Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: bartekmk »

GRZANA, uciekl ci płyn? moze poprostu trzeba dolac bo za malo bylo. otworz zbiornik i zobacz czy masz tlusto w plynie, zobacz czy nie masz majonezu pod korkiem z oleju, czy nie kopci na bialo, czy nie leci woda z wydechu.

jak przegrzejesz silnik to mozesz sie z nim pozegnac:)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: szymekgd »

GRZANA, wskazowka od temperatury stala na 90st., weze chlodnicy sa twarde, pojawiaja sie babelki w zb.wyrown., auto kopci na bialo?
Ja bym zaczal od sprawdzenia czy wszystko prawidlowo pospinales po swoich remontach, szukania nieszczelnosci w ukladzie i wymiany korka zb.wyrown., pompa wody byla juz wymieniana?
Michal
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: GRZANA »

Siema wszystkim :-)
po dłuższym dumaniu i mojej ciekawości w temacie wyrwałem termostat starego dziada i wsadziłem tam nowy i jest OK
ALE KOLEDZY zastanawia mnie jedna rzecz temperatura była 90 stopni i ani gram, nic na desce mi nie powiedziało ,, stary hamuj '' tylko jak zbiorniczek był pusty zapaliła się kontrolka od temperatury
PS dziękuje za szybkie odpowiedzi w temacie POZDRAWIAM :evil: :evil: :evil:


CAŁY ROZRZĄDIK w komplecie z rolkami i pompą wody wsadziłem nowiutki
woda w zbiorniczku przepływa :shock:
GRZANA
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: szymekgd »

GRZANA pisze:nic na desce mi nie powiedziało ,, stary hamuj '' tylko jak zbiorniczek był pusty zapaliła się kontrolka od temperatury


Sprawdz czujnik w zbiorniczku wyrownawczym.
Michal
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: GRZANA »

Witam kolegów :-)
Dzisiaj zapadła decyzja uszczelka pod głowicą ,mam nadzieje że tylko planowanie głowicy uszczelniacze itd.
Panowie powiedzcie mi czy ktoś po takiej wymianie jest na forum ,niech powie jak to się ma do dalszej eksploatacji .bo mam wrażenie że to już koniec :evil: :evil: dynamicznej jazdy
GRZANA
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: Roxon40 »

GRZANA pisze:niech powie jak to się ma do dalszej eksploatacji .bo mam wrażenie że to już koniec :evil: :evil: dynamicznej jazdy


Ni jak. Używasz auto tak jak używałeś. Wymieniałem uszczelkę może nie w TDI ale sądzę że wszędzie jest tak samo.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: koti »

GRZANA, ja wymieniałem uszczelkę u siebie i jak jeździłem przed wymianą tak i dalej jeżdżę, nic się nie zmieniło.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

Post autor: piotrek148 »

Witam.
Tak jak w temacie : jak jednoznacznie stwierdzić lub wykluczyć uszkodzenie uszczelki pod głowicą ?

Pytam bo u siostry w aucie zauważyłem dwie rzeczy:
1. Wg mojej oceny ubywa płynu z układu chłodzenia (przynajmniej tak mi się wydaje ponieważ kiedyś jej już dolewałem do właściwego poziomu a teraz wydaje sie go mniej.
2. Jest wysoki poziom oleju na bagnecie ( ponad punkt maksymalny)


Znalazłem w necie taki opis objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą
http://forum.opel24.com/topic/26190-Obj ... i-glowicy/

i zacząłem sprawdzać jak to wygląda.

1. Silnik odpala normalnie, spadku mocy nie zauważyłem.
2. Na bagnecie nie ma żadnych "oczek" tylko ten wysoki poziom.
3. W zbiorniczku wyrównawczym również nie ma "rosołu". Odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym przy odpalonym silniku i nie czuć zapachu spalin, tylko zapach płynu chłodzącego.
4. Pod korkiem wlewu oleju teź jest porządku.
5. Węże do chłodnicy nie są twarde. Łatwo dają sie sciśnąc.
6. Spaliny pachną.... spalinami :)

Jedyne co, to jak ostro przygazowałem na postoju to trochę białego dymu było, ale dodam że auto jest dość mało jeżdżone i być może to parująca woda z tłumika. Na wolnych obrotach było w porządku.

Zastanawiam się nad tym wysokim poziomem oleju? Czyżby mechanik przy wymianie oleju jej tak dużo zalał????
No i poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym wydawał mi się większy.

Co o tym myślicie?

Na chwilę obecną zaznaczyłem na zbiorniczku poziom płynu i będę starał się to obserwować.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: szymekgd »

piotrek148 pisze:Zastanawiam się nad tym wysokim poziomem oleju? Czyżby mechanik przy wymianie oleju jej tak dużo zalał????


Jest jeszcze mozliwosc przenikania paliwa do oleju.

piotrek148 pisze:No i poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym wydawał mi się większy.


Plyn paruje, czasami ucieka nieszczelnosciami, wiec tym sie nie sugeruj, jezeli zacznie znikac w duzych ilosciach, bedzie wysokie cisnienie to mozna podejrzewac uszczelke.

Obajwow uszczelki jest wiele, z tego co mozna poczytac to nasilaja sie przy wyzszych predkosciach obrotowych.

Ciekawy link :-D
Michal
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

Wymiana uszczelki pod głowicą i co jeszcze?

Post autor: piotrek148 »

szymekgd pisze:Jest jeszcze mozliwosc przenikania paliwa do oleju.


Co to oznacza?? Pierścienie??

Po wyjęciu bagnetu przy odpalonym silniku ZERO jakiegokolwiek podmuchu z stamtąd. Aż bylem w szoku jak kiedyś to sprawdzałem.
ODPOWIEDZ