Witam wszystkich.
Jak już możecie się domyśleć z tematu mam problem ze swoim nowo zakupionym Seat'em.
Auto nie ma mocy
. Osiągnięcie 4500obr silnika na trzecim biegu na płaskim odcinku drogi jest prawie nie możliwe. Samochód nie wpada w tzw. notlauf. Korzystając z internetu zdiagnozowałem trochę.
O to co udało mi się ustalić:
1. Zacząłem od sprawdzenia trubiny - zdiąłem przewód doprowadzający podciśnienie do gruszki turbiny (turbina jest ze zmienną geometrią łopatek). Palcem udało mi się, co prawda w miarę ciężko, ruszyć cięgnem sterującym. Kolejnie odpaliłem samochód (rozgrzałem go do 90) i zdjąłem przewód zasilajcy zawór N75 i połączyłem z wypiętym przewodem z tegoż zaworu doprowadzającym ciśnienie do gruszki turba. Zauważyłem, że cięgno łopatek przestawiło się ok 1,5cm. Więc turbo wykluczyłem.
2. Swoje kroki skierowałem w kierunku N75. Nawet na rozgrzanym silniku nie zauważyłem, żeby poruszało się cięgno łopatek, ale nie wiem czy tak powinno być. W związku z tym rozebrałem N75 i go wyczyściłem. Nic to nie dało:(. Potem zamieniłem N18 z N75, to również nie pomogło. Skoro po połączeniu przewodów podciśnieniowych łopatki turbiny się przesterowują to można wykluczyć nieszczelność układu.
3. Zakupiłem kabelek do testów. Tu się pojawiły pierwsze nieprawidłowe wskazania. Oto jakie kody błędów odczytałem:
5 Faults Found:
19560 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Short to Plus
P3104 - 35-10 - - - Intermittent
18039 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1631 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17564 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1156 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus
P1161 - 35-10 - - - Intermittent
17957 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1549 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Po ich usunięciu odrazu ponownie pojawia się błąd:
17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus
P1161 - 35-10 - - - Intermittent
Co jest super dziwne, bo przecież w silniku o kodzie ALH nie ma takiego czujnika!!
Skąd to wiem, z kilku źródeł:
np.
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... aq-tdi.htm
Ponadto rozebrałem przepływkę. Nie znalzłem tam termistora widocznego na zdjęciu:
http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... 49qi3.png/
Do wtyczki dochodzą tylko cztery przewody. Brakuje przewodu do pina 1 (wyjście sygnału z czujnika temperatury G72). Przepływomierz powietrza do tego silnika (ALH) nie zawiera i nie powinnien zawierać czujnika temperatury G72. Po wypięciu przepływomierza nie zaobserwowałem znacznej różnicy.
4. Zrobiłem również tak bezcenne logi:
Doładowanie turbiny (011):
Przepływomierz(003):
Dodatkowo jeszcze jedno zdjęcie:
http://img851.imageshack.us/img851/1461/sterownikr.jpg
Może się przyda.
Jaka może być przyczna braku mocy??
Bardzo prosiłbym o przemyślane odpowiedzi i wzięcie pod uwagę szczególnie odczytanych kodów błędów.