[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
K
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Lokalizacja: Warszawa

Chiptuning 1.8 20V

Post autor: Kiziak »

Oczywiście to jest dla mnie naturalne że tak powinno być. Trzeba wiedzieć za co się płaci...

To pytanie było im zadane dlatego wymieniłem te dodatkowe 150 pln bo tak napisali na początku.
Napisałem jeszcze wątek na forum passata bo też byli kiedyś takim chipem zainteresowani (google pomaga). Może jeszcze się z innych for ludzie zainteresują :) z takimi silnikami.


//edit
Napisałem info na passacie oraz leonie. Czekamy na chętnych i wiadomości z samej firmy.

//edit 2011-09-08 9:50
Aktualnie auto stoi teraz w warsztacie :) przegląd standardowy, hebelki komplet, cała zawieszka, filtr paliwa dodatkowo. Będzie grubo :P
W sprawie chiptuningu podjadę w przyszłym tygodniu jak zrobię geometrię bo widzę, że mailowo mają słaby kontakt. Jak by ktoś był chętny się tam do mnie przyłączyć to w przyszłym tygodniu po południu na miejscu u nich możemy się zgadać
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2011, 09:51 przez Kiziak, łącznie zmieniany 3 razy.
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: jonson22 »

Kiziak, To mogą być też inne silniki co to za różnica ważne by byli chętni, ale nie chodzi mi o to by widzieć ile to wzrosło tylko pierwsze badanie jest potrzebne by ocenić czy jednostka jest zdrowa i czy wogóle nadaje sie do podnoszenia mocy i momentu bo jesli ubytek koni bedzie dosc spory to najpierw trzeba poszukac przyczyny tego problemu a nie chipa wsadzać:)

[ Dodano: 2011-09-07, 11:36 ]
może na forum leona ktos sie znajdzie:)
K
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: Kiziak »

no i temat jakoś rozszedł się po kosciach... czxy coś moze zrobiliście?

ja ostatnio walczę z przepływomierzem.... żeby konie spowrotem do zaprzęgu nagonić.
BOSCH od wersji turbo powoduje że nie ma ssania i trzeba zwłaszcza przy -20 odpalać z naciśnięciem gazu bo zgaśnie po odpaleniu. Do tego znaczny odczuwalny spadek mocy zwłaszcza powyżej 3500 obr.

Na pierburgu (podobno od tego silnika) do 2500 obr po naciśnięciu na gaz auto nie przyśpiesza tylko zaczyna się toczyć ze stałą prędkością :)

Na starym było podobnie jak na wersji od turbo, ale jutro mam mieć oryginał od tego silnika więc będzie auto mieć drugą młodość mam nadzieje :) nareszcie!

Może w końcu powrócę do tematu "chipa" po przywróceniu do życia mojego toledziaka.
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: jonson22 »

Kiziak, Ja nikogo nigdzie nie znalazłem chętnego z naszym silnikiem z resztą sam też odpuszczam bo koszta są spore a przyrost marny :( poczekam z chipem aż kupie cos z turbo:D
K
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: Kiziak »

No właśnie wszedzie mówią, że wolnossaka to "poco". Ale generalnie da się to zrobić. Znalazłem kogoś co się zajmuje modyfikacjami map i po znajomości może by mi coś skołował. Muszę do niego podjechać i zgrać mapki mu. A potem to już "tylko" zdać się na jego wiedze :)
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: tony »

ile KM/Nm ci da inna mapa?
Zrób sobie dolot, stożek i to chyba wszystko w rozsądnej cenie co można zrobić przy tym silniku :)
może jeszcze wydech ;-)
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
K
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: Kiziak »

135km i jakieś 185Nm. Oczywiście dolot trzeba inny aby wpadło troszkę wiecej powietrza - żeby spalić tą większą dawkę paliwa i pewnie sondy nie "zapchać". Wydechu nie trzeba ruszać.

Fabrycznie jest 125KM/160Nm. Robi się wtedy z 1.8 osiągi 2.0. Da się to odczuć napewno. Oczywiście spalanie też wzrośnie. I z moich 12 po mieście pewnie będzie z 14 ale dwu litrowy też by więcej palił. Na trasie i teraz jak dobrze pocisne to mam 12 więc to nie jest miarodajne :) Zależy jak się jedzie. Mogę spalić od 7-12 w trasie średnio (rozpiętość duża)

Oczywiście narazie jeszcze tego nie mam i to takie tam gdybanie... kiedyś się tego podejmę z czystej ciekawości.
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: jonson22 »

tony, Przy zrobieniu wydechu stożka i dolotu trzeba napisać nową mapę dla silnika, jeśli tego się nie zrobi to osiągi mogą spaść:)

[ Dodano: 2012-02-02, 22:17 ]
Kiziak, Jak weźmiesz gotową mapę to jedyne co to możesz uszkodzić silnik :D przed chipem trzeba ocenić stan silnika i podzespołów żeby potem nie było kwiatka i pisać to najlepiej na hamowni aby było widać przebieg momentu i KM, a nie od tak sobie wgrać :D. jeśli się nie mylę to ty masz automat? czy w takim razie nie potrzebujesz gotowca od auta z automatem o ile już byś się w to pchał?
K
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: Kiziak »

Dobrze mówisz bo to jest dostosowane do takiej przepływki, do takiej sondy, do takiej ilości powietrza, do takiej ilości paliwa, do takiego wydechu itd itp.

Po zmianie tych parametrów (np dolotu) odczyty kompa się zmieniają i komp zaczyna szaleństwa. Zmiana wydechu bez ingerencji w kompa może obniżyć moc a napewno wykres z hamowni w jednym miejscu spadnie a w inny wzrośnie.

Założenie teraz stożka od tak dla kaprysu pewnie nic nie da bo przepływka zapoda więcej powietrza że wpada, sonda też coś odwali, paliwa ilość się zmieni i o mocy można zapomnieć.

Wiem co się teraz dzieje jak wsadzam różne przepływki i każda inną wartość powietrza pokazuje. Takie głupoty się dzieją, że szok. :shock:

Na oryginale uszkodzonym miałem przy 6500 89g/s powietrza. Na wersji od turbo miałem do 140g na pierburgu nie pamiętam. Na każdej jeździ się źle :) Czekam na właściwą jak na zbawie (jutro ma być)

I teraz trzeba to wszsytko zgrać do kupy :)
j
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] CHIP TUNING, tak czy nie?

Post autor: jonson22 »

Kiziak, Jak chcesz to wsadź wkładkę sportową filtra powietrza, to ci pomorze bo zachowasz długość dolotu i jego średnicę a silnik dostanie trochę więcej powietrza. Ale nie radzę kupować tych nasączonych bo zabrudzą przepływkę.
ODPOWIEDZ