Jabol_ek Do każdej taśmy równolegle musisz podłączyć 2 rezystory w szeregu 47-68ohm 1W co w sumie daje koło 100ohm 2W (można w sumie dwuwatowe 100ohm). Inaczej komfort widzi diody jako przerwy w obwodzie i daje 8V, a nie 12V... Spowodowane jest to tym, że komfort zanim włączy diody puszcza nieduży prąd przez instalację i bada spadek napięcia na rezystorze pomiarowym, natomiast z diodami wychodzi mu że nie ma nic
olinek2 pisze:Jabol_ek Do każdej taśmy równolegle musisz podłączyć 2 rezystory w szeregu 47-68ohm 1W co w sumie daje koło 100ohm 2W (można w sumie dwuwatowe 100ohm). Inaczej komfort widzi diody jako przerwy w obwodzie i daje 8V, a nie 12V... Spowodowane jest to tym, że komfort zanim włączy diody puszcza nieduży prąd przez instalację i bada spadek napięcia na rezystorze pomiarowym, natomiast z diodami wychodzi mu że nie ma nic
Jesteś Moim Guru W wolnej chwili zaraz zabiorę się do pracy. Dzięki wielkie za Pomoc
Nie przesadzaj To po prostu metoda na stosowanie LEDów, te zastępcze z niby CAN to właśnie mają rezystory w SMD spore podlutowane.
Mnie zostało jeszcze właśnie w postojówki i w tablice z tyłu LED Nawet mam podświetlenie silnika listwą LED po otwarciu klapy Myślę jeszcze o podświetleniu nóg w czerwieni (w czasie jazdy bardzo delikatnym, a po otwarciu drzwi mocnym).
olinek2 pisze:Nie przesadzaj To po prostu metoda na stosowanie LEDów, te zastępcze z niby CAN to właśnie mają rezystory w SMD spore podlutowane. Mnie zostało jeszcze właśnie w postojówki i w tablice z tyłu LED Nawet mam podświetlenie silnika listwą LED po otwarciu klapy Myślę jeszcze o podświetleniu nóg w czerwieni (w czasie jazdy bardzo delikatnym, a po otwarciu drzwi mocnym).
i jeszcze takie szybkie przypomnienie z elektroniki . Rezystor podłączyć pod + i dopiero wtedy podłączyć pod lampkę. I jaka jest różnica między dwoma rezystorami a jednym większym
Taki może być
Wydzieli się na nim koło 1,5W(U^2/R), dlatego lepiej by było 120ohm 2W albo coś koło tego (mniej idzie w ciepło)
Rezystor podłączasz normalnie tak jak była żarówka i razem z nim diody. Czyli normalnie można od tyłu lampki na sztywno podlutować rezystor do blaszek w lampce i do nich ledy.
Witam
mam problem z c5w , zakupiłem je ok. 2 tyg temu i dziś jak odpalałem auto na parkingu zauważyłem że po przekręceniu kluczyka lampki za czeły migać (ok. 5 razy) potem zapaliły się i po ok 3s. zgasły(po zgaszeniu błąd can bus pali się ok 10 sekund i znika z licznika , mimo iż żarówki dalej się nie świecą).
Po dojechaniu do domu prawa lampka już nie świeciła .
Teraz jak przekręcę włącznik świateł , to lewa strona miga z 5 razy i zaczyna świecić po czym gaśnie . (prawa strona w ogóle nie reaguje)
wcześniej były zwykłe żarówki c5w i nic się nie działo z w/w dolegliwości. 2 tyg temu kupiłem ledy i założyłem , świeciły elegancko do wczoraj ....
ja myślę że to przez wilgoć , mogły powariować .Po południu zajrzę co tam się dzieje.
[ Dodano: 2011-12-27, 16:25 ] Przed chwilą wróciłem z garażu. Wsadziłem standardowe c5w .
z Ledami najwidoczniej coś się z stało. Gdy potrzęsie się, to coś w nich grzechocze.
Zadzwoniłem przed chwilą do sprzedawcy.
Powiedział że uzna mi to za reklamację i przyśle nowe.
Ja też mam problem z oświetleniem rejestracji nie świeci mi jedna lampka, lampki zamówione czekam aż przyjadą ale pojawia się problem bo mam zardzewiałem i połamane gniazda żarówek a w nowych oprawkach brak gniazda i myślę co zrobić i chyba dokupię w elektrycznym oprawki W5W i jakoś je ładnie wkomponuje w całość. podzielę się informacjami jak zamontuje nowe lampki.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-03-28, 16:51 ] Dzisiaj się udałem do serwisu i udało mi się zamówić wiązki kabli z gniazdem na żarówkę na końcu, koszt to 14zl za wiązkę potrzebne są 2. Także jestem dobrej myśli
[ Dodano: 2012-04-16, 18:46 ] Mam pytanko, bo mam lampki oczywiście nowe, ale jak pisałem moje kable są do wymiany są zgnite i zaśniedziałe i już chyba trzeci tydzień serwis nie wie jak te przewody się nazywają i zawsze przywiozą nie to co trzeba dodam że facet w etce szuka. Może ktoś też zamawiał kabelki i wie co i jak:)
Pozdrawiam Marcin.
Witam mam pytanko montował ktos moze z was do oświetlenia tablicy rejestracyjnej zarowke W5W SMD ?
Dokladnie chodzi mi o to ile diod wybrać czy 1SMD czy 4SMD
(mysle ze 4 jak na oswietlenie tablicy moze byc za duzo i ze jedna sobie da ładnie radę, ale wole posłuchać waszych opini)...
Czy to prawda ze SMD beda lepsze niz Ledowe zarowki ? Praktykował ktos