[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: siwy_a1 »

dokładnie tak kolego OMEGA. Aż przed chwilą zerknąłem czy mi się to nie przywidziało kiedyś, ale faktycznie jest :-) str. 3.41 w instrukcji ;-)
siwy_a1
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: DzieX »

Borygo sie nie nadaje do głowic aluminiowych i niszczy je. Zalecam zmianę na Petrygo lub G12.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
a
agamiarz

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: agamiarz »

Ale co to oznacza G12 dokładnie? Jeżeli chodzi o borygo to rożowe to właśnie piszę na nim,że nadaje się do układów aluminium

http://www.sochaczew.boryszew.com.pl/bo ... 52,l1.html

Dolałem go około litra dla wyrównania poziomu po tym jak zaczęło mi cieknąć i został wymieniony oring.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: DzieX »

Jeśli już to http://www.sochaczew.boryszew.com.pl/bo ... 50,l1.html
Ja wiem z zaufanego źródła, że niezłe wżery są przez to różowe cudo.

G12 to oznaczenie koncentratu chłodniczego - lany jest oryginalnie to aut vag. Są różni producenci.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: dialog1979 »

No dobra. Napisaliście żę może usczelka pod głowicą. Alej ka to sprawdzić? Dokładnie to płyn mi wywaliło przez odpowietrznik z boku zbiorniczka. Dolałem płynu i do te pory nic się nie dzieje. Proszę o pomoc.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

dialog1979, a przed wyrzuceniem nie dolewales?
m
mrbaca
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:00

gdzie szukac wycieku

Post autor: mrbaca »

Witam

Ucieka mi plyn chlodniczy. Toledo IL - 1,9 Tdi, AFN. Okolo 0,3 litra na miesiac (przejezdzam okolo 500-700 km/miesiac).

Do wrzesnia tego roku wszystko było OK. Pod koniec wrzesnia wydarzyly sie dwie rzeczy;

1. Zacząłęm jezdzic na nawienie cieplego powietrza
2. Mechanicy wymienili olej w silniku

Od tego czasu widze ubytek plynu chlodniczego. Nie widze wycieku na zbiorniku wyrownawczym, przewodach ukladu chlodniczego (jak patrze od góry silnika, bo nie mam jak sprawdzic od spodu) , nie mam oleju w plynie, nie widze ubytku oleju w silniku (od 2 miesiacy stan max), nie kopci na bialo, przewody pomiedzy chlodnica i silnikiem oraz chlodnica i zbiorniczkiem wyrownawczym sa miekkie.


Prosze o porade.

Czy mozliwe, ze przyczyna jest zdazenie opisane w punkcie 1, lub 2? Czy ograniczyc szukanie wycieku do obiegu , ktory jest uruchamiany tylko dla cieplego powietrza?

Od czego zaczac? Mam oslone pod silnikiem i wczolgiwanie sie pod auto nic mi nie daje.
Nobody is Nobody. Thats all.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Nie, pkt. 1 i 2 nie sa przyczyna.

Szukaj wycieku/osadu, sprawdz czy nie masz wody na podlodze pasazera (dziurawa nagrzewnica), w komorze silnika obejrzyj dokladnie wszystkie weze, chlodnice, osadzenia czujnikow, nastepnie zdejmij oslone (to tylko 6 srub) i obejrzyj auto od dolu, zwroc uwage na chlodnice oleju, pompe wody i miejsce osadzenia termostatu.
Mi "ucieklo" 0,4l przez ok. 2000km, ale mam mokra pompe wody i czeka mnie jej wymiana.
m
mrbaca
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:00

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: mrbaca »

Znalazlem miejsce wycieku. Plyn ucieka ze zbiorniczka wyrownawczego. Co ciekawe nie z korka, ale z jednego z zaglebien w zbiorniczku, ktore zaznaczam na zalaczonym zdjeciu. To zaglebienie, normalnie zasloniete przez plastikową , czarną osłonę. Wyglada troche tak jakby celowo mialo cos tamtedy wyciekac.

1.Czy wiecie moze po co jest to zaglebienie?
2.Moze tak ma byc na wypadek zwiekszonego cisnienia?

Nie wiem poprostu czy wymiana zbiorniczka cos da.

Wiele pisze sie na forum o uszczelce pod glowica. Moze poprostu ten otwor sluzy do wyrzucenia plynu lub gazow przy zbyt wysokim cisnieniu, ktore moze sie pojawic np przy peknietej uszczelce? Nie sadze, zeby w moim przypadku byla to uszczelka, bo przewody są miekkie, ale nie chce wymieniac zbiorniczka bez potrzeby.

z gory dziekuje za pomoc

[ Dodano: 2011-11-28, 21:08 ]
Poradziłem się w sklepie, poniewaz na forum cisza. Pewnie Sony zbyt czesto wyrzuca posty do kosza i skutecznie wszystkich zniechecil :).

Przestrzegam przed wymiana uszczelki pod glowica jezeli nie ma 100% pewnosci. Jest mnostwo innych potencjalnych przyczyn ubywania plynu, wiec zaczynanie od najdrozszego jest poprostu głupotą.

U mnie okazalo sie, ze niebieski korek na zbiorniczku wyrownawczym nie spelnial swojej roli i prawdopodobnie puszczal przy zbyt niskim cisnieniu. Zepsul sie w zasadzie bez przyczyny. Serwis zmienial olej i przy okazji sprawdzal plyny. Cos musieli za mocna dokrecic, lub poprostu przypadkowo od tej chwili stary korek przestal dzialac prawidlowo.

Koszt korka w sklepie motoryzacyjnym 7 zł
Koszt korka w ASO 47 zł :) - złodzieje.
Zdjęcie, które zalaczylem w poprzednim poscie przedstawia miejsca, ktorym normalnie wyplywa plyn i gazy przy zbyt wysokim cisnieniu. Zawsze w przypadku ubytku plynu proponuje zaczac szukac tam. Wystarczy sciagnac plastikowa obudowe, ktora zaslania ten "upust".

Potencjalne wskazania na uszczelke pod glowica, ktore sa sterta bzdur;
- kopcenie ze zbiorniczka wyrównawczego - gdy silnik jest cieply płyn paruje, wiec kopcic musi.
- bąbelki gazu w zbiorniczku wyrównawczym - jeżeli płyn wracający z układu wpływa burzliwie, to bąbelki się pojawiaja tak czy inaczej.
Nobody is Nobody. Thats all.
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: dialog1979 »

Tak dolewałem wcześniej prze wyrzuceniem
ODPOWIEDZ