[1M] Zmiana koloru podświetlenia zegarów

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maestro_86
Forumowicz
Posty: 574
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:40
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Kielce

[1M] Zmiana koloru podświetlenia zegarów

Post autor: Maestro_86 »

szymekgd pisze:Maestro_86, od razu dziwne, moze czesc jest zwarta, przebita itp. ;)


Dla mnie jeśli w szeregu 4-elementowym 3 działają a jeden nie to jest dziwne :mrgreen: Ale podstawa to miernik w dłoń i sprawdzanie każdej z osobna.
Fuck false, true love, and enjoy life ! ;
Moja Seacina :) http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=4758
I Audiczka... http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=7432
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Zmiana koloru podświetlenia zegarów

Post autor: szymekgd »

Dlaczego? Jedna jest zwarta i przewodzi, teoretycznie pozostale mocniej swieca.
m
michalq2008
Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 22 lut 2012, 16:01

[1M] Zmiana koloru podświetlenia zegarów

Post autor: michalq2008 »

właśnie dziwna sprawa.. mam baterię 3v z kabelkami i sprawdzam każdą diodę, działają wszystkie bieguny też dobrze ustawione, tylko nie wiem jak z biegunami przy paliwie i temperaturze czy są dobrze ustawione, u mnie licznik wygląda trochę inaczej niż ten na 1 str, część kontrolek ustawionych jest w obrotomierzu i prędkościomierzu, nie wiem od czego zależy ta różnica w liczniku. Postaram się pożyczyć od kogoś dzisiaj miernik i będę sprawdza.
Awatar użytkownika
Maestro_86
Forumowicz
Posty: 574
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:40
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Kielce

[1M] Zmiana koloru podświetlenia zegarów

Post autor: Maestro_86 »

Dlaczego? Jedna jest zwarta i przewodzi, teoretycznie pozostale mocniej swieca.

Oczywiście masz racje. Tylko skoro ona z osobna świeci??

michalq2008, Spróbuj wymienić nieświecącą diode na początku z prędkościomierzu i zobaczysz.

A masz kontrolki w prędkościomierzu i obrotomierzu bo masz licznik z przed liftu. rok auta pierwsza połowa 99'?
Fuck false, true love, and enjoy life ! ;
Moja Seacina :) http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=4758
I Audiczka... http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=7432
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Zmiana koloru podświetlenia zegarów

Post autor: szymekgd »

Maestro_86 pisze:Oczywiście masz racje. Tylko skoro ona z osobna świeci??


Powiem tak, ja po zabawie z diodami przestalem sie takimi "cudami" przejmowac, biore miernik, z opcja sprawdzania polprzewodnikow, do reki i sprawdzam poszczegolne diody w kierunku przewodzenia i zaporowym oraz ciaglosc polaczen miedzy poszczegolnymi diodami, jezeli sa szeregowo.

[ Dodano: 2012-03-30, 08:27 ]
michalq2008, nie wiem czy diody sa zasilane std. czy z PWMa, ale jezeli dales inny kolor diod niz w oryginale to moze byc jeszcze jedna opcja, przekroczyles napiecie zasilania i dlatego pali sie czesc diod.
m
michalq2008
Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 22 lut 2012, 16:01

[1M] Zmiana koloru podświetlenia zegarów

Post autor: michalq2008 »

dzisiaj wieczorem dostane miernik to będe sprawdzał, zmieniłem diody i dalej to samo, zastanawiam się nad tym przeciążeniem ale przy prędkościomierzu jest także 6 i działają wszystkie. Zapewne jest to wersja przed liftem, mógł by mi ktoś napisać jak idą diody przy benzynie i temp. u mnie jest po dwie przy okienku i pomieszałem bieguny i dojść nie mogę..
ps: co sądzicie zmieniać barwe kontrolek pomarańczowych na białe i czerwone zostawiać ? czy zostawiać tak jak jest pomarańcz i czerwony?

[ Dodano: 2012-03-30, 18:03 ]
no więc panowie zastosowałem sztuczkę z lutownicą, opiszę ją może komuś się przyda w razie problemów:
mając lutownicę pistoletową, w obwodzie szeregowym, strzelając lutownicą w 1 diodę ( nacisnąć i puścić spust) impuls powinien przejść do ostatniej diody i ona powinna się zaświecić, nie mając przepływu zaświeci się tylko do diody do której przepływa prąd reszta nie "błyśnie"
U mnie w zegarach zapewne są dwa obwody z lewej i z prawej strony po 3 diody dlatego świeciły tylko 3 z lewej, z prawej natomiast żadna , okazało się że wszystkie diody lewa i prawa są skierowane minusem do dołu ale jedna dioda pierwsza z prawego obwodu ma minus do góry i przez to całe zamiszanie ;)
Mam nadzieje że moje wywody komuś się przydadzą
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Zmiana koloru podświetlenia zegarów

Post autor: szymekgd »

michalq2008 pisze:mając lutownicę pistoletową


To mnie zastrzeliles, jak wyglada to cos? ;)
Awatar użytkownika
Maestro_86
Forumowicz
Posty: 574
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:40
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Kielce

[1M] Zmiana koloru podświetlenia zegarów

Post autor: Maestro_86 »

Nie komentowałem bo nie wiedziałem o co chodzi :mrgreen: ale chyba chodzi o transformatorową ;P
Fuck false, true love, and enjoy life ! ;
Moja Seacina :) http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=4758
I Audiczka... http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=7432
m
michalq2008
Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 22 lut 2012, 16:01

[1M] Zmiana koloru podświetlenia zegarów

Post autor: michalq2008 »

tak transformatorowa potocznie pistoletowa ;) tak wogóle znacznie lepiej mi się nią lutowało niż oporową ;)
o
olinek2
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 08 lut 2011, 17:59

[1M] Zmiana koloru podświetlenia zegarów

Post autor: olinek2 »

Bo grot ma 450st. czasami i dlatego łatwiej, jednak optymalnie to jest 320-330st. do lutowania SMD. Transformatorową bardzo łatwo przegrzać LED'a, bo topi się plastik w którym są wmontowane wyprowadzenia i struktura.
ODPOWIEDZ