[1M] Problem z napięciem (?)

Wszystko o elektryce w aucie
p
pistol
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 25 sty 2010, 17:45

[1M] Problem z napięciem (?)

Post autor: pistol »

ale z tego co wiem nie były to styki związane z ładowaniem, tylko coś z dawkowaniem paliwa, coś mi tak mówił, ale dokładnie się na tym nie znam i mi wyleciało co tam robił, generalnie nie ma to większego znaczenia bo i tak to nie pomogło.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Problem z napięciem (?)

Post autor: remiq »

pistol pisze:ale z tego co wiem nie były to styki związane z ładowaniem, tylko coś z dawkowaniem paliwa, coś mi tak mówił, ale dokładnie się na tym nie znam i mi wyleciało co tam robił, generalnie nie ma to większego znaczenia bo i tak to nie pomogło.

No więc grzebał przy czymś innym.

Jeśli jest objaw, że przy przekręceniu kluczyka tylko cyknie i kasuje się zegar, a nie wywala żadnych bezpieczników, to 100%, że to za słabe zasilanie, które może wyniknąć z 2 rzeczy: słaby akumulator i słaby styk z akumulatorem. Wszystkie przewody wysokoprądowe są przykręcone do karoserii, alternatora, rozrusznika i akumulatora, ale tylko te ostatnie są relatywnie często odpinane. Zasilanie elektromagnesu rozrusznika leci przez stacyjkę, ale to mały prąd jest. Więc moim zdaniem na pewno coś przy akumulatorze.

Proponuję sobie przejrzeć schemat elektryczny silnika. Nie jest wbrew pozorom tak skomplikowany, a można z niego wywnioskować co jak działa i do czego jest podłączone. Elektrycy są różni i dobrze się orientować co i jak tam działa, żeby nie wcisnęli bajeru ("Coś grzebali przy dawkowaniu paliwa". Ale co dokładnie i co to miało dać?). Jak raz się dasz złapać, to będą Cię doić. Znam ten ból dlatego co mogę to robię sam.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problem z napięciem (?)

Post autor: szymekgd »

remiq, skoro akumulator jest nowy i silnik gasnie tez po odpaleniu to sprawa wyglada chyba na bardziej skomplikowana? Pewne jest,ze gdzies prad ginie..
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Problem z napięciem (?)

Post autor: remiq »

szymekgd pisze:skoro akumulator jest nowy i silnik gasnie tez po odpaleniu to sprawa wyglada chyba na bardziej skomplikowana? Pewne jest,ze gdzies prad ginie..

Wypowiedź kolegi pistol wskazuje na to, że nie bardzo wie, co ma pod maską. szymekgd, róbcie sobie spocik - obydwaj jesteście z Gdyni i zobacz, co go boli.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problem z napięciem (?)

Post autor: szymekgd »

remiq, dawno temu mialem audi, w benzynie, z poczatku lat 80' i jego nie skomplikowna elektryka (zaplon) mnie przerosla, a diesel jak odpali to terkocze ;)

Jak na moj gust kolega pistol ma problem z ladowaniem. ew. kabelkologia, trzeba pewnie sprawdzic masy w komorze silnika miedzy alternatorem, akumulatorem, rama i silnikiem na poczatek.
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[1M] Problem z napięciem (?)

Post autor: dominik »

Witam. Ostatnio zwróciłem uwagę że gdy włączę np wycieraczki lub nacisnę klakson czy też załączy sie tcs lub abs to przygasają mi światła. Chyba nie jest to normalne bo np klakson nie ma takiego poboru prądu aby światła przygasały. Nie jest to znowu jakieś duże przygaśnięcie świateł ale widoczne dla kierowcy. Ma ktoś jakiś pomysł ??
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problem z napięciem (?)

Post autor: szymekgd »

Alternator poprawnie laduje?
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[1M] Problem z napięciem (?)

Post autor: dominik »

raczej tak bo nie mam problem w przy odpalaniu ... więc powinien ładować
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

[1M] Problem z napięciem (?)

Post autor: damian1231795 »

Jak masz climatronik to na kanale 20 możesz sprawdzić ładowanie. Mi pokazuje 14-14.1 i wydaje mi się że trochę za mało bo u kolegi 14.3-14.5 było jak ostatnio patrzyłem. Wie ktoś czy jest różnica między benzyną a dieslem w ładowaniu? Jak to wygląda u was w 1.8, jak wam pokazuje climatronic?
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problem z napięciem (?)

Post autor: Sony »

Ja w dieslu mam od 14.4 do 14.7 najczęściej...
ODPOWIEDZ