nie czuć zapachu spalin, tylko zapach płynu chłodzącego.
4. Pod korkiem wlewu oleju teź jest porządku.
5. Węże do chłodnicy nie są twarde. Łatwo dają sie sciśnąc.
6. Spaliny pachną.... spalinami
Jedyne co, to jak ostro przygazowałem na postoju to trochę białego dymu było, ale dodam że auto jest dość mało jeżdżone i być może to parująca woda z tłumika. Na wolnych obrotach było w porządku.
Zastanawiam się nad tym wysokim poziomem oleju? Czyżby mechanik przy wymianie oleju jej tak dużo zalał????
No i poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym wydawał mi się większy.
Co o tym myślicie?
Na chwilę obecną zaznaczyłem na zbiorniczku poziom płynu i będę starał się to obserwować.