[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

ozio21, mozliwe, moja varta tez wygladala na oryginal, ale ciezko bylo, dla potwierdzenia, zlokalizowac date produkcji...
Awatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Auto: seat toledo 1m
Model: 1.9TDI AHF
Lokalizacja: Rzeszów

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: adrian2901 »

ozio21 pisze:Jak go wyjmowałem to od razu miałem przeczucie, żeby spisać co to za aku i wychodzi:
VARTA 1J0 915 105 AE
12V 70AH 340A DIN 570A EN
Czy możliwe, że jest to aku od nowości i niemcy nie zmieniali 8 lat ?



Nie zasłaby ten aku? Ja mam Varte ale 74AH, ostatnio kupowałem do cordoby i 72 podajże, 70Ah to chyba słaby jak do toledo? Potem zobacze mniej więcej jaki ja mam. Ale zanim zaczeły się te mrozy, co była temperatura +10 czasami zapomniałem na całą noc radia wyłączyć i sobie grało przez 10 godzin a rano zdziwienie bo aku odpalił bez problemu... Ale teraz sie już pilnuje... Ale Varte polecam...
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: bartekmk »

szymekgd, dobra dobra:D mój dzis o 7:30 przy -20 za jednym podgrzaniem odpalił, pokręcił dłużej niż standardowo ale za pierwszym.
Awatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Auto: seat toledo 1m
Model: 1.9TDI AHF
Lokalizacja: Rzeszów

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: adrian2901 »

bartekmk pisze:dlaczego wszyscy grzeją świece więcej niż jeden raz?


Mi zawsze każdy mówił, żeby grzać świece 2 razy przy temperaturze -20 stopni, bo ciepłe świece to podstawa by uruchomić silnik przy tej temperaturze. Ja grzeje je 3 razy dla pewności... Jutro spróbuje raz podgrzać i zobaczymy a ma być -28 w nocy :D

Najwyżej będe dzwonił po taksówke żeby z prądem przyjechała :D
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: ozio21 »

adrian2901 pisze:
Nie zasłaby ten aku? Ja mam Varte ale 74AH, ostatnio kupowałem do cordoby i 72 podajże, 70Ah to chyba słaby jak do toledo? Potem zobacze mniej więcej jaki ja mam. Ale zanim zaczeły się te mrozy, co była temperatura +10 czasami zapomniałem na całą noc radia wyłączyć i sobie grało przez 10 godzin a rano zdziwienie bo aku odpalił bez problemu... Ale teraz sie już pilnuje... Ale Varte polecam...


We wlepce jest napisane:
J0L battery 340A (70Ah)
8GL alternator 120A to się chyba zgadza :)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

szklasz pisze:Traktory tak mają!!! :-D :-D :-D
To ja chyba benzyną jeżdżę :lol:
kuba88w pisze:Sony, dziękówa, wstępnie się już ustawiłem na regeneration ;-)
Drobiazg ;)

ozio21, masz oryginalną niemiecką Vartę :D Moja wytrzymała 9 lat i w lato dalej mógłbym na niej jeździć :P

szymekgd pisze:ozio21, mozliwe, moja varta tez wygladala na oryginal, ale ciezko bylo, dla potwierdzenia, zlokalizowac date produkcji...
Na klemie powinna być wyryta, bo wtedy jeszcze nie kodowali roku produkcji :)

adrian2901 pisze:Nie zasłaby ten aku? Ja mam Varte ale 74AH, ostatnio kupowałem do cordoby i 72 podajże, 70Ah to chyba słaby jak do toledo? Potem zobacze mniej więcej jaki ja mam. Ale zanim zaczeły się te mrozy, co była temperatura +10 czasami zapomniałem na całą noc radia wyłączyć i sobie grało przez 10 godzin a rano zdziwienie bo aku odpalił bez problemu... Ale teraz sie już pilnuje... Ale Varte polecam...
Ja taki miałem i było OK. Teraz mam 78Ah. Radio Ci grało przez 10h ? To chyba nieoryginalne radio masz ? Aura wyłącza się po godzinie bezczynności...

adrian2901, świece grzej raz i wystarczy. No max 2 razy jeżeli aku pewien nie jesteś.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

bartekmk, ;)

Mi, przy -16, tez odpalil za jednym podgrzaniem, swieczki grzaly dobre 10s, ale odpalil od razu i obroty do momentu ruszenia wskoczyly na 1100, dawno tego nie bylo, znaczy sie jest mroz :mrgreen:

adrian2901, zebys po takim 3y krotnym podgrzaniu kabli nie musial pozyczac ;)
Awatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Auto: seat toledo 1m
Model: 1.9TDI AHF
Lokalizacja: Rzeszów

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: adrian2901 »

Sony pisze:Ja taki miałem i było OK. Teraz mam 78Ah. Radio Ci grało przez 10h ? To chyba nieoryginalne radio masz ? Aura wyłącza się po godzinie bezczynności...
świece grzej raz i wystarczy. No max 2 razy jeżeli aku pewien nie jesteś.


Ja mam aku VARTA Blue Dynamic 74Ah 680A tyle dałem rady przeczytać bez wyciągania...

Radio niestety nie oryginalne, jakiś niemiec ukradł i włożył takie z biedronki hehe, teraz mam JVC i nie narzekam bardzo dobre radyjko...

Teraz będe podgrzewał max 2 razy... Ale jutro spróbuje tylko raz podgrzać i zobaczymy co pokaże...

Najbardziej boje się o skaczący napinacz a kase będę miał dopiero pod koniec następnego tygodnia a jak się coś urwie przez to to masakra... Ostatnio od tego mrugania świateł połączonego z podskakiwaniem napinacza, padły na trasie oby 2 żarówki i wracałem na halogenach i troche na długich o 1 w nocy 30km do domu :D Te co założyłem też długo nie pociągną bo im zimniej tym bardziej mruga i skacze napinacz... Ale wymienie w następną sobote ten siłownik drgań i zobaczymy, bo jak coś go przyblokuje i przestaje na 3 sekundy skakać to światła przestają mrugać... :D przez tą zime same pechy....
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
m
mariusz1987pl
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 14 gru 2011, 23:51

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: mariusz1987pl »

witam mam pytanie mam akumulator 74 ah i mam prostownik do 160 ah i pisze tam ze na wolnym biegu moge ladowac od 15 do 60 ah a na szybkim od 40 do 160 ah co sie stanie jak dam wolnny przy moim 74 ??
K
Kiziak
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 10 kwie 2010, 19:41
Auto: Toledo 2 1M
Model: 1.8 20V APG
Lokalizacja: Warszawa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Kiziak »

Będzie się delikatniej (dłużej) ładować. Jak Ci się nie śpieszy to lepiej wolniej w sumie chyba. W końcu powinien się naładować. Napięcie docelowe dla każdego jest takie samo, tylko prąd ładowania mniejszy.
ODPOWIEDZ